Högtalare från intelligent sound
Högtalare från intelligent sound
Tja!
Tänkte höra om någon här har lyssnat på högtalare från Intelligent Sound?
Jag funderar på att köpa ett par och skulle uppsakatta er syn på dessa högtalare.
Tack.
Tänkte höra om någon här har lyssnat på högtalare från Intelligent Sound?
Jag funderar på att köpa ett par och skulle uppsakatta er syn på dessa högtalare.
Tack.
-
David Göransson
- PAR-36

Ok, jag vet inte mkt om kablar men jag har lyssnat på deras högtalare, har aldrig hört så bra ljud, så rent ljud någonsin...
Enligt dem ligger de flera år framåt när det gäller tekniken... på hemsidan står det desutom:
Enligt dem ligger de flera år framåt när det gäller tekniken... på hemsidan står det desutom:
Intelligent Sounds unika filterteknik ger full kontroll över viktiga parametrar för informationsförmedling via högtalare;
- Inga maskeringseffekter som stjäl information från ljudkällan
- Ett spridningsmönster som ger ett komplett ljud i hela rummet
- En tydlig ljudbild du kan orientera dig i
- Nyanser du tidigare missat träder fram och förhöjer din lyssningsupplevelse
Hm..råkade klicka på skcika knappen innan jag blev klar :p
Iaf, jag fick tillfälle o lyssna på deras högtalare på high-end mässan och även varit och lysnnat på högtalarna hos dem, man blir verkligen impad.
Men, det jag undrar är om någon här vet ifall det finns andra i marknade som har löst allt som står ovan?
Det är ju alltid bra att veta vad ni ljudfanatiker tycker innan man ska slå till
Iaf, jag fick tillfälle o lyssna på deras högtalare på high-end mässan och även varit och lysnnat på högtalarna hos dem, man blir verkligen impad.
Men, det jag undrar är om någon här vet ifall det finns andra i marknade som har löst allt som står ovan?
Det är ju alltid bra att veta vad ni ljudfanatiker tycker innan man ska slå till
- David Wennberg
- PAR-64

OK, du tror inte på allt det de säger om;
Högtalarna låter bra i mina öron iaf, bästa ljudet jag någonsin har hört. Men, jag är ju newbie så...
Dawen: finns det bättre högtalare som du kan rekommendera, kanske billigare också?
Tack!
??- Inga maskeringseffekter som stjäl information från ljudkällan
- Ett spridningsmönster som ger ett komplett ljud i hela rummet
- En tydlig ljudbild du kan orientera dig i
- Nyanser du tidigare missat träder fram och förhöjer din lyssningsupplevelse
Högtalarna låter bra i mina öron iaf, bästa ljudet jag någonsin har hört. Men, jag är ju newbie så...
Dawen: finns det bättre högtalare som du kan rekommendera, kanske billigare också?
Tack!
-
David Göransson
- PAR-36

Jag skulle kunna _säga_ "mina högtalare som står här i min bokhylla ger 179 dB kontinuerligt"...
Det behöver inte betyda att det är sanning. Jag säger inte att dem ljuger, men bara för att det står på hemsidan så behöver det inte stämma.
Vad jämför du med när du säger att det är det bästa ljudet du hört? Vilken/vilka av deras modeller är det du har lyssnat på?
Dessutom, angående den där fantastiska nätkabeln för 2500 spänn per halvmeter, hur skulle det hjälpa att ha världens bästa nätkabel på den sista halvmetern av de antal mil som strömmen färdas från kraftverk till slutsteget/förstärkaren/cdspelaren/...?
Det är sånt fruktansvärt säljsnack och optimism ut i hårfästet. Jag köper helt enkelt inte det. Audiofiler... Sorry, kanske OT...
Det behöver inte betyda att det är sanning. Jag säger inte att dem ljuger, men bara för att det står på hemsidan så behöver det inte stämma.
Vad jämför du med när du säger att det är det bästa ljudet du hört? Vilken/vilka av deras modeller är det du har lyssnat på?
Dessutom, angående den där fantastiska nätkabeln för 2500 spänn per halvmeter, hur skulle det hjälpa att ha världens bästa nätkabel på den sista halvmetern av de antal mil som strömmen färdas från kraftverk till slutsteget/förstärkaren/cdspelaren/...?
Det är sånt fruktansvärt säljsnack och optimism ut i hårfästet. Jag köper helt enkelt inte det. Audiofiler... Sorry, kanske OT...
-
David G. Åhman
- PAR-36

- Magnus Lindgren
- PAR-64

- Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.
Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland. - Ort: Falköping
- Kontakt:
Att ens ha en PA högtalare med överlastskydd är ju i mina ögon så extremt HiFi...
Minns att Ljudia sålde sånna överlastskydd tidigare, fast det kanske dom fortfarande gör.
Minns att Ljudia sålde sånna överlastskydd tidigare, fast det kanske dom fortfarande gör.
//Magnus - Fegge & Mattes
-
David G. Åhman
- PAR-36

- David Wennberg
- PAR-64

Degen: Nätkabeln kan iofs ge störningar, om man har signalkablage som inte är ordentligt skärmat. Därför en del hifimänniskor bråkar så mycket om sånt där, det är inte bara bs (fast det är givetvis enklare att skaffa en riktig signalkabel).
Queerdoo: Överlastskydd är väl bra att ha? Sen kanske lösningen i sig är tokig.
forsam: Visst gör jag det, PM:a mig så ska jag tipsa om några olika tillverkare som jag gillar, så slipper det ta upp den här trådens utrymme.
Queerdoo: Överlastskydd är väl bra att ha? Sen kanske lösningen i sig är tokig.
forsam: Visst gör jag det, PM:a mig så ska jag tipsa om några olika tillverkare som jag gillar, så slipper det ta upp den här trådens utrymme.
KISS. Keep It Simple Stupid.
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
forsam> Vi diskuterar PA-utrustning på denna sida, vill du marknadsföra hifihögtalare får du göra det på ett hifi forum! Att seriöst mena att ett antal toppar med 15" "Bass" högtalare räcker till flera tusen åskådare och att man kan få till ett seriöst konsertljud, nej, det går inte riktigt ihop.
Varför inte länkat till "tillverkarens" hemsida direkt? Har du hört systemet i större konfigurationer? Varför finns det inte mer lådor i "pa" serien, varför finns det inte större högtalare?
Nej, det måhända att det är kanongrejjor till hifi, men till PA, nja...
Varför inte länkat till "tillverkarens" hemsida direkt? Har du hört systemet i större konfigurationer? Varför finns det inte mer lådor i "pa" serien, varför finns det inte större högtalare?
Nej, det måhända att det är kanongrejjor till hifi, men till PA, nja...
//Jonas - ljudoljus.net crew
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Jag vill bara tillägga att i många billiga pasiva PAhögtalare så sitter det överbelastnings skydd för diskanten. Antingen som ett PTC motstånd eller en 12V Glödlampa.Queerdoo skrev:Att ens ha en PA högtalare med överlastskydd är ju i mina ögon så extremt HiFi...
- Hasse Queisser
- PAR-64

- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Kontakt:
Jag tyckte de lät helt OK, men det var mer än en designparameter som gjorde att de går bort helt. Helt passiv delning (även mellan basar och toppar) tycker jag är rätt puckat i ett stort PA-system t.ex. Överlastskyddet som nämns är också riktigt dumt (det straffar istället för att bara limitera).
Att designern/tillverkaren sedan ber mig vända högtalarkablarna åt "rätt håll" för att de är "inkörda åt det hållet" när vi demar riggen gör att jag har svårt att ta det hela på allvar.
Att designern/tillverkaren sedan ber mig vända högtalarkablarna åt "rätt håll" för att de är "inkörda åt det hållet" när vi demar riggen gör att jag har svårt att ta det hela på allvar.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
David G. Åhman
- PAR-36

- Hasse Queisser
- PAR-64

- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Kontakt:
Det var ett tag sedan, så jag minns inte alla detaljer. Men om jag inte minns fel så är det coaxelement i topparna, vilket gör det lite vanskligt med större kluster (jag kan minnas fel dock).DavidG skrev:cyberpunk: Fick du nån info om spridning, vad det är för diskantdriver? Fick du några teorier om ifall man vill bygga kluster?
Danley Sound Labs - Hearing is believing
-
David G. Åhman
- PAR-36