Söker personal för fast tjänst heltid

Här kan du söka personal för anställning eller tillfälliga uppdrag.
Användarvisningsbild
Mats Ekberg
Rookie
Rookie
Presentation: Scenmästare Teater Pero. Har jobbat med ljus/ljud sedan 1978 på såväl fasta scener som turné.
Kontakt:

Re: Söker personal för fast tjänst heltid

Inlägg av Mats Ekberg »

Ja,jag var kanske aningen hård i mitt omdöme :oops:
Jag menade absolut inte att ni är bessewissrar, tvärtom höll jag på att säga,jag skulle önska att vissa jag jobbat med hade lite mer jävlar anamma i sig och vågade framföra en egen åsikt. För det är en tydlig tendes jag har lagt märke till hos de "sönderpedagogiserade"; att det råder ett konformistiskt tänkande..."-så kan man väl inte göra, så gjorde vi inte på skolan,då måste man ha det och det och det, det ljusbordet fick vi inte lära oss,osv..."
Kan det vara så att ni på utbildningarna får allt ni pekar på och inte behöver komma på kreativa lösningar själv?
Teater Pero,Stockholm

Filip Boström
PAR-20
PAR-20

Inlägg av Filip Boström »

Mats Ekberg skrev:Ja,jag var kanske aningen hård i mitt omdöme :oops:
...
Kan det vara så att ni på utbildningarna får allt ni pekar på och inte behöver komma på kreativa lösningar själv?
Jag Pluggade tre år i Piteå till ljudtekniker och jag skulle svara med ett rungande nja.
Visst fanns det stora resurser däruppe både tekniskt och kompetensmässigt, men eftersom det också var runt 45 studenter på ljudutbildningen när jag studerade där så var det ofta så att den utrustning man helst ville ha var bokad av någon annan.

Giget måste ju ändå genomföras och jag vet inte hur många gånger jag har fått skicka alla kanaler i en radiosändning på en seeport till en post-fader-aux, gå in i en extern busskompressor för att sedan skicka in det på två nya kanaler i bordet. Allt detta för att det inte fanns några insertjack i seeportmixern, och man vill ju ändå höra vad man håller på med.

Detta var ett exempel och det finns många mer, men oavsett så tror jag att det handlar mer om människan i fråga anser att glaset är halvfullt eller halvtomt, oavsett högskoleutbildning eller inte.

Användarvisningsbild
Fredrik Nilsson
PAR-64
PAR-64
Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
Kontakt:

Inlägg av Fredrik Nilsson »

Tror att du har haft oturen att jobba med fel personer. Jag är sådan att jag tager det jag haver och gör det bästa av det, nu när jag jobbar på en relativt stor teater och får en ljusbudget till alla uppsättningar så kan man bli lite bortskämd med att hyra in eller köpa in nya spännande saker men det hade även en outbildad person gjort. Jag kan tycka att det är värre med folk som kommer från en stor firma eller teater som börjar jobba på ett mindre ställe, då är man mer så som du beskriver det.
Work sucks, send me on tour!

Användarvisningsbild
Robin Skarp
PAR-36
PAR-36
Presentation: Jag vill alltid utmana mig själv och andra.
Utveckling och lärdom är mina ledord.
Jag ställer höga krav på andra men högre på mig själv.

Inlägg av Robin Skarp »

Är man intresserad så är lan välkommen att höra av sig.

För att återgå till ämnet ;)
Det man inte kan ska man lära sig.

Skriv svar