LightJockey

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

LightJockey

Inlägg av Nicke Löfgren »

Visst måste det finnas någon här med erfarenhet av Lightjockey?

Tänkte installera ett sådan på en krog här hemma, fast jag tänkte komplettera med LJManager samt en touch(pek) skärm.

Nu undrar jag om man kan programera LJM så att man kan styra alla progremerade "finesser" i lightjockey?

Kan även tipsa att det finns en kompatibel "dongel" till lightjockey för ca 3000kr, Har just beställt en sådan så jag återkommer med info och funktion om den senare. :P

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Kontakt:

Re: LightJockey

Inlägg av Magnus Lindgren »

SoundFox skrev:Kan även tipsa att det finns en kompatibel "dongel" till lightjockey för ca 3000kr, Har just beställt en sådan så jag återkommer med info och funktion om den senare. :P
Det var intressant... Tillverkare/modell??? Och adress till tillverkaren kanske? :D
//Magnus - Fegge & Mattes

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

John på PAAB kör LightJockey har jag för mig, annars kan du höra av dig till Wibban Produktion, kontaktinfo finns på www.wibban.se
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64

lightjockey dongel

Visst låter det intressant! Som sagt jag återkommer efter testen när jag har sett att allt funkar.

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64

Jo...PAAB kör med lightjockey! Frågade här för ett snabbt svar :D

David Göransson
PAR-36
PAR-36

Inlägg av David Göransson »

Jag vill också gärna veta var man får tag på dongel för 3000:- :-)

Användarvisningsbild
John Persson
PAR-30
PAR-30
Kontakt:

Inlägg av John Persson »

Jag har inte brottarkoll direkt på LJ manager då jag inte har programerat upp en manager ,men vad jag förstått kan du styra Cue´s samt sequences från managern själv har jag tittat lite på detta men har för avsikt gräva lite djupare men vad jag förstått har man utnyttjar man detta på ett flertal klubbar i stockholm .I stora drag kan man väl säga att managern skapar ett lite enklare gränsnitt för den ovane användaren .layouten i manager gör du på egen hand typ skapa egna färger och antal knappar och sedan dedicerar funktioner till dessa .Offererade för 1 år sedan ett system som skulle styras via en Lj /manager i nätverk fick dock inte jobbet och sedan inte haft anledning att fördjupa mig i managern . Vill tillägga att en dongle för 3000:- är mycket billigt är dock lite fundersam över vad typ av dongle det är USB pcmcia ???.Berätta mer .

Mvh John.

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!

Inlägg av Jonas Larsson »

Ska man prata med någon som kan Lightjockey och LJ manager i Sverige så är det Örjan Jämte på ljusteknik i Borlänge man ska kontakta!

Han är mycket aktiv på Martins supportforum och de har gjort flera installationer/bidragit till support vid installationer i Sverige.

Vad det gäller piratdongeln så har jag precis också fått upp ögonen för denna, den ska vara helt kompatibel med Lightjockey, men på ett sätt känns det lite fel att köpa den eftersom det är just pirat. Jag trodde Martin hade lagt lite mer krut på verifieringen av hårdvaran eftersom mjukvaran är "gratis".

Chansen finns ju att framtida versioner blir mer strikta och inte fungerar till denna piratare, lite osäker investering tror jag, fast iof kommer den ju fortfarande funka med tidigare versioner av Lightjockey.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

Länk till den?

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64

TommyToad skrev:Länk till den?

I dax läget finns inte den på nätet...jag återkommer

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64

Jonas skrev:Ska man prata med någon som kan Lightjockey och LJ manager i Sverige så är det Örjan Jämte på ljusteknik i Borlänge man ska kontakta!

Han är mycket aktiv på Martins supportforum och de har gjort flera installationer/bidragit till support vid installationer i Sverige.

Vad det gäller piratdongeln så har jag precis också fått upp ögonen för denna, den ska vara helt kompatibel med Lightjockey, men på ett sätt känns det lite fel att köpa den eftersom det är just pirat. Jag trodde Martin hade lagt lite mer krut på verifieringen av hårdvaran eftersom mjukvaran är "gratis".

Chansen finns ju att framtida versioner blir mer strikta och inte fungerar till denna piratare, lite osäker investering tror jag, fast iof kommer den ju fortfarande funka med tidigare versioner av Lightjockey.
Ok. då vet jag!

Angående kopian så varför så avig? Finns dom så ok

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!

Inlägg av Jonas Larsson »

SoundFox skrev:Angående kopian så varför så avig? Finns dom så ok
Jag vill inte lägga 3000:- på något som rätt var det är inte längre fungerar med Martins Lightjockey, sedan ger Martins programmerare riktigt bra support på Lightjockey och håller bra kontakt med användarna och de kan tipsa om nya funktioner etc, därför skulle jag hellre lägga på ett par tusenlappar och köpa en original begagnad.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

SoundFox skrev:Angående kopian så varför så avig? Finns dom så ok
Det är fult att tjäna pengar på andras arbete.

Användarvisningsbild
John Persson
PAR-30
PAR-30
Kontakt:

Inlägg av John Persson »

Vadå fult ??? Det finns väl ingen företagare som jobbar idellt med anställda . Det är väl en grundförutsättning för att anställa folk och tjäna pengar på deras arbete .Eller??
Sen kan det vara disskutabelt att köpa piratprylar som med största sannolikhet bryter mot lagar och förordningar, patent ,upphovsrätt etc.
Ur användar synpunkt kan man även titta på kundsupport garanti när det inte funkar . Sen kan man ur en tredje synvinkel se hur mycket pengar det skiljer egentligen differensen ligger på ca 10K kr vilket inte världomvändande precis ,pengar som ganska fort borde tjäna igen.
Så frågan är är det värt det egentligen är klippet tillräckligt stort.
Det handlar mest om pengar och moral.

Mvh John.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Du förstår vad jag menar John. Säg att du utvecklar en produkt som är jättesmart, och så börjar jag sälja den för halva priset och av sämre kvalitet, och tjänar mer pengar än dig. Skulle du bli glad?

David Göransson
PAR-36
PAR-36

Inlägg av David Göransson »

Soundfox: Jag är fortfarande nyfiken på vem som tillverkar/säljer kopian, även om du ska testa den först. Finns den verkligen, för nu är vi två som frågat utan svar...

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64

Degen skrev:Soundfox: Jag är fortfarande nyfiken på vem som tillverkar/säljer kopian, även om du ska testa den först. Finns den verkligen, för nu är vi två som frågat utan svar...
sluta stressa på...Jag skrev att jag kommer att återkomma när jag har den i min hand, kanske nästa vecka.

det finns INGEN länk :idea:

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64

Kan berätta att jag har dongeln i min hand nu :D

Ser riktigt bra ut, stabil och mycket välgjord.

1xDMX 512 IN
3xDMX 512 UT

Styrs med en parallel kabel.

Så nu ska jag LÄRA mig lightjockey. Hmmm , något jag ska tänka på?

Mjukvaran hittar dongeln iallfall :D ser jag nu.

Jag återkommer!

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Kontakt:

Inlägg av Emil Brolin »

Även om det inte finns någon länk har du ju fått tag på den på nått sätt. ;)

Tommy Pettersson
PAR-56
PAR-56
Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv

Inlägg av Tommy Pettersson »

Ja, Så berätta gärna :)

Skriv svar