Eftersom jag har en cmx-3000 tillsammans med en djm-3000 så kan kanske jag reda ut detta då.
När man ska lägga en "vanlig" cue punkt, dvs start punkten.
I med en skiva! och när den har läst in sig startar du låten genom att trycka grön knapp (play/pause), därefter trycker på grön igen (play/pause), skivan håller still. Har du "vinyl-mode" aktiverad, är det tyst, kör du med "cd-mode" "hackar" det.
Rör jog-hjulet till den punkt du vill lägga "start-cue", kan ta tid om man snurrar bakåt, eftersom att den läser in informationen och då kan det "stoppa" lite, framåt brukar det inte vara några problem. jaja, har du stället där du vill ha start-cuen, trycker du på RÖD knapp (cue). pang så har du lagt start-cuen där.
startar gör du med den gröna, trycker du på rött, går den tillbaka där du satte cue punkten. Vill du tillbaka till början av låten, tryck på track bakåt knappen.
sedan har du 3 st "hot-cue" knappar som du kan sätta på varje skiva, dessa lagras i minnet, vilket inte start-cue, du har satt gör, den får man lägga varje gång.
På hot-cue kan du även lägga loopar.
Nästa gång du stoppar in skivan, känner det av om det finns några hot-cue, då blinkar cue knapparna. Glöm inte för allt i världen att läsa in hot-cuena om du ska använda dom.
hoppas det redde ut lite. för övrigt tycker jag att denna spelaren är betydligt enklare än cdj-1000 att använda. fast det är som baken, smaken är delad.
...Pär