Idol-finalen
- Jonas Lundin
- PAR-30

-
Jakob Carlsson
- PAR-64

- Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Jonas: nu antar du ju att folk definierar bäst på samma sätt som du gör 
Men att Amanda är sötast är ju självklart
Tycker båda tjejerna är riktigt bra, men på olika sätt. Marie har bra röst men hon rör sig som man "ska" på scenen för just den genre hon gör vilket jag tycker är negativt, sen är det inte alltid man hör och ser henne utan den som gjorde låten från början om det är en cover hon gör. Amanda har en annorlunda röst, hon sjunger med extrem känsla och gör alla låtar hon stöter på till sina egna, även om dom inte passar hennes röst så brukar det funka för hon gör om dom till saker som passar henne utan att förstöra en massa.
Men att Amanda är sötast är ju självklart
Tycker båda tjejerna är riktigt bra, men på olika sätt. Marie har bra röst men hon rör sig som man "ska" på scenen för just den genre hon gör vilket jag tycker är negativt, sen är det inte alltid man hör och ser henne utan den som gjorde låten från början om det är en cover hon gör. Amanda har en annorlunda röst, hon sjunger med extrem känsla och gör alla låtar hon stöter på till sina egna, även om dom inte passar hennes röst så brukar det funka för hon gör om dom till saker som passar henne utan att förstöra en massa.
-
Martin Cargerman
- PAR-20

-
Daniel Albertsson
- PAR-20

- Christoffer Klofelt
- PAR-20

- Presentation: Kallas för Junior
Eventljus Stockholm AB
Gröna Lunds Tivoli - Ort: Stockholm
- Kontakt:
Robert ernlund från DM-Audio ska inte köra foh vet jag nu, eftersom han kör stjärnklart i malmö
Christoffer Klofelt
Projektledare
christoffer@eventljus.se
Mobil: 0707-347828
Eventljus Stockholm AB
www.eventljus.se
info@eventljus.se
Vxl: 08-408 860 60
Jour: 0703-668846
Siktgatan 2 Bv
162 50 Vällingby
Stockholm Sweden
Org: 556999-2489
Projektledare
christoffer@eventljus.se
Mobil: 0707-347828
Eventljus Stockholm AB
www.eventljus.se
info@eventljus.se
Vxl: 08-408 860 60
Jour: 0703-668846
Siktgatan 2 Bv
162 50 Vällingby
Stockholm Sweden
Org: 556999-2489
-
Jakob Carlsson
- PAR-64

- Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
Ännu mer strul nu? Snacket förut gick ju om att dom fick vädra globen natt och dag för att byta ut all luft och få rent efter hästarna så att allergiker kunde vistas i globen.
Trasig ljudkabel is the shit, i en rigg som den i globen nu är det inte lätt att hitta just den kabeln som strular, att det händer visar ju också att det kan hända när som helst.
Trasig ljudkabel is the shit, i en rigg som den i globen nu är det inte lätt att hitta just den kabeln som strular, att det händer visar ju också att det kan hända när som helst.
- David Wennberg
- PAR-64

-
Rikhard Tiittanen
- PAR-46

- Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
- Kontakt:
-
Sebastian Silvén
- PAR-36

- Presentation: Mycket "hungrig" utbildad och trevlig tekniker som trivs mycket med sitt jobb men älskar även sin familj som tar mycket tid.
- Kontakt:
- Olle Högberg
- PAR-30

- Kontakt:
Vinnarlåten är sämst. Right here right now visar vägen, och vägen är "Highway to Hell".
Och varför ska den spelas in på en halvtimme, dagen efter finalfesten? Om de hade väntat till måndagen eller tisdagen hade resultatet blivit mycket bättre. Jag tycker Idolproduktionen är uruselt planerad. Visst, singeln ska ut i julhandeln, men vilken skillnad gör 2 dagar? Det viktigaste är väl kvaliteten?
Och varför ska den spelas in på en halvtimme, dagen efter finalfesten? Om de hade väntat till måndagen eller tisdagen hade resultatet blivit mycket bättre. Jag tycker Idolproduktionen är uruselt planerad. Visst, singeln ska ut i julhandeln, men vilken skillnad gör 2 dagar? Det viktigaste är väl kvaliteten?
- Emil Enander
- PAR-30

- Gustaf Gagge
- PAR-56

- Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden - Ort: Stockholm
Den är ju inspelade redan innan finalen. det är väll bra planering?Olle Högberg skrev:Vinnarlåten är sämst. Right here right now visar vägen, och vägen är "Highway to Hell".
håller med om att den suger. och det brukar ju vara tvåorna som lyckas bäst
- Olle Högberg
- PAR-30

- Kontakt:
-
Jakob Carlsson
- PAR-64

1. Vinnarlåten suger alltid, den är skriven lite sådär småallvarligt av dom som skriver den 
2. Fel person "vinner" alltid
3. Den som "vinner" Idol försvinner snabbast av dom som varit med ett visst år och släppt album efter det, den brukar låta för lik alla andra och vara en medelmåtta på allt (det är ju så man klarar sig igenom hela alltet)
Lösning: Byt jury till en som inte är totalt puckad och pratar på fel sätt, när Daniel åkte ut var juryn extremt negativ till Andreas, vilket dom kommit fram till att dom inte får vara för då får Andreas sympatiröster från tittarna. Låt Max Martin eller någon annan större låtskrivare skriva vinnarlåten och skriv en per person inte en gemensam, låt vinnarlåten visa på deltagarens starka sidor, "en vettig artist är inte bra på allt" som Orup så fint sa.
2. Fel person "vinner" alltid
3. Den som "vinner" Idol försvinner snabbast av dom som varit med ett visst år och släppt album efter det, den brukar låta för lik alla andra och vara en medelmåtta på allt (det är ju så man klarar sig igenom hela alltet)
Lösning: Byt jury till en som inte är totalt puckad och pratar på fel sätt, när Daniel åkte ut var juryn extremt negativ till Andreas, vilket dom kommit fram till att dom inte får vara för då får Andreas sympatiröster från tittarna. Låt Max Martin eller någon annan större låtskrivare skriva vinnarlåten och skriv en per person inte en gemensam, låt vinnarlåten visa på deltagarens starka sidor, "en vettig artist är inte bra på allt" som Orup så fint sa.
- Gustaf Gagge
- PAR-56

- Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden - Ort: Stockholm
läste på aftonbladet nu att vinnar låten är inspelad men skivan ska börja spelas in i morgonOlle Högberg skrev:Vinnarlåten är sämst. Right here right now visar vägen, och vägen är "Highway to Hell".
-
Jakob Carlsson
- PAR-64

- Gustaf Gagge
- PAR-56

-
David Göransson
- PAR-36

Ja jag som tyckte bäst om Amanda är ju glad att hon inte vann. Hon får välja bland erbjudandena och får realistisk tid på sig att hitta material och spela in en skiva, om det är det hon vill...
Det känns som om skivbolaget som står bakom vinnaren mest skiter i dem efter en skiva när intresset svalnar.
Jag har sett Amanda flera gånger innan hon gick med i idol, hon har mer chans att lyckas nu när hon inte vann än om vad hon hade haft om hon hade vunnit...
Det känns som om skivbolaget som står bakom vinnaren mest skiter i dem efter en skiva när intresset svalnar.
Jag har sett Amanda flera gånger innan hon gick med i idol, hon har mer chans att lyckas nu när hon inte vann än om vad hon hade haft om hon hade vunnit...
-
Jakob Carlsson
- PAR-64

David: Jo, samtidigt som man ville att den underbara Amanda skulle vinna för att hon är den som haft bäst röst av alla deltagare någonsin så ville man inte att hon skulle vinna för att det skulle bli stressande med albumet. Men det är ju redan klart sen länge att Amanda kommer få skivkontrakt med något bolag, troligtvis med Sony BMG, samma sak med Daniel fastän han bara blev fyra.
Grejen med vinnaren är ju att den får ett kontrakt för EN skiva, tycker inte Sony BMG om vinnaren så blir det inget mer
Grejen med vinnaren är ju att den får ett kontrakt för EN skiva, tycker inte Sony BMG om vinnaren så blir det inget mer
- Tobbe Friberg
- PAR-36

- Kontakt: