Öppna en JBL Eon 15G2?

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Användarvisningsbild
Kim Toivanen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 161
Blev medlem: tis 18 nov 2003, 01:00
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Öppna en JBL Eon 15G2?

Inlägg av Kim Toivanen »

Hej!

Jag har en Eon 15G2 som skramlar, något är löst på insidan.

Den fungerar fortfarande normalt och låter som vanligt, men jag är rädd att det som sitter löst kommer ställa till det när man minst behöver det.

Är det någon som på egen hand öppnat en sån här låda? Krångligt? Alla tips välkomna :)


Mvh Kim
-+> www.ell.nu <+-

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 289
Blev medlem: fre 13 apr 2007, 22:56
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Re: Öppna en JBL Eon 15G2?

Inlägg av Jonathan Olsson »

Det är bara att skruva, sitter en massa skruv i kanten baktill samt en under handtaget. Kolla drivern, den sitter gängad och brukar lossna, locktite funkar bra.
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Inlägg: 1784
Blev medlem: tor 09 mar 2006, 15:32
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Ort: Helsingborg
Kontakt:

Re: Öppna en JBL Eon 15G2?

Inlägg av Marcus Sandberg »

Jag har inte skruvat på JBL Eon men på ART lådorna. På de är det lättare och lossa steget istället för alla skruvarna på baksidan och dela lådan.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Kim Toivanen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 161
Blev medlem: tis 18 nov 2003, 01:00
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: Öppna en JBL Eon 15G2?

Inlägg av Kim Toivanen »

Okej! Då kör vi igång operationen lite försiktigt här så får vi se vad det slutar med :) Tack för infon.
-+> www.ell.nu <+-

Användarvisningsbild
Kim Toivanen
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 161
Blev medlem: tis 18 nov 2003, 01:00
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Re: Öppna en JBL Eon 15G2?

Inlägg av Kim Toivanen »

Update: Fick upp lådan utan större bekymmer. Ganska korta kablar mellan delarna så man fick passa sig så man inte slet sönder något.

Det visade sig att det som skramlade mest var Ringtrafon som satt löst. Kände även lite på drivern och det går nog åt lite loctite där.
Tack för tipset Jonathan!
-+> www.ell.nu <+-

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster