Db technologies Line Array

Här kan du diskutera digitala/analoga mixerbord, FX, inserts mm.
Ruben Carlsson
Rookie
Rookie

Db technologies Line Array

Inlägg av Ruben Carlsson »

Hej!
Skall köpa in ett nytt PA till skolan där jag går

Vet att de blir ett Yamaha ls9 32ch sen tycker jag de är himla smidigt med aktiva prylar, säg gärna till om ni tycker jag är ute å cyklar.

Har tittat en del på db technologies (Lätt att förväxla med d&b audiotechnik)
Har ett Linearray System som är grymt prisvärt men hur låter de?

Nån som har hört db technologies DVA Line Array system?

Frid

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.

Inlägg av Jakob Carlsson »

Hur stor yta ska täckas?

Varför vill du ha ett LA? På en skola skulle jag nästan direkt köra med "vanliga" högtalare.

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Presentation: ........................................

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Jakob: Varför skulle du köra med point source konceptet på en skola direkt?
Du vet ju inte hur lokalen ser ut?
//Carpvik

Ruben Carlsson
Rookie
Rookie

Lokalerna variera, publiken kan variera från 200 till 1000 pers.

De jag tänker är väl att ett aktivt system är väldigt anpassningsbart

tänker mig 8 toppar och 2 2x18" subar

är de aktivt kan man få 2 mindre PA 4 toppar och en 2x18" system

Nån som hört dem eller har nån åsikt om db's kvalitet?
vet att de använder RCF element.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

Christoffer: Men han vet antagligen ungefär hur prislappen ser ut...
KISS. Keep It Simple Stupid.

Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Sök på forumet, lådorna är diskuterade för inte så länge sedan.

8 toppar totalt, är det så du menar? Eller 8 per sida?
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa

Ruben Carlsson
Rookie
Rookie

8 totalt
4 på varje sida

el.