Stacka subbar direkt i snö eller på tex pall?

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1074
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Stacka subbar direkt i snö eller på tex pall?

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

jag ska göra ett utomhusevent och undrar hur ni ställer er till att lägga subbar direkt på snö och låta dom ligga så en halv dag eller nåt. klarar dem sig bra eller bör man dra dit en lastpall eller nåt att ha dom på?
högtalarna i fråga är L-acoustics SB218.

Anton

Daniel Madrid
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 256
Blev medlem: tor 02 sep 2004, 01:00
Presentation: Spelar skivor och gör event och säkerhet.
Ort: Borås
Kontakt:

Inlägg av Daniel Madrid »

Jag skulle ställa dom på pallar.
Ljud & Ljus samt Eventsäkerhet

Användarvisningsbild
Daniel Aronsson
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 35
Blev medlem: tor 25 dec 2008, 20:55

Inlägg av Daniel Aronsson »

lägg dom på pall.

Användarvisningsbild
Nicke Löfgren
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 4374
Blev medlem: ons 09 nov 2005, 19:02
Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet

Inlägg av Nicke Löfgren »

Pall helt klart

Användarvisningsbild
Anton Stjärnbrandt
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1074
Blev medlem: mån 06 aug 2007, 20:26
Presentation: Jag driver Star Audio AB - det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel och ännu mer med stora !
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Anton Stjärnbrandt »

för att...?
Det kreativa teknikföretaget som gör mycket med små medel - och ännu mer med stora !

http://www.star-audio.se

Användarvisningsbild
Mikael Hedman
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 256
Blev medlem: tis 26 aug 2008, 12:16
Presentation: Part time DJ från Sundsvall. Ljud & Ljus för mindre tillställningar.
Ort: Sundsvall

Inlägg av Mikael Hedman »

Kanske för att dom inte ska behöva ligga i snön! ;) Men ni har väl ingen snö uppe i Umeå eller! :)

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Nu vet jag inte hur mycket snö ni har men vi har inget men mycket vatten. Jag ställer alltid subbarna på pall när jag e ute. För det första för fuktens skull men även att det inte ska bli allt för fula skav märken på dem. Trä pall och golv inomhus e bättre än grus, sten och/eller asfalt.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Måns Nilsson
PAR-56
PAR-56
Inlägg: 585
Blev medlem: mån 12 apr 2004, 01:00
Ort: Stockholm, numera.
Kontakt:

Inlägg av Måns Nilsson »

Det går bra att ha 3cm snö i ett FX-rack, om man har nedersta höjdenheten tom.

Det går mindre bra att gigga när man har väckts av en hjullastarförare som knackar på sovbaracken med en bit multikabel i handen.

Det går att få en HE Cyberlight att lösa ut för övertemperatur, utomhus, på vintern, i Norrland.

A propos saker som händer när det är snö med i bilden.
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster