Importera armatur i Chamsys

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Användarvisningsbild
Daniel Ekstam
PAR-36
PAR-36
Presentation: Frilansande Ljustekniker - SMART Lights & Rigging!
www.smartlight.nu
Kontakt:

Importera armatur i Chamsys

Inlägg av Daniel Ekstam »

Hej.
Jag ska under ett gig i maj använda mig av bla 4st Martin Roboscan Pro 518. Jag ska antingen använda mig av ett Chamsys Bord eller Hog1000 inte klart ännu. Men jag sitter nu med MaqicQ och försöker lära mig Chamsysen lite bättre i förebyggande syfte.

Men när jag ska patcha in mina scannrar så hittar jag inte 518 i listan. Det närmaste som finns är 812. Jag kollade runt och såg att man kunde göra egna armaturer och spara, men jag kan inte så pass mkt om dem att jag kan göra en fungerande fil. Finns det nån som kan, eller vet någon vart man kan ladda hem och importera 518 i Chamsys MaqicQ.

Johnny Andersson
PAR-46
PAR-46
Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.

Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad...
Kontakt:

Inlägg av Johnny Andersson »

Oftast räcker det väl med att veta vad varje dmx-kanal i armaturen gör när man ska skapa egna armaturer...(?)

Har för mig det är så iallafall i det programmet man använder för att göra egna fixturer till Zero 88:s frogbord, borde ju vara något likn. till chamsys.

Kolla på Martin's hemsida så finns ju manualer för 518 och du ser vad varje kanal gör och likn.
Johnny Andersson

Andreas Öhlin
PAR-20
PAR-20

Inlägg av Andreas Öhlin »

Konstigt för på mitt finns den med, då som pro518 och sedan vilket mode man vill ha. Men du kan ju testa att uppdatera ditt bibliotek med chamsys. Det finns en fil att ladda ner med huven i på www.chamsys.co.uk.

Användarvisningsbild
Daniel Ekstam
PAR-36
PAR-36
Presentation: Frilansande Ljustekniker - SMART Lights & Rigging!
www.smartlight.nu
Kontakt:

Inlägg av Daniel Ekstam »

Jag tittade på Chamsys MQ100 bordet som jag kör med på teatern för tillfället och där fanns pro518 med. Men inte på min MaqicQ variant, så får testa uppdatera...

Edit: Jag hittade den efter uppdatering.. tack!

Skriv svar