Tänkte bara kolla vad andra discjockeys och övriga har för syn på RnB musiken som tagit våra dansgolv med storm TYVÄRR!
Jag tycker bara det är såååå synd att det blivit som det blivit på dansgolven.
Visst att folk har olika musiksmak osv. Men går man på disco, det är fest, man vill ha kul och "röjja" runt på dansgolvet, Är det då inte roligare att höra och dansa till musik som det är lite drag i än att stå å gunga som en gamal pingvin på dansgolvet till musik där de bla. sjunger om hur svårt liv personen haft, mamma dog av en kula och jag bodde på gatan. Hur kul är det att höra när det är fest och disco?
Ja menar Svenska Schlager låtar, klassisk 90-tals musik, och de riktigt svängiga låtarna från 80-talet. Allt från Village People, Pointer Sisters, Troll och Carola till Melodie Mc, Snap, E-Type osv till September, Da Buzz, Nanne, BWO mfl mfl.
Och visst finns det och kommer ut någon enstaka RnB låt ibland som man kan köra för att få lite blandning.
Ex. Senast jag var ute, discot börjar och det går ca 15 min. Då kommer det en kille och säger lite studdigt "kör nån bra musik" kan folk inte bara acc att de inte är själva på discot?
Jag blandar alltid musik bra så de som gillar rnb får höra det men kör man fler än 4 i rad så tömms golvet på de folket som är ute för att höra BRA musik och att de ska gå vill man ju inte.
Sedan var det fullt ös med party musik, ett fullsatt dansgolv där alla har glada miner och händerna i luften är ju bara så underbart
Det vill man ju som dj inte tappa så man läser ju av dansgolvet och om det blir så folk börjar gå får man ju ändra musik till lite lugnar ex.
Under den tiden på discot det var fullt ös så satt det 10 tjuriga människor i ett hörne och säkert berättade för varandra hur värdelös jag är som dj, medans jag står och är glad ihop med mitt dansgolv där 350 personer har det som de vill ha det när de är ute.
Hur kan man då komma fram och bara få för sig att säga att jag ska byta musik för att det inte är några som dansar m.m.?
Kan man enbart dansa till rnb och hip hop så anser jag att man inte ska gå ut för då blir man ju bara grinig. Är ju bättre att åka till en stad där det finns ett uteställe som enbart kör sådan musik.
Detta är ju förstås från stad till stad och vissa uteställen kanske bara kör rnb och hip hop och det är ju bra för då kan ju de som tycker om det gå dit och ha kul om de inte kan det på ett vanligt disco.
Som jag skrev, jag har full förståelse för att människor har olika musiksmak men jag tycker det har blivit bra mycket tråkigare att spela sedan denna sortens musik blev populär på discon. Det finns ju även rnb låtar som får igång ett dansgolv, men det är absolut inte gott om dem, och det funkar inte att spela för mycket av det.
Tänkte bara att det kunde vara kul att höra vad andra som jobbar med det tycker!
Och lite är det ju förstås med glimten i ögat. Men jag förstår inte folket som inte acc att det spelas annan musik än de gillar.