Rhapsody in Rock 2005

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Användarvisningsbild
Jonas Hagelin
PAR-30
PAR-30
Kontakt:

Inlägg av Jonas Hagelin »

Ingo: Ok, det låter smart angående stolhanteringen. Smart lösning på stolarna -
fem "fällstolar" i rad hopmonterade, typ.
Sen verkade dom, vad jag kunde se på så långt håll, gå att koppla ihop
med nästa i sidled.

Lokalblaskan ja. Det är UNT. Hittade dessa två länkar som kan vara
av intresse:

Om Rhapsody i Uppsala

Diskussioner som störande musik i Uppsala
Det är alltid nån som ska klaga... Uppsala är ju lite extremt på så vis känns det som
Slitna casear betyder att man jobbar mycket, inte att man är oförsiktig ;-)

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Appråpå klagomål, Ingo kommer du ihåg att jag berättade att man inte fick riva på natten på CC i Båstad pga. en gamal dam som både i närheten. Fick reda på att hon var bortrest de dagarna som Rhapsody var där!
Work sucks, send me on tour!

Henrik Malmberg
PAR-30
PAR-30
Presentation: Ljudtekniker på Cullbergbaletten, Riksteatern.
Även ljudtekniker på frilansbasis.

Inlägg av Henrik Malmberg »

Vad det gäller ljudet i Uppsala så vill jag gärna skylla ifrån mig på a)tidsbrist/klagomål: Vi hade egentligen gott om tid att tuna PA:t, men när vi spelat två låtar så skrek chefen på radion att vi inte fick spela...nästa gång man hörde något var soundcheck och direkt efter det var det publikinsläpp. Då är det svårt att göra sitt jobb. b) Scenens placering: slottsväggen på vänster sida är inte så kul ur akustisk synvinkel, men den är svår att flytta på. Tycker själv att det blev okej, men visst kunde det varit bättre. :-/

/H

PS Några bilder till har jag allt, men jag har valt ut de jag tyckte var representativa och tillförde något. DS

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

Ryktet säger att Uggla/PH/Darin-scenen körde fast, stämmer det? Winnerbäcks ena trailer körde fast på söndagen.

Uggla/PH/Darin, RIR, Reggaefestival och Winnerbäck på samma helg i Uppsala, rätt livat kan tyckas :)
KISS. Keep It Simple Stupid.

Rikhard Tiittanen
PAR-46
PAR-46
Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
Kontakt:

Inlägg av Rikhard Tiittanen »

Ingo: Hur kommer scenen att vara på Brännaberget i Överkalix? Verkar som någon liten om jag förstått det hela rätt. Funderar på att gådit =)

Användarvisningsbild
Mattias Franzon
PAR-30
PAR-30
Presentation: Jobbar med ljusdesign, som dimmerman/lampie och rigger för Lightmate Linköping.
Säljer fallskydd, yrkeskläder och skyddsskor för www.workersupply.se.
Kontakt:

Inlägg av Mattias Franzon »

Jupp, en av våra truckar satte sig i Oupsala. Vad jag uppfattade så gav apisen klartecken att köra ut framför scenen.
Det blev caserace med ramp ner, plywood 15m och ramp upp. :-) Och en riggingcase som kom upp lite sent.
Saker som händer på sommarturné. Det är det som är charmen. :-)
Megadragare fungerar bäst på fastare mark och utan halt underlag.

Det var någonstans och en helt annan turné där det var så mjukt att även hjullastaren satte sig.
/ Mattias -MattEMaT- Franzon
http://www.lightmate.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.workersupply.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Gäst

Inlägg av Gäst »

Rikhard skrev:Ingo: Hur kommer scenen att vara på Brännaberget i Överkalix? Verkar som någon liten om jag förstått det hela rätt. Funderar på att gådit =)
Ingen aning efter som vi inte spelar med sommarturnen där. Det är liten sättning, från trio till kanske 12 man på scen som gäller i de fallen. Turnén slutade den med spelningen i Norrköping den 20 augusti.

Tomas Sagersten
PAR-30
PAR-30

Inlägg av Tomas Sagersten »

Ingo: Hade ni nå nytt HF mygg system på turnen iår??? hörde av en kollega som tyckte jag skulle testa detta system men han minns inte vad dom hette dock.........

Gäst

Inlägg av Gäst »

Det trådlösa kom från Beyer/Mipro. Det är tydligen Mipro som tillverkar det trådlösa åt Beyer så skillnaden är endast namnet. Det fungerade fläckfritt under hela turnén.

Skriv svar