Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Anders Brandén skrev:Såg en intervju med Robert Pap i DN, kul läsning men när de kom till utrustning blev jag lite konfunderad...
Citat direkt från DN.se:
"310 kvadratmeter stor videovägg, 1, 7 km metalltrossar (ett slags takställning som man hänger upp lampor i) och 85 meter kabel.
Allt enligt Robert Pap."
Att de använder w-dmx visste jag, men de måste fått tag i något system för att överföra ström trådlöst
Anders Brandén skrev:Såg en intervju med Robert Pap i DN, kul läsning men när de kom till utrustning blev jag lite konfunderad...
Citat direkt från DN.se:
"310 kvadratmeter stor videovägg, 1, 7 km metalltrossar (ett slags takställning som man hänger upp lampor i) och 85 meter kabel.
Allt enligt Robert Pap."
Att de använder w-dmx visste jag, men de måste fått tag i något system för att överföra ström trådlöst
Om ni läser på eurovisiondiary.com och väljer technical stuff i menyn så står det nedanför specen lite "kul sammanfattnings fakta". Där får man bla reda på hur mycket kabel det användes både i km och i ton...
Christoffer Carpvik skrev:Om ni läser på eurovisiondiary.com och väljer technical stuff i menyn så står det nedanför specen lite "kul sammanfattnings fakta". Där får man bla reda på hur mycket kabel det användes både i km och i ton...
Så långt kom jag inte på den sidan, läste bara listan över alla längderna på kabel och med tanke på att dom hade 10 kablar på 100m så borde ju även en nyvaken person som ser teknik-listan förstå att det blev lite fel
85km DMX-kabel, men jag ser ingen vikt på den, hade varit roligt att se, 1,7km tross = väldigt mycket större än jag någonsin byggt
Christoffer Carpvik skrev:Jakob: Jag hörde siffran 35 ton kabel någonstans.....men Morgan eller Timo eller Peter kanske kan bekräfta. Dom var ju trots allt där!
kabel i vikt???
Hur många kablar går det nu på 35 ton????
Christoffer Carpvik skrev:Jakob: Jag hörde siffran 35 ton kabel någonstans.....men Morgan eller Timo eller Peter kanske kan bekräfta. Dom var ju trots allt där!
kabel i vikt???
Citat direkt från DN.se:
Allt enligt Robert Pap."
Hehe, nästan lika bra som Luuk på svenska melodifestivalen, vad var det nu, 35k för allt?
Någon måste ha hört liiiiiite fel.
Läste artikeln, tydligen var det Schlager-SM som genomfördes där i Finland... Märkligt att The Ark bara kom på 18:e plats i så fall... (eller vad det nu var...)
kabel i vikt???
Jag hörde bara den siffran, och för folk utanför branschen kanske de säger mer än att de användes X antal kablar...Jag vet inte. Men om man är intresserad av det så finns ju hela specen. på Eurovisiondiary.com