Rix FM festival 06
-
Christoffer Carpvik
- PAR-64

- Presentation: ........................................
Rix FM festival 06
Tjenare grabbar, såg att rix fm ska ut på sin festival runda igen.
Någon som har koll på vad som levereras? Dom är i jönköping imorn. och vad jag sett så har det hittils bara varit de gula bilarna som vart där.
Vilka kommer krana gigen?
Någon som har koll på vad som levereras? Dom är i jönköping imorn. och vad jag sett så har det hittils bara varit de gula bilarna som vart där.
Vilka kommer krana gigen?
//Carpvik
-
Tomas Sagersten
- PAR-30

- Fredrik Nilsson
- PAR-64

- Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
- Kontakt:
- Hasse Queisser
- PAR-64

- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Kontakt:
Same shit! Ume Audio var väl ett av de fem företag som blev United Audio?
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Rikhard Tiittanen
- PAR-46

- Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
- Kontakt:
Ume Audio har faktiskt dragit sig ur United Audio / Starlight, mer om de finns att läsa på: http://www.backstageworld.com/052_nytt.htmlHasse Queisser skrev:Same shit! Ume Audio var väl ett av de fem företag som blev United Audio?
-
Johnny Andersson
- PAR-46

- Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.
Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad... - Ort: Linköping
- Kontakt:
Enligt Backstageworld så står det att dom är ett friståeende bolag efter separationen från United Audio/Starlight men att dom fortfarande har ett bra samarbete sinsemellan.
http://www.backstageworld.com/052_nytt.html
Men håller med dig Hasse, dom tillhörde ju United Audio och eftersom dom har bra kontakt så kan det ju mycket väl vara så att UME levererar ljud och Starlight levererar ljus + scen & transport.
Edit:
Damn, du hann före
http://www.backstageworld.com/052_nytt.html
Men håller med dig Hasse, dom tillhörde ju United Audio och eftersom dom har bra kontakt så kan det ju mycket väl vara så att UME levererar ljud och Starlight levererar ljus + scen & transport.
Edit:
Damn, du hann före
Johnny Andersson
-
Christoffer Carpvik
- PAR-64

Där ser man. Starlight har varit i Jkpg iafall och lastat av grejor, Inget märkvärdigt, SÅg inte så mkt ljud utrustning, Men i ljus väg så var de 12 MH eller något och kanske 30-40 par 64or. men då var det kanske inte färdig riggat. GIck bara förbi scenen. Tror att det stod UA cases dock. så nått ume är de inte i jkpg iafall.
//Carpvik
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Jag vet inte hur det va förra sommaren men innan des så har PSI ljud och ljus levererat teknik till RIX FM när de har varit på kristianstadsdagarna.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Erik Lindvall
- PAR-36

- Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire. - Ort: Stockholm
- Kontakt:
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
Jag kan berätta lite fakta!Rikhard Tiittanen skrev:Ume Audio har faktiskt dragit sig ur United Audio / Starlight, mer om de finns att läsa på: http://www.backstageworld.com/052_nytt.htmlHasse Queisser skrev:Same shit! Ume Audio var väl ett av de fem företag som blev United Audio?
Ume audio är tidigare PGs Ljudsystem. PG står för Per Gardenkrans. Han flyttade ner till Sholm och började jobba med Lenberg och i samma veva så blev det SA och UA, mfl. Åren gick och Pers kompis "Stickan" blev less så dom tog in en kille från Lycksele. I fjol höstas fick SA nog och tog tillbaka all utrustning så UA blev utan.(man kan fundera varför?) Men under vintern så har "dom" köpt på sig ny utr.Och idag är dom ett fristående företag. Med bra (billiga) priser
- Anders Alavik
- PAR-36

- Kontakt:
Jag tror oxå det är olika beroende på ort.. I borås har det varit Musik Lagret
// Alavik
---------------------------------------
www.bogal.se
www.bogal.se
-
Christoffer Carpvik
- PAR-64

-
Tomas Sagersten
- PAR-30

-
Christoffer Carpvik
- PAR-64

- Eric Hising
- PAR-36

- Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
- Kontakt:
Rix FM Festival 06 / Ume Audio
Hej på er alla.
Många frågor och funderingar. Ska försöka göra er klokare:
Vi börjar med Rix FM Festival 2006.
Ume Audio System är teknikansvariga för Rix FM Festival 2006. Vi åker med egna wedgar, amprackar, bord (FOH/MON), trådlöst samt mickar.
Vi har ett glatt crew som är med hela festivalen bestående av undertecknad som Turnéledare / tekniskt ansvarig, Mikael Andersson (LiveTec) FOH, Peter Olofsson (Ljus och Nöje) MON och Patrik "Putte Bop" Flodin TRANSPORT.
Vi reser inte med eget PA eller ljus utan detta upphandlas lokalt.
På en del av gigen kommer Ume Audio att supplia, på andra har teknikleveransen gått till någon annan leverantör. Det är lite olika.
Orsaken till att vi inte gör full produktion med PA/Ljus är att vi besöker många befintliga stadsfestivaler och dylikt där det redan hänger prylar på plats och det inte skulle funka med helt egen produktion.
Nytt för i år är att nästan alla artister kompas av ett liveband. Tidigare år har det varit singback / playback och det är ju ungefär lika roligt som sand i mixerbordet... Bandet är samma gäng som var ute med Lena PH / Darin / Uggla i fjol.
Klockan är nu 07:16 på söndagmorgon och jag sitter trött på Arlanda efter att ha gjort de första 2 gigen (Malmö samt Jönköping). På båda gigen var det mycket riktigt United Audio / Starlight som levererade V-doscar och lampor. Allt fungerade suveränt och personalen var lysande.
Gällande Ume Audio System så är det så här:
United Audio lade ner sin verksamhet i Umeå sommaren 2005. Björn Edin (tidigare platschef i Umeå) körde vidare själv. Ume Audio har ingen knytning till United Audio. Vi tycker dock båda om bruna lådor.
Jag har jobbat för Musikbygget i ett gäng år men flyttade hem till Umeå i september och började på Ume Audio med Björn. Allt flyter på som det ska och vi har anställt mer personal.
Nicke Löfgren:
"Med bra (billiga) priser Det är väl därför dom har tagit RIX FM"
Jag anser absolut inte att vi håller "billiga" priser. Jag vet snarare många som tycker tvärtom... Vi försöker hålla de marknadsmässiga priser som finns i branschen. Du borde nog ha lite torrt på fötterna innan du slänger ur dig sånt.
Tack och hej. Hoppas jag träffar på några av Er ute i sommar.
/Eric Rönnlund, Tekniskt Ansvarig Rix FM Festival 2006
Vi börjar med Rix FM Festival 2006.
Ume Audio System är teknikansvariga för Rix FM Festival 2006. Vi åker med egna wedgar, amprackar, bord (FOH/MON), trådlöst samt mickar.
Vi har ett glatt crew som är med hela festivalen bestående av undertecknad som Turnéledare / tekniskt ansvarig, Mikael Andersson (LiveTec) FOH, Peter Olofsson (Ljus och Nöje) MON och Patrik "Putte Bop" Flodin TRANSPORT.
Vi reser inte med eget PA eller ljus utan detta upphandlas lokalt.
På en del av gigen kommer Ume Audio att supplia, på andra har teknikleveransen gått till någon annan leverantör. Det är lite olika.
Orsaken till att vi inte gör full produktion med PA/Ljus är att vi besöker många befintliga stadsfestivaler och dylikt där det redan hänger prylar på plats och det inte skulle funka med helt egen produktion.
Nytt för i år är att nästan alla artister kompas av ett liveband. Tidigare år har det varit singback / playback och det är ju ungefär lika roligt som sand i mixerbordet... Bandet är samma gäng som var ute med Lena PH / Darin / Uggla i fjol.
Klockan är nu 07:16 på söndagmorgon och jag sitter trött på Arlanda efter att ha gjort de första 2 gigen (Malmö samt Jönköping). På båda gigen var det mycket riktigt United Audio / Starlight som levererade V-doscar och lampor. Allt fungerade suveränt och personalen var lysande.
Gällande Ume Audio System så är det så här:
United Audio lade ner sin verksamhet i Umeå sommaren 2005. Björn Edin (tidigare platschef i Umeå) körde vidare själv. Ume Audio har ingen knytning till United Audio. Vi tycker dock båda om bruna lådor.
Jag har jobbat för Musikbygget i ett gäng år men flyttade hem till Umeå i september och började på Ume Audio med Björn. Allt flyter på som det ska och vi har anställt mer personal.
Nicke Löfgren:
"Med bra (billiga) priser Det är väl därför dom har tagit RIX FM"
Jag anser absolut inte att vi håller "billiga" priser. Jag vet snarare många som tycker tvärtom... Vi försöker hålla de marknadsmässiga priser som finns i branschen. Du borde nog ha lite torrt på fötterna innan du slänger ur dig sånt.
Tack och hej. Hoppas jag träffar på några av Er ute i sommar.
/Eric Rönnlund, Tekniskt Ansvarig Rix FM Festival 2006
Senast redigerad av 1 Eric Hising, redigerad totalt 0 gånger.
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Re: Rix FM Festival 06 / Ume Audio
Detta är vad jag gillar med forumet, när rätt person går in och säger hur läget är och tar död på alla spekulationer, grymt kul att ha så stort spann på våra medlemmar!Eric Rönnlund skrev:Hej på er alla.
Vet att det har varit likadant i fler andra trådar, men ville bara säga att det är trevligt när de lite mer erfarna tar sig tid att förklara läget, specca utrustning etc.
Fortsätter ni så kommer detta forum bli en riktigt bra mötesplats för att utbyta erfarenheter!
//Jonas - ljudoljus.net crew
- Eric Hising
- PAR-36

- Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
- Kontakt:
Jonas Larsson skrev:
"Vet att det har varit likadant i fler andra trådar, men ville bara säga att det är trevligt när de lite mer erfarna tar sig tid att förklara läget, specca utrustning etc."
Då kan jag väl speca lite Rix FM Festival utrustning. Väntar fortfarande på planet till Umeå.....
FOH: Yamaha M7CL
MON: Yamaha M7CL
Wedgar: 12 x L-acoustics 115XT Hi-Q
Drivning: LAB6400 + XTA428
Sidefills: 115XT Hi-Q + SB218
Trådlöst: Shure UR med Beta58 till artister och KSM9 till programledare
Pallyft: Två gula. En bra en mindre bra.
Sponsormaterial som måste gå i vår pack: jätte-jätte mycket
Konstigaste sak i packen: Korvvagns-cykel (sponsorer....)
Det var väl typ det tror jag...
Hejdå så mycket.
/Eric
"Vet att det har varit likadant i fler andra trådar, men ville bara säga att det är trevligt när de lite mer erfarna tar sig tid att förklara läget, specca utrustning etc."
Då kan jag väl speca lite Rix FM Festival utrustning. Väntar fortfarande på planet till Umeå.....
FOH: Yamaha M7CL
MON: Yamaha M7CL
Wedgar: 12 x L-acoustics 115XT Hi-Q
Drivning: LAB6400 + XTA428
Sidefills: 115XT Hi-Q + SB218
Trådlöst: Shure UR med Beta58 till artister och KSM9 till programledare
Pallyft: Två gula. En bra en mindre bra.
Sponsormaterial som måste gå i vår pack: jätte-jätte mycket
Konstigaste sak i packen: Korvvagns-cykel (sponsorer....)
Det var väl typ det tror jag...
Hejdå så mycket.
/Eric
-
Christoffer Carpvik
- PAR-64

- Fredrik Nilsson
- PAR-64

- Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
- Kontakt:
Om inte jag är felunderättad så är PSI inte välkommna att gör fler gigg för RIX FM pga att det inte blev så bra senaste gången de körde på Krstd dagarna! Det känns som att det krävs lite mer än två 6-bars som bakljus!!!Marcus Jönsson skrev:Jag vet inte hur det va förra sommaren men innan des så har PSI ljud och ljus levererat teknik till RIX FM när de har varit på kristianstadsdagarna.
Work sucks, send me on tour!
-
Tomas Sagersten
- PAR-30

Det känns som att det krävs lite mer än två 6-bars som bakljus!!!
Är det PSI fel eller kundens som inte betalar/beställer mer ljus??? är lite less på marknaden just nu alla vill ha 20 6-bars o 10 moving heads men det får bara kosta 5000spänn för en vecka...........
Ska dock till lägga att jag har ingen koll i detta specefika fall!! kändes bara att det är så i många fall!!! man vill juh inte rigga saker man inte får betalt för!!!