Riders!!!

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljud & musik som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Nicklas Arlevall
PAR-46
PAR-46
Kontakt:

Riders!!!

Inlägg av Nicklas Arlevall »

Så?
Hur ska vi kunna komma till rätta med det ständiga problemet att riders aldrig är uppdaterade?
Vilka program använder ni för att göra era riders?

Som leverantör ser ni till att ringa och kolla upp eller utgår ni från att det kommer att funka med dom saker ni kan erbjuda?

Detta är också något som vore intressant att komma till rätta med, så det blir lättare gentemot arrangörer.

Inte minst prismässigt.

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Brukar alltid ringa teknikern eftersom man har fått ridern från produktionsbolaget via arrangören. Om det inte finns en tekniker utan det är vi som kranar ser man till att man har nog med prylar hemma då och är väldigt flexibel.
"This is the updated input list"

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

Några grundläggande grejor tycker jag man kan se till att få med på sin rider för att göra det enklare för de som får ridern.

1: Bandnamn och sidnumrering på varje sida i ridern. Sitter det någon och kollar vad band har för krav inför t.ex. en festival så blir det svårt att veta vad som hör till vad om man inte märker upp sina grejor ordentligt.
2: Bäst före-datum på riders. På första sidan tycker jag att det klart och tydligt ska stå något i stil med "Denna rider är giltig 2005-09-01 - 2005-12-31", då vet man direkt som arrangör/leverantör om det är en fräsch rider man har fått eller inte.

Sedan tror jag att det underlättar en hel del om man inte låter produktionsbolag skicka ut standardriders utan att man för en dialog med dem om vad man har för åsikter om hur man behandlar riders.

Riders är ju faktiskt någonting man använder för att göra sin dag enklare. Står det inget aktuellt på ridern tjänar det ju ingenting till att skicka den.

Dessutom är ett telefonsamtal till leverantör/arrangör alltid bra. Det tar några minuter, kostar några kronor men gör man det så har man oftast en mycket bättre bild utav läget.

Kommer leverantören med helt andra grejor än vad som specats och lovats, då är det mindre pröjs som gäller (om det inte är så att grejorna som kommer gör jobbet lika bra eller bättre, vilket man givetvis avgör själv).

Det är mina gissningar! :wink:
KISS. Keep It Simple Stupid.

Skriv svar