Budgetprylar

Här kan du diskutera mikrofoner, trådlösa system, DI-boxar mm.
Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.

Budgetprylar

Inlägg av Jakob Carlsson »

Tänkte slänga upp en tråd och låta folk lämna tips på lite billigare prylar som fungerar hyffsat bra, typ mikrofoner för under 1000:-/st och liknande, vad ska man köpa om man inte har mycket pengar att spendera, vad ska man undvika?

Jagar själv mikrofoner under 1000:- för tillfället och lite andra saker, typ billig line-box och så, måste vara riktiga företag eftersom kommunen betalar (att kommunen betalar betyder inte alltid att det finns massor med pengar, alla områden har sin budget att följa). Billiga kompressorer och liknande är också av intresse, är Behringers 4-kanaliga kompressor värd pengarna? Har kört på deras 2-kanaliga och tyckte den var helt ok men inte superbra.

Funderar på JJLabs ND6000, ND 6000 vocal eller ND 6000 mk2, (vocal och mk2 kostar 795:-/st medans ND6000 kostar 995:- för 2), Shure PG48/PG58 finns ju också, dom är billigare och Shure istället för JJLabs (litar lite mer på Shure), TSM har sina kopior på SM58 och SM57, Beyerdynamic har två billiga opus-mikrofoner och Samson har några billiga. Det är så många man hittar så det är svårt att välja, vill ju helst köpa alla vokalmickarna av samma modell så man bara kan ta en (det är inte så högra krav så man ska köpa olika mickar som är bra för olika saker utan mickar som är ok på det mesta) och instrumentmickar av en modell om det finns pengar till det.

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

När det gäller kondingmic:ar skulle jag kika på LineAudio eller ADK, de är rätt prisvärda (under tusenlappen styck vill jag minnas).
"This is the updated input list"

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.