Är spekulant på 2st S3000 och är egentligen messt intresserad av att veta mer om just den.
Var vänliga och håll tråden till ämnet snälla

Är jag den enda som blir konfunderad av det här? Såvitt jag vet så ligger väl Denon prismässigt bättre till, och har dessutom fler funktioner.Milliway skrev:Dilemmat jag står inför är denon prislapp och mp3 stöd mot min pioneer vana och kännslan från dem.

Har ni kollat vilken programvara ni har i spelarna?Joppe skrev:Vi har två stycken S5000 på Nationernas Hus här i Linköping som vår förre DJ tyckte det var helt nödvändigt att köpa in. Våra nuvarande DJs är inte helt nöjda med spelarna dock. De (spelarna alltså) har problem med att läsa vissa skivor som andra spelare klarar galant och de har hängt sig flera gånger så att man måste boota om dem.
Men det skulle inte den här tråden handla om nej... =)

Lite samma svar här? Var programvaran i Denon spelaren uppgraderad till den senaste?Christian Markborn skrev:Jag har kört på någon Denon som sitter på Hotellet men var inte alls nöjd men dom jämfört med Pioneer inte lika snabb acess etc Samt. att det fanns lite föör månag knappar som någon tidigare påpekade att de kanske är lite för avancerade.
Till Pioneer kan jag säga att CDJ-1000 är skön och bra men lite klumpig i dess format vilket medför något mer jobb bakom decks'sen. 800'an däremot är helskön men den som tagit mig med mest storm är cdj-200 uppföljaren till cdj-100 den har inte dne töntiga scratch funktionen som inte alls borde finnas på cd spelare eftersom det inte funkar bra. Istället har man sllängt in en suverän mp3 läsare och ett bra meny/mapp system för detta och alla bra effekter /jet, zip, wha/ som finns på 100 spelaren.
Kontentan är väl mest att Pioneer spöar Denon i prisläge samt. användavänlighet och att cdj-200 är ett bättre val för allaround dj'n än 800. Sen har cdj-200 också 500'ans funktion med olje-dämpning vilket är sjutk bra för skakande dj bås hehe.

Det är helt rätt, S1000 har scratch funktion, men den är så jädrans svåranvänd. T om D6000 har scratch funktion, men den är heller inte så lätt använd som den är på S3000/5000 och numera S3500.Dj micke skrev:Det finns väll en scratch funktion på s1000 eller är det så att den inte är bra? Eller så är det något jag bara fått för migGugge skrev:De är kanon![]()
Fast idag ska du nog fundera på S1000 i stället om du inte håller på med Scratch.
/Gugge
Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster