Hjälp med högtalar val

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Mattias Carlsson
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Hjälp med högtalar val

Inlägg av Mattias Carlsson »

Hallo där.

Jag fick förfrågan att installera ljud i en mindre bar på kanske 150-200 kvadrat, tanken är att bar personalen själv ska kunna spela musik för gästerna och om stämningen blir mer åt danshållet även dra på lite grann iaf. men huvud delen ska det väl användas som bakgrunds musik eller stämningshöjare.

Ha ni nå tips på bra aktiva högtalare som också är lätta att montera på vägg?

Som ljudkälla fundera vi på någon kombination av mixer och spelare i ett så personal kan byta musik eller en bar dj kan lira lite.

Tips önskas snarast:)

tack på förhand

Användarvisningsbild
Jonas Wåhlström
PAR-30
PAR-30
Presentation: Gammal DJ som har varit verksam sedan 1987. jobbade heltid som ljud-ljustekniker och rigger 1998-2003. Spelar nu mest fester och bröllop även företagsevent som ljus- och ljudtekniker.
Uthyrning av ljud, ljusteknik och podier m.m.
Återförsäljare för Akg, Crown, Jbl, chauvet m.m.

Nås på mobil: 0708-164125
jonas@dxd.se
Kontakt:

Re: Hjälp med högtalar val

Inlägg av Jonas Wåhlström »

Vad har du för budjet?? Det är ju det som styr vad du kan få för högtalare, Dyrare högtalare snyggare låter bättre oftast smarta lösingar för montage. Billigare låter oftast skit vid högre volymer oftast inga bra fästpunkter för vägg eller tak.

Mikael Thieme
PAR-64
PAR-64
Presentation: Ljudtekniker med nyfikenhet och resvana.

Re: Hjälp med högtalar val

Inlägg av Mikael Thieme »

I en typisk barinstallation skulle jag inte använda aktiva högtalare om det inte fanns någon specifik anledning till det.
Jag skulle antagligen börja med att leta efter lämpliga modeller (utifrån pris/prestanda/storlek) i JBL:s eller BOSE:s installationssortiment. Det finns många andra tillverkare av installationssystem, men jag skulle helst inte lägga tid på att gå över ån efter vatten.

Skriv svar