Eurovision Song Contest

Här kan du posta nyheter om vad som händer inom ljud & ljus världen.
Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.

Inlägg av Jakob Carlsson »

Anders Brandén skrev:Såg en intervju med Robert Pap i DN, kul läsning men när de kom till utrustning blev jag lite konfunderad...
Citat direkt från DN.se:

"310 kvadratmeter stor videovägg, 1, 7 km metalltrossar (ett slags takställning som man hänger upp lampor i) och 85 meter kabel.
Allt enligt Robert Pap."

Att de använder w-dmx visste jag, men de måste fått tag i något system för att överföra ström trådlöst ;)

För er som vill läsa hela artikeln finns den här.
Hehe, nästan lika bra som Luuk på svenska melodifestivalen, vad var det nu, 35k för allt? :)

Någon måste ha hört liiiiiite fel.

Rikhard Tiittanen
PAR-46
PAR-46
Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
Kontakt:

Inlägg av Rikhard Tiittanen »

Jakob Carlsson skrev:
Anders Brandén skrev:Såg en intervju med Robert Pap i DN, kul läsning men när de kom till utrustning blev jag lite konfunderad...
Citat direkt från DN.se:

"310 kvadratmeter stor videovägg, 1, 7 km metalltrossar (ett slags takställning som man hänger upp lampor i) och 85 meter kabel.
Allt enligt Robert Pap."

Att de använder w-dmx visste jag, men de måste fått tag i något system för att överföra ström trådlöst ;)

Hehe, nästan lika bra som Luuk på svenska melodifestivalen, vad var det nu, 35k för allt? :)

85 m lät liiiiiiiite lite, 85 km kanske de ska vara :P

Kolla bara på själva technical-listan så är det sjukt mycket kabel!

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64
Presentation: ........................................

Inlägg av Christoffer Carpvik »

Om ni läser på eurovisiondiary.com och väljer technical stuff i menyn så står det nedanför specen lite "kul sammanfattnings fakta". Där får man bla reda på hur mycket kabel det användes både i km och i ton...
//Carpvik

Jakob Carlsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.

Inlägg av Jakob Carlsson »

Christoffer Carpvik skrev:Om ni läser på eurovisiondiary.com och väljer technical stuff i menyn så står det nedanför specen lite "kul sammanfattnings fakta". Där får man bla reda på hur mycket kabel det användes både i km och i ton...
Så långt kom jag inte på den sidan, läste bara listan över alla längderna på kabel och med tanke på att dom hade 10 kablar på 100m så borde ju även en nyvaken person som ser teknik-listan förstå att det blev lite fel :)

85km DMX-kabel, men jag ser ingen vikt på den, hade varit roligt att se, 1,7km tross = väldigt mycket större än jag någonsin byggt :)

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64

Jakob: Jag hörde siffran 35 ton kabel någonstans.....men Morgan eller Timo eller Peter kanske kan bekräfta. Dom var ju trots allt där!
//Carpvik

Användarvisningsbild
Tobbe Friberg
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Inlägg av Tobbe Friberg »

Christoffer Carpvik skrev:Jakob: Jag hörde siffran 35 ton kabel någonstans.....men Morgan eller Timo eller Peter kanske kan bekräfta. Dom var ju trots allt där!
kabel i vikt???
Hur många kablar går det nu på 35 ton????
[ Your lips, My ass.... They should meet.... ]

Användarvisningsbild
Magnus Lindgren
PAR-64
PAR-64
Presentation: Grundare av ljudoljus.net men har lämnat vidare ansvaret.

Jobbar åt Fegge & Mattes som ljud & ljustekniker, ansvarar för V:a Götaland.
Kontakt:

Inlägg av Magnus Lindgren »

Tobbe Friberg skrev:
Christoffer Carpvik skrev:Jakob: Jag hörde siffran 35 ton kabel någonstans.....men Morgan eller Timo eller Peter kanske kan bekräfta. Dom var ju trots allt där!
kabel i vikt???
En eller många kablar...

Hur lång är en kabel?? ^^
//Magnus - Fegge & Mattes

Erik Nordenstrand
Rookie
Rookie

Eurovision eller Schlager-SM?

Inlägg av Erik Nordenstrand »

Jakob Carlsson skrev:
Citat direkt från DN.se:

Allt enligt Robert Pap."

Läste artikeln, tydligen var det Schlager-SM som genomfördes där i Finland... Märkligt att The Ark bara kom på 18:e plats i så fall... (eller vad det nu var...) :)

Christoffer Carpvik
PAR-64
PAR-64

Tobbe Friberg skrev:
kabel i vikt???

Jag hörde bara den siffran, och för folk utanför branschen kanske de säger mer än att de användes X antal kablar...Jag vet inte. Men om man är intresserad av det så finns ju hela specen. på Eurovisiondiary.com
//Carpvik

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

http://www.eurovisiondiary.com/index.ph ... &Itemid=34
Är detta inköpslistan eller....alltså om man vill göra eurovision själv hemma!
Work sucks, send me on tour!

Skriv svar