HK Projector

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Användarvisningsbild
Kjell Andersson
PAR-20
PAR-20
Presentation: Jobbar fast 50% på Stena Line som tekniker, resten av tiden frilansmusiker och med mina två band samt frilanstekniker. Jag extraknäcker också som datatekniker med inriktning server och nätverk/kommunikation.
Kontakt:

HK Projector

Inlägg av Kjell Andersson »

jag är i valet och kvalet att köpa ett HK Projector till mitt band, vi har hittills kört på ett 1x18" (RCF), 1x15"(RCF), 1x1.2"(B&C) i hemmabyggda lådor (ljudia ritning), dessa har funkar utmärkt och låter enligt mej och fler väldigt bra, de räcker dock inte till på större ställen och utomhus så därför ska vi skaffa ett större. Ett alternativ som vi egentligen vill ha är ett JBL 2x18", 2x15", 1x2", men detta är svårlastat i vår buss. Åter till Projector, vi har testat det ute en gång, spontant upplever vi det väldigt fattigt på lågbas och extremt överdrivet mellanregister runt 1kHz. Är det nån som vet mer, har nån uppfattning eller tips på annat PA. Prislappen bör inte vara mer än 75 kSEK.

Mikael Heurlin
PAR-30
PAR-30
Presentation: Egen företagare inom anläggnings branschen med en fot i ljud träsket också.
Kontakt:

Inlägg av Mikael Heurlin »

du kan ju kolla in en av ägarnas hemsidor. alltså Jonas hemsida www.discoservice.nu dom säljer just ett jbl pa

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!

Inlägg av Jonas Larsson »

Mikael Heurlin skrev:du kan ju kolla in en av ägarnas hemsidor. alltså Jonas hemsida www.discoservice.nu dom säljer just ett jbl pa
Det som är JBL igentligen är bara ett par av topparna =/

Här finns en annons med lite jbl basar, men även där är det andra toppar: http://www.blocket.se/vi/6978676.htm
//Jonas - ljudoljus.net crew

Mikael Heurlin
PAR-30
PAR-30
Presentation: Egen företagare inom anläggnings branschen med en fot i ljud träsket också.
Kontakt:

Inlägg av Mikael Heurlin »

oops ja trodde de va jbl basar också. my mistake!

Användarvisningsbild
Kjell Andersson
PAR-20
PAR-20
Presentation: Jobbar fast 50% på Stena Line som tekniker, resten av tiden frilansmusiker och med mina två band samt frilanstekniker. Jag extraknäcker också som datatekniker med inriktning server och nätverk/kommunikation.
Kontakt:

jag har redan svarat på annonsen på PA:t, men ej fått svar...

Jakob Nilsson
PAR-36
PAR-36
Presentation: Arbetar främst som DJ på olika typer företagsevent samt på flertalet festvåningar. Är också verksam som ljudtekniker och har på senare tid börja pula mer och mer med ljus.

Inlägg av Jakob Nilsson »

Har aldrig rattat med projektor PA´t någon gång, men har dock lyssnat på det. Det har låtit bra med undantag från att du som tidigare sagt , saknar lite djupbas.

Hur är det med rundgång?? Jag har använt HK Lucas & HK Actor en hel del, de låter sjukt bra, men det rundar väldigt lätt. Sångare med trådlösa system som springer fram högtalarna är ingen hit när det gäller HK´s aktiva system.

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag har provat HKs aktor system. Jag blev absolut inte impad. Det va i en salong som tar 400 pers och jag låg på max för att få något tryck. Subben va nästan obefintlig. Men sen har jag en polare som har Aktor system och kör mobilt Disco på och han e hel nöjd.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Jerker Björn
PAR-30
PAR-30

Inlägg av Jerker Björn »

Jag har 2st JBL 2x15 basar och 2st 15+1.5 toppar samt 4st kopior på RCF 1018lådor.. spelar helt okej.. adda msn eller maila för mer info och bilder!

Användarvisningsbild
Christer Löfgren
PAR-20
PAR-20
Presentation: Företagare sedan 1998 driver Sveriges närmaste ljud/ljusuthyrning
Företaget lades ner 2013-01-01
Kontakt:

Inlägg av Christer Löfgren »

mackieboy skrev:Jag har provat HKs aktor system. Jag blev absolut inte impad. Det va i en salong som tar 400 pers och jag låg på max för att få något tryck. Subben va nästan obefintlig. Men sen har jag en polare som har Aktor system och kör mobilt Disco på och han e hel nöjd.
??????

Jakob Nilsson:Har aldrig rattat med projektor PA´t någon gång, men har dock lyssnat på det. Det har låtit bra med undantag från att du som tidigare sagt , saknar lite djupbas.
Hur är det med rundgång?? Jag har använt HK Lucas & HK Actor en hel del, de låter sjukt bra, men det rundar väldigt lätt. Sångare med trådlösa system som springer fram högtalarna är ingen hit när det gäller HK´s aktiva system.
??????

Har ofta fått höra när man kommer till haket "och vad hade du tänkt göra med dom där små lådorna??" jag svarar alltid vänta och hör
Efteråt kommer samma arrangör fram och säger det var som ***
Min fråga till er andra med HK problem hur rattar ni????

Användarvisningsbild
Kjell Andersson
PAR-20
PAR-20
Kontakt:

Jag startade ju tråden så jag kan väl avsluta eller nåt... Med facit i hand så var det så att det var väldigt dåligt med lågbas i Projectorlådorna, vi kompletterade ofta med extra 1x18" basreflexlådor i stora lokaler samt utomhus. Ang rundgång så har jag aldrig tidigare haft problem med det - förrän med HK Projector, men det beror ju som sagt på hur man rattar helt klart. Men i avsaknad av bas så drar man ju på mer bas å då går det runt. Men HK lådorna skickar väldigt mycket ljud bakåt, mycket irriterande, förmodligen kommer en del av rundgången där också. Men nu är de sålda så nu letar vi nytt...

God fortsättning alla!

Skriv svar