Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Läste för ett tag sedan på "Live Audio Board" en tråd om den onödigaste/sämsta prylen man någonsin köpt, tänkte ställa samma fråga här.
Vilken är den mest onödiga eller sämsta pryl Ni någonsin köpt, privat eller professionellt?
Själv kan jag säga att jag är bedrövad över M-Audio Microtrack 24/96, sämre kvalité får man leta efter på en pryl som, då, kostade 4000:-. Höljet kändes ungefär som en snusdosa
Privat är det nog en Sony minidisc som slutade fungera när jag tappade den i golvet, samt en liknande pryl som heter MP4 player nånting, men som inte klarar att göra playlists. Båda kostade drygt 1000 spänn.
Har även en Sony videokamera som kostade 12000 för fem år sen och är både klumpigare och sämre än produkter som kostar en tredjedel idag. Kameradelen är väl OK, men linsen är inte Carl Zeiss, som Sony just börjat införa då. Men jag var tvungen att köpa den just då, för min dotter var nyfödd.
På jobbet har jag köpt en provtryckspress för en halv mille, och som sen bara strulade och blev skrotad inom nåt år. Pinsamt värre.
Jag kan inte välja ut några bra av alla mina egna men jag kan berätta om en riktig höjdare:
En gammal chef till mig hade en Boys-Toys klubb tillsammans med några vänner och kravet för att vara med var en riktigt onödig pryl. Vid varje möte skulle också nya onödiga prylar förevisas.
Han som ledde rätt länge hade skaffat sig en freestyle med fjärrkontroll, kanske inte så onödig kan tyckas men till saken hör att han tjänstgjorde på ubåt och hade freestylen liggandes på magen när han låg i kojen och lyssnade på musik. För att fjärren skulle fungera var han tvungen att sträcka ut armen så långt han kunde i gången mellan kojerna.