Körmic - [Och lite trum-mickar]

Här kan du diskutera mikrofoner, trådlösa system, DI-boxar mm.
Användarvisningsbild
Anton Gildebrand
PAR-64
PAR-64
Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa

Re: Körmic

Inlägg av Anton Gildebrand »

Jag har gjort lite "efterforskningar" om CM3, och har hittat väldigt mycket positivt om den, så det är troligt att det blir några sådana när det blir aktuellt med inköp. Tänkte e604 till pukor, och b52 till kagge. Funderade lite på hi-hat; de gånger jag micat upp trummor så har jag inte haft någon egen mic till hi-hat. Samtidigt så känns det ju som en av de viktigaste att micka upp ordentligt. Med helt värdelösa omdöme säger mig att det skulle räcka med en välriktad sm58 till hi-hat, men jag har säkert fel :D
Flest inlägg när den dör vinner!

Johan Fälth
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Inlägg av Johan Fälth »

Anton Gildebrand skrev:Jag har gjort lite "efterforskningar" om CM3, och har hittat väldigt mycket positivt om den, så det är troligt att det blir några sådana när det blir aktuellt med inköp. Tänkte e604 till pukor, och b52 till kagge. Funderade lite på hi-hat; de gånger jag micat upp trummor så har jag inte haft någon egen mic till hi-hat. Samtidigt så känns det ju som en av de viktigaste att micka upp ordentligt. Med helt värdelösa omdöme säger mig att det skulle räcka med en välriktad sm58 till hi-hat, men jag har säkert fel :D

Jag hade velat ha en Konding på HiHat...typ en Sm81,AKG 535, Sennheiser 614
"Det är aldrig för sent att ge upp"

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Anton Gildebrand skrev:Jag har gjort lite "efterforskningar" om CM3, och har hittat väldigt mycket positivt om den, så det är troligt att det blir några sådana när det blir aktuellt med inköp. Tänkte e604 till pukor, och b52 till kagge. Funderade lite på hi-hat; de gånger jag micat upp trummor så har jag inte haft någon egen mic till hi-hat. Samtidigt så känns det ju som en av de viktigaste att micka upp ordentligt. Med helt värdelösa omdöme säger mig att det skulle räcka med en välriktad sm58 till hi-hat, men jag har säkert fel :D
Köp en CM3 till och lägg på Hi-hat
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Skriv svar