Problem med Beyma 15" M-300 element

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Magnus Lindh
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 97
Blev medlem: mån 13 mar 2006, 23:34
Ort: Vetlanda
Kontakt:

Problem med Beyma 15" M-300 element

Inlägg av Magnus Lindh »

Beyma 15" M-300 element med ett litet problem!

Från kontakterna på elementet där plus kabeln går.
Sedan när det går ihop med konan, där det sitter nån sorts svart massa runt är det ett märke, utav någon konstig anledning. Det ligger alltså ett glapp där, lägger man fingret löst på så spelar elementet.

Hur löser jag detta problem smidigast? Vågar jag löda på detta ställe? utan risk för att bränna i konan eller liknande?

Kanske inte är nån expert på att förklara men hoppas ni förstår vad jag menar!

Tack på förhand

Mvh Magnus

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 921
Blev medlem: tor 07 jun 2007, 22:05
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Ort: Gävle
Kontakt:

Inlägg av Leif Baltazars »

Kontakta Peter på Ljudimporten i Gävle. 026-107900. Han gör detta ständigt på D.A.S. elementen där kopparflätan ärgar sönder.
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Martin Cargerman
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 71
Blev medlem: mån 22 okt 2007, 18:13
Ort: stockholm

Inlägg av Martin Cargerman »

Kolla med Janne på technovox.se han konnar om många beyma element..

Användarvisningsbild
Mikael Hedman
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 256
Blev medlem: tis 26 aug 2008, 12:16
Presentation: Part time DJ från Sundsvall. Ljud & Ljus för mindre tillställningar.
Ort: Sundsvall

Inlägg av Mikael Hedman »

Ta en kniv och skrapa bort den svarta massan, pilla lös kabeln, klipp kabeln där du tror brottet ligger, löd ihop kablarna igen, limma fast kabeln igen med ett halvhårt lim, så är du safe igen! :D Se helst till så att lödningen hamnar så nära dammkåpan som möjligt, så den inte hamnar på undersidan konen!

det kan vara ganska svårt att löda den kabeln, det ligger något på den, så se till att ha något som du kan skrapa kabeln med så du kommer åt kopparen i kabeln!

Daniel Noise Johansson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 94
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 19:07

Inlägg av Daniel Noise Johansson »

Jasså har du problem med Kräm K15 topparna??
Var det den som inte funkade?

MvH Danne
Fan av 3Fas feat Nollan!

Magnus Lindh
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 97
Blev medlem: mån 13 mar 2006, 23:34
Ort: Vetlanda
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindh »

Ja en utav dom hade kasst mellanregister vid leverans. De andra funkar fint :)

Daniel Noise Johansson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 94
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 19:07

Inlägg av Daniel Noise Johansson »

Magnus Lindh skrev:Ja en utav dom hade kasst mellanregister vid leverans. De andra funkar fint :)
Jo det vet jag det skrev du ju...

Fortfarande sugen att prova SynQ steget?
Fan av 3Fas feat Nollan!

Magnus Lindh
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 97
Blev medlem: mån 13 mar 2006, 23:34
Ort: Vetlanda
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindh »

Sant! Ja vi får ta det nån dag om du kommer ner och hämtar lem lådorna ;)

Daniel Noise Johansson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 94
Blev medlem: tor 08 feb 2007, 19:07

Inlägg av Daniel Noise Johansson »

Magnus Lindh skrev:Sant! Ja vi får ta det nån dag om du kommer ner och hämtar lem lådorna ;)
Ska bara få ett jobb (har ett på G)
Så kommer jag ner och hämtar dom!
Fixat bild på dom än då? :wink:
Behövs lön för att tanka bilen har jag märkt!
Fan av 3Fas feat Nollan!

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Inlägg: 1890
Blev medlem: tis 15 jul 2003, 01:00
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Ort: Skövde

Inlägg av Jonas Larsson »

Fortsatt privat snack får ni gärna ta via PM!
//Jonas - ljudoljus.net crew

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 6 och 0 gäster