En liten A-B test mellan L-acustics och db Technologies.

Här kan du diskutera högtalare, monitorer, slutsteg mm.
Användarvisningsbild
Daniel Andreasson
PAR-36
PAR-36
Presentation: To be tight is one thing but to be tight and funky, James knew that

Re: En liten A-B test mellan L-acustics och db Technologies.

Inlägg av Daniel Andreasson »

Jag får lov att ändra mina åsikter om hur jag upplever 2-3Kiva på dansbandspinne per sida. När jag investerade så var det min vision och förhoppning att kunna ha ett system som gick att köra både på dansbandspinne och sen även med möjligheten att kunna skala upp systemet rejält vid större gig. Mitt tycke efter +1års användning så är inte detta rätt låda för att göra snabba onoff/upp med lådan på pinnen och köra gig. Kivan blir rätt svårhanterlig om man går under 6lådor per sida, kanske något spretig och tappar lågmid, såklart lite beroende på hur mycket man splayar lådorna och hur mycket tid man har att tweaka men som sagt, finns bättre lådor för sådana applikationer, och som nämnts ovan, rätt låda för rätt tillfälle.

Anton, varför jag inte gillar coaxar som front, hmm, vet inte, tycker nog bara att jag själv gör betydligt bättre jobb på en högtalare som inte sprider coaxialt åt alla håll, kanske beroende på onödiga rumsreflektioner ifrån tak, kanske beroende på mig :) En högtalare som jag tycker alla som vill ha ett mindre (märk-dock inte litet :) point-source system borde prova är relativt nya L-acoustics ARCS-wide. Har haft den på test uppsatt på dansbandspinne vid lite olika gig i veckan och vi kom väldigt bra överens redan vid första kontakt och i lite olika miljöer :)

Patrik Arnekvist
Rookie
Rookie

Re: En liten A-B test mellan L-acustics och db Technologies.

Inlägg av Patrik Arnekvist »

Vad har du för preset om du kör 2-3 lådor?
Använd "fill" preset så ska du se att det kommer att låta som en dröm.

Mvh
Patrik

Skriv svar