jag ar helt oerfaren nar det kommer till ljusteknik och skulle behova lite vagledning i ett projekt som jag haller pa med. jag ar ursprungligen fran Umea men bor numera i London dar jag studerar konst pa 'Chelsea College of Art and Design'.
jag haller nu pa med ett projekt dar jag skulle behova kunna styra tva separata ljuskallor som placerats i tva parkeringsstolpar (se bild). stolparna ar ungefar 10cm i diameter och ihaliga.

jag skulle vilja kunna programmera ljuset efter ett visst monster. jag behover kunna styra ljuset i den ena 'stolpen' sa att den under ett givet tidsintervall ar helt slackt for att sedan under ett annat intervall fade:a over till maximal ljusstyrka och sedan tillbaka pa samma satt. ljuset fran den andra 'stolpen' skulle jag vilja ta fran maximal ljusstyrka ner till en viss procentuell ljusstyrka och sedan tillbaka till maximal igen. optimalt vore om all teknik skulle kunna fa plats inuti 'stolparna'.
hur kan jag, sa enkelt som mojligt, gora detta?
skulle uppskatta om nagon har kunde tipsa om vad jag ska satsa pa, har forsokt fa hjalp pa lokala elektronikfirmor men de har inte riktigt forstatt sig pa mitt projekt och har inte varit till nagon storre hjalp.
tack pa forhand!
simon