Jävla väder..
- Emil Brolin
- PAR-64

- Inlägg: 637
- Blev medlem: ons 14 jan 2004, 01:00
- Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
- Ort: Sundsvall
- Kontakt:
-
Gustaf Tydén
- PAR-64

- Inlägg: 1179
- Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
- Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................
Ang. tåg så tycker jag mig kunna se ett samband mellan nya tåg och problem. Det är inte ofta det är problem med dom gamla hederliga intercity tågen tycker jag. visst kan dom vara försenade men oftast beror det p andra saker en själva tåget. Därimot har vi i dalarna för några år sedan fått nått som heter tåg i bergslagen Regina tåg heter dom och det har nog inte vart annat än problem med dom. Första vintern så stod nästan alla tåg stilla då ingen räknat med att det det kunde bli minusgrader här uppe. Vattentankarna på tågen frös så innan dom kunde användas så var dom tvugna att tina upp vagnarna och sånt tar tid.
Min slutsats är nästan lika vuxen som någons om hastigheten på vägar. Dom gamla tågen fungerar bättre. I den synvinkeln iaf.
Min slutsats är nästan lika vuxen som någons om hastigheten på vägar. Dom gamla tågen fungerar bättre. I den synvinkeln iaf.
- David Wennberg
- PAR-64

- Inlägg: 2770
- Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
- Ort: Linköping
Gustaf(KMD): Reginatågen byggs i Frankrike, om jag inte minns galet. De är inte konstruerade för att användas i sån här miljö, eller åtminstone så klarar de inte av miljön som det är tänkt.
Fast, de värsta barnsjukdomarna har fixats, och tågen har börjat gå riktigt okej här åtminstone, numera.
Att de gamla InterCitytågen går bra är inte så konstigt. Att man inte har råd att åka med SJ är en annan sak
Fast, de värsta barnsjukdomarna har fixats, och tågen har börjat gå riktigt okej här åtminstone, numera.
Att de gamla InterCitytågen går bra är inte så konstigt. Att man inte har råd att åka med SJ är en annan sak
KISS. Keep It Simple Stupid.
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Inlägg: 1461
- Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
- Ort: vettet
- Kontakt:
- David Wennberg
- PAR-64

- Inlägg: 2770
- Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
- Ort: Linköping
Som lumparslyngel och lumpar...tjej får man åka gratis med i princip all lokaltrafik, dock med vissa undantag. Flygbussarna till Arlanda och lokaltrafiken i Halmstad (har jag för mig) är två undantag.
När det gäller resor som inte löses med lokaltrafik så vänder man sig till en reseavdelning så får man ut biljetter. Fjäskar man så får man ut biljetter som det står Flyg på, så slipper man spendera 40h per helg med att resa.
När det gäller resor som inte löses med lokaltrafik så vänder man sig till en reseavdelning så får man ut biljetter. Fjäskar man så får man ut biljetter som det står Flyg på, så slipper man spendera 40h per helg med att resa.
KISS. Keep It Simple Stupid.
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster

