Onödigaste prylen

Här kan du diskutera alltmöjligt som inte passar in i några av ovanstående kategorier.
Daniel Eriksson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 189
Blev medlem: ons 19 maj 2004, 01:00
Ort: Bromma
Kontakt:

Onödigaste prylen

Inlägg av Daniel Eriksson »

Hej på Er!

Läste för ett tag sedan på "Live Audio Board" en tråd om den onödigaste/sämsta prylen man någonsin köpt, tänkte ställa samma fråga här.

Vilken är den mest onödiga eller sämsta pryl Ni någonsin köpt, privat eller professionellt?

Själv kan jag säga att jag är bedrövad över M-Audio Microtrack 24/96, sämre kvalité får man leta efter på en pryl som, då, kostade 4000:-. Höljet kändes ungefär som en snusdosa :lol:

/Dogge

Användarvisningsbild
Olle Högberg
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 189
Blev medlem: mån 31 okt 2005, 20:08
Ort: Skåne
Kontakt:

Inlägg av Olle Högberg »

Privat är det nog en Sony minidisc som slutade fungera när jag tappade den i golvet, samt en liknande pryl som heter MP4 player nånting, men som inte klarar att göra playlists. Båda kostade drygt 1000 spänn.

Har även en Sony videokamera som kostade 12000 för fem år sen och är både klumpigare och sämre än produkter som kostar en tredjedel idag. Kameradelen är väl OK, men linsen är inte Carl Zeiss, som Sony just börjat införa då. Men jag var tvungen att köpa den just då, för min dotter var nyfödd.

På jobbet har jag köpt en provtryckspress för en halv mille, och som sen bara strulade och blev skrotad inom nåt år. Pinsamt värre.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Min onödigaste pryl är en Hilti PD-30, d.v.s. en laseravståndsmätare. Jag har använt den en gång.

Dålig? Tvärtom, den är helt suverän! Men inte behöver jag en...
KISS. Keep It Simple Stupid.

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Det e väll då mitt hemmabio system. med tanke på att jag inte har någon TV
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Bullen Lagerbielke
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 297
Blev medlem: ons 30 nov 2005, 19:16
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Bullen Lagerbielke »

Oj! Det är så många.
Alla mackstopp. Typ uppblåsbara båtar, grillar och allt annat på onödiga hyllan.
:roll: :roll: :roll:

Användarvisningsbild
Robert Kärrlander
Rookie
Rookie
Inlägg: 23
Blev medlem: tis 10 jan 2006, 23:27
Ort: Mariefred

Inlägg av Robert Kärrlander »

Jag kan inte välja ut några bra av alla mina egna men jag kan berätta om en riktig höjdare:

En gammal chef till mig hade en Boys-Toys klubb tillsammans med några vänner och kravet för att vara med var en riktigt onödig pryl. Vid varje möte skulle också nya onödiga prylar förevisas.
Han som ledde rätt länge hade skaffat sig en freestyle med fjärrkontroll, kanske inte så onödig kan tyckas men till saken hör att han tjänstgjorde på ubåt och hade freestylen liggandes på magen när han låg i kojen och lyssnade på musik. För att fjärren skulle fungera var han tvungen att sträcka ut armen så långt han kunde i gången mellan kojerna.

Bullen Lagerbielke
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 297
Blev medlem: ons 30 nov 2005, 19:16
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Bullen Lagerbielke »

"Den som har mest grejer när han dör, vinner"
Per Gessle

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 2770
Blev medlem: lör 10 jan 2004, 01:00
Ort: Linköping

Inlägg av David Wennberg »

Inget något jag själv äger, men det klassar ju helt klart in i kategorin...

http://www.asciimation.co.nz/beer/
KISS. Keep It Simple Stupid.

Bullen Lagerbielke
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 297
Blev medlem: ons 30 nov 2005, 19:16
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Bullen Lagerbielke »

http://www.usbgeek.com/
Bara onödigt, har redan köpt Missile Launcher och lite annat.

Bullen

Användarvisningsbild
Robert Kärrlander
Rookie
Rookie
Inlägg: 23
Blev medlem: tis 10 jan 2006, 23:27
Ort: Mariefred

Inlägg av Robert Kärrlander »

David: Att hålla ölen kall kan ALDRIG vara onödigt! :)

Jerker Björn
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 146
Blev medlem: tis 11 okt 2005, 10:50
Ort: Frövi

Inlägg av Jerker Björn »

Bullen Lagerbielke skrev:http://www.usbgeek.com/
Bara onödigt, har redan köpt Missile Launcher och lite annat.

Bullen
Polaren har fäst sin webkamera på en sån för att sedan fjärransluta till burken och skjuta på eventuella syskon som lånar hans 50" HD LCD ^^

Mao är det en bra pryl :D

Användarvisningsbild
Johan Rex
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 198
Blev medlem: fre 15 aug 2003, 01:00
Presentation: 10 år sedan jag lämnade Ljud och Ljusbranchen . tyvärr
Ort: Linköping
Kontakt:

Inlägg av Johan Rex »

www.coolstuff.se Ett riktigt mecka!

Där finns precis ALLT som du inte visste att du behövde!
(\_/)
(O.o)
(-----)
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster