Hultsfred

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Fredrik Sundström
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Sundström »

B1n4ry skrev:Hallå killar!

Jag är inte här så ofta men tro inte jag glömt bort er!

Och när det gäller Hultan så har jag ju hört av dom flesta av er som brukar jobba hos oss på Atlantis! Det kommer ett mail med lite info till er som känner sig utpekade inom kort! =) Vill först bara bli klar med min nya och otroligt fina etableringsplan/schema...

Knoppen: Skall jag "boka" plats till Husbilen?

Ingo: Jag hörde ett rykte om dig & Jensa + några till? E'de då?

//B1n4ry
Klart du ska boka en plats!

Men jag ska ringa dig imorgon kompis, vi måste kanske snacka eller så måste vi kanske inte snacka.. Hur som helst så har jag mailat dig och frågat om jag får ta med min kamera och knäppa lite bilder, både före/efter och under festivalen!

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

knoppen: Då kommer det alltså lite fina bilder från stallet? :lol:

Det senaste jag hörde från Coffe var att han skulle åka Kent i sommar. Det lutar åt att Ingo och jag gör samma sak som förra året i år, d.v.s. Atlantis. Snart har nog de som bestämmer bestämt sig :)

Binary: Husbilsplats vore underbart! :P
KISS. Keep It Simple Stupid.

Gäst

Inlägg av Gäst »

Binary: Ryktet stämmer, samma gäng som sist plus 50Hz-Jensa blir det.

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

coffe åker kent för fullt...de hade fått fel ritningar....byggde på en dag och var skitnöjda...tills produktionen kom och scenen var för liten....kul!
Q.E.D

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

Jahapp, då har man fått en fet Atlantis-stämpel i plytet.

(Fast min elektricitetssejour på Arvika var det tvärstopp för -- jag var tre dagar för sen med ledighetsansökan på mitt civila jobb. Tur man har kompisar som kan hoppa in *tittar på ian*.)

Hultsfred har jag aldrig varit eller jobbat på, det blir mycket nytt på en bräda. Men att ljusanläggningar orsakar brum, det regnar in, artister är dryga och publiken luktar illa, det räknar jag kallt med. Vädret kommer dock att regera jämfört med vad jag hört om förra året, det är jag helt på det klara med.

Är det nån som har ett golv eller en säng över? Jag och sovaplanering när det inte finns ett fint hotellrum bokat är liksom så inkompatibla.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Och nu inser jag att jag har skrivit upp mig på lerfestivalen nr 1. Nåja. Jag har iofs inte fått semester än, men det borde gå vägen.
"This is the updated input list"

Gäst

Inlägg av Gäst »

Ljus orsakar väldigt sällan brum när Kåbe är elansvariga och man går på generatorstret! Tror aldrig det varit ett problem faktiskt, silent power är ingen överdrift i detta fall!

Om vädret blir bättre (läs varmare) blir nog alla glada, vi har inga dryga artister på vår scen, det tar Binary ur dom innan dom parkerat bussen, tältet har varit tätt de senast 4 festivalerna jag har stått i det och publiken behöver man ju inte lukta närmare på! Kort och gott, du kommer få det bra!

Vad kul, det verkar bli en gigantisk forumträff på Atlantis i år!

Ian: Vilken är lerfestivalen nr 1?

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

Arvika.
"This is the updated input list"

Henrik Hansson
PAR-36
PAR-36
Presentation: Frilansande och gör lite av varje. Gillar blåbärssmoothie och tar gärna en snus ibland, bara för att göra livet lite festligare.
Kontakt:

Inlägg av Henrik Hansson »

ian skrev:Arvika.
Håller med! :D
Henrik Hansson
info AT moodylighting DOT com
www.moodylighting.com

Gäst

Inlägg av Gäst »

Då har ni aldrig varit på Roskilde när det regnar...

Henrik Hansson
PAR-36
PAR-36
Presentation: Frilansande och gör lite av varje. Gillar blåbärssmoothie och tar gärna en snus ibland, bara för att göra livet lite festligare.
Kontakt:

Inlägg av Henrik Hansson »

Ingo skrev:Då har ni aldrig varit på Roskilde när det regnar...
Nej, och tacka Gud för det.
Henrik Hansson
info AT moodylighting DOT com
www.moodylighting.com

Fredrik Zetterberg
PAR-36
PAR-36

Inlägg av Fredrik Zetterberg »

Roskilde i regn är ju jättekul, 70cm djup lervälling runt dimmervärlden är ju precis vad man önskar sig

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

Ingo skrev:Då har ni aldrig varit på Roskilde när det regnar...
Sist jag var där med mycket regn bör ha varit -92; det var blött så det förslår, vill jag lova. De hade inte gjort all den där fina utdikningen de gjorde sen, så det var verkligen klafsklafs överallt.
--
sarkasmer och DVBF.

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

Ingo skrev: Kort och gott, du kommer få det bra!
Vad kul, det verkar bli en gigantisk forumträff på Atlantis i år!
Precis, det här ska bli skoj. Synd bara att jävla pucko-Dreamhack ligger mitt i; i mitt vanliga jobb har jag ju fått en massa projektpengar för att åka dit och göra IPv6, nåt som gör att jag måste flänga Småland runt lite, men det ordnar sig nog.. (Ja, Christian vet.. )
--
sarkasmer och DVBF.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

mansaxel: -92, då var en annan sju bast! 8O :wink:

Ska bli kul att sätta ansikten på namn och så, kanske t.o.m. att vi kan ordna en liten grillkväll för oss från forumet någon kväll? De flesta härifrån är väl på plats på tisdagkvällen?

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

Mitt första år på Roskilde var -89. Då var du ännu yngre ;-)
Sista året var -94; de flesta man åkte dit med tröttnade eller ägnade sig bara åt att röka på, och det hade jag inte lust att sitta och titta på, så sen dess har jag inte varit där. Det verkar som om i vanliga fall normala, vettiga människor blir puckade dopeheads så fort de kommer över Sundet. Nå.

Ja, jag är på plats redan tisdag, om allt går som det ska. Och det var väl tanken.

Nu ska jag gå från jobbet, äntligen. Återigen, är det nån som har sovplats på nåt sånt där bra sätt? Tält är inte riktigt min favorit om det inte är under annan friluftslivsövning...
--
sarkasmer och DVBF.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Det finns två caselock till XL3 från onsdag till lördag natt... 8)

Det verkar som att det, i år igen, är lite sådär med sovplatser. Det finns en kille som gjorde Security senast, som säkert gör det i år igen, och heter Mats och bodde husvagn förra året. Borde gå att få tag i genom Mohr.

Jag verkar få sova gul buss.

Erik Lindvall
PAR-36
PAR-36
Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire.
Kontakt:

Inlägg av Erik Lindvall »

Kul att så många ska besöka hultsfreds i år. Själv ska man ju inte jobba även om man helst hade velat göra de. Utan åker ditt som en av alla de besökare som bor o rullar runt i gyttjan.

Synd att man inte kan vara med på era fina forumsgrillkvällar då gubbar, men vänta några år så har jag nog oxå kommit en bit i rang :P
Stage & EventLight
Your Show - Our case

Besök vår katalog: www.stageeventlight.se/katalog

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Lydnill: Du är varmt välkommen att komma förbi Atlantis och hälsa på folket ändå. Jag lovar att vi spar lite korv till dig :wink:

Gäst

Inlägg av Gäst »

Ja vi försöker väl få till något tisdag kväll! Bra idé! Ska vi försöka vara färdigjobbade till 20 så kan man ta och tjata lite och grilla något som början på festivalen kanske?! Jag ska försöka att kolla om vi kan vara på något ställe där man inte behöver ha AAA pass. Vilka dyker upp?

Skriv svar