KENTs vårturné
-
Raderad användare1
- PAR-30

- Presentation: Denna användare är anonymiserad enligt önskemål
KENTs vårturné
Var på Sista kentspelningen igår för deras vårturné och det var tomt som fan, men det lät bra och det såg bra ut!
Någon som vet vilka som varit ute ?
-
Johannes Tegern
- PAR-46

- Kontakt:
- Eric Hising
- PAR-36

- Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
- Kontakt:
Re: KENTs vårturné
Raderad användare1 skrev:Var på Sista kentspelningen igår för deras vårturné och det var tomt som fan, men det lät bra och det såg bra ut!
Det är väl det "vanliga" gänget; Robban Roos, Morgan Brown och några andra sköna lirare. Brengesjö kanske? Skuggan gör väl förmodligen FOH....
/E
-
Raderad användare1
- PAR-30

-
Robert Roos
- Rookie

Hej alla,
Jag har varit Produktions ansvarig för Kent 07/08.
Det har varit en otroligt smidig resa med det BÄSTA crew man kan tänka sig!
Ljud crew, FOH Mats Skuggan Wennersten, Monitor Johan Rinstad, System Jocke Hammar.
Ljus crew, LD Morgan Brown, Dimmer Klas Peterson, Lampie Tobias Winerdal.
Backline, Martin Brengesjö, Max Masse Lökholm, Erik Walinder.
Video, Tobias Klint.
Laser, Jonas Knubbe Bergström.
Carpenter, Henrik Heffa Jansson.
Rigger, Sören Durango/ Sören Gustavsson.
Merch, Totte Wärn, Anders Gunnar Rydberg.
Turnéledare, Nisse Nilsson.
Drivers, Crew Buss Peter Willman, Band Buss Niclas Ryberg, Trailers Nalle Möller, Christer Jönsson, Fredrik Segerlind.
UASL levererade Scen MBS 14x12 meter 150 cm hög på hjul, Nexo GEO-T PA, En bunt VL, MAC, Colour Blocks osv. 3 trailers + en lastbil, 2 st MegaLiners och lite annat smått och gott.
Massteknik levererade en 50 m2 stor MiTrix skärm.
Mänsklig Teknik levererade 2 st 10W RGB laser, 2 st 5W RGB laser och 2 st JAG laser.
Jag tycker det är tråkigt att det inte skrivits något om oss när vi har åkt runt med en av dom största inomhus produktionerna någonsin.
Massor av teknik och ett av dom (i mitt tycke) bästa banden.
Det skulle ha varit kul om folk kommit på studiebesök när vi ändå har varit i nästa alla hörn av Sverige
Det enda som har skrivits var när Morgan frågade varför det inte skrevs något och då blev svaret att det inte fans något att klaga på...
Om detta skall vara ett forum för tekniker som vill utvecklas och få nya intryck så är det i mina ögon fel att bara skriva om man har något att klaga på...
Jag ställer gärna upp och tar emot folk som är intresserade när jag är ute på turné och det är jag säker på att många av mina kolegor också gör. Om ni vet att något stort och intressant kommer till eran stad så ta chansen skriv en fråga här på forumet så får ni säkert komma förbi.
Må gott!
Robert Roos
Production Manager Kent
Jag har varit Produktions ansvarig för Kent 07/08.
Det har varit en otroligt smidig resa med det BÄSTA crew man kan tänka sig!
Ljud crew, FOH Mats Skuggan Wennersten, Monitor Johan Rinstad, System Jocke Hammar.
Ljus crew, LD Morgan Brown, Dimmer Klas Peterson, Lampie Tobias Winerdal.
Backline, Martin Brengesjö, Max Masse Lökholm, Erik Walinder.
Video, Tobias Klint.
Laser, Jonas Knubbe Bergström.
Carpenter, Henrik Heffa Jansson.
Rigger, Sören Durango/ Sören Gustavsson.
Merch, Totte Wärn, Anders Gunnar Rydberg.
Turnéledare, Nisse Nilsson.
Drivers, Crew Buss Peter Willman, Band Buss Niclas Ryberg, Trailers Nalle Möller, Christer Jönsson, Fredrik Segerlind.
UASL levererade Scen MBS 14x12 meter 150 cm hög på hjul, Nexo GEO-T PA, En bunt VL, MAC, Colour Blocks osv. 3 trailers + en lastbil, 2 st MegaLiners och lite annat smått och gott.
Massteknik levererade en 50 m2 stor MiTrix skärm.
Mänsklig Teknik levererade 2 st 10W RGB laser, 2 st 5W RGB laser och 2 st JAG laser.
Jag tycker det är tråkigt att det inte skrivits något om oss när vi har åkt runt med en av dom största inomhus produktionerna någonsin.
Massor av teknik och ett av dom (i mitt tycke) bästa banden.
Det skulle ha varit kul om folk kommit på studiebesök när vi ändå har varit i nästa alla hörn av Sverige
Det enda som har skrivits var när Morgan frågade varför det inte skrevs något och då blev svaret att det inte fans något att klaga på...
Om detta skall vara ett forum för tekniker som vill utvecklas och få nya intryck så är det i mina ögon fel att bara skriva om man har något att klaga på...
Jag ställer gärna upp och tar emot folk som är intresserade när jag är ute på turné och det är jag säker på att många av mina kolegor också gör. Om ni vet att något stort och intressant kommer till eran stad så ta chansen skriv en fråga här på forumet så får ni säkert komma förbi.
Må gott!
Robert Roos
Production Manager Kent
- Daniel Ekstam
- PAR-36

- Presentation: Frilansande Ljustekniker - SMART Lights & Rigging!
www.smartlight.nu - Ort: Borlänge
- Kontakt:
-
Rasmus Olsson
- PAR-30

- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
-
Per Johanson
- PAR-64

Robban: Personligen så har jag faktiskt missat att ni varit ute. Så med i matchen är jag. Men jag kanske är för gammal för att lära mig nåt å andra sidan...
Hur som helst, det jag tänkte kommentera är det faktum att det är ytterst få av den allra duktigaste och mest välmeriterade produktions-och ljudpersonalen som skriver något på forumet. På ljussidan ser det ljusare ut (hehe) och där är också diskussionerna lite livligare och mer fruktsamma. Jag tror att ni som jobbar med de ledande produktionerna har massor att dela med er av till oss andra men det saknas tid och kanske intresse att lägga på detta. Och visst, när det i princip bara gnälls så är väl incitamenten ganska få. Å andra sidan så blir det rätt hjärndött när alla hela tiden tycker samma och håller med också, ett diskussionsforum blir rätt stillsamt utan diskussioner.
Hur som helst, det ser ut att varit en kul turnering med tanke på de involverade människorna, det är ju faktiskt nästan bara det som avgör. Så länge inte Dart Vader är inblandad i alla fall...
Hur som helst, det jag tänkte kommentera är det faktum att det är ytterst få av den allra duktigaste och mest välmeriterade produktions-och ljudpersonalen som skriver något på forumet. På ljussidan ser det ljusare ut (hehe) och där är också diskussionerna lite livligare och mer fruktsamma. Jag tror att ni som jobbar med de ledande produktionerna har massor att dela med er av till oss andra men det saknas tid och kanske intresse att lägga på detta. Och visst, när det i princip bara gnälls så är väl incitamenten ganska få. Å andra sidan så blir det rätt hjärndött när alla hela tiden tycker samma och håller med också, ett diskussionsforum blir rätt stillsamt utan diskussioner.
Hur som helst, det ser ut att varit en kul turnering med tanke på de involverade människorna, det är ju faktiskt nästan bara det som avgör. Så länge inte Dart Vader är inblandad i alla fall...
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa
-
Johannes Tegern
- PAR-46

- Kontakt:
Jag såg den tredle konserten i Göteborg, och det finns inte ett skit att klaga på, enbart beröm. Det lät snortajt vilket man inte är van vid med tanke på att det är en ganska skränig typ av musik. Inte heller ljuset hade några fläckar. Var det colorblocks dom ledarna hetter som satt uppe i riggen? Det kanske är samma som användes på Melodifestivalen 2007?
Som sagt, klockren konsert!
Som sagt, klockren konsert!
-
Raderad användare1
- PAR-30

-
Mats Ottosson
- PAR-30

- Presentation: http://www.localcrew.se www://workersupply.se
Local crew som stog för humpet och säkerheten i linköping tackar för frukost inte många produktioner som ser efter sitt lokala crew som ni gör robban.
http://www.localcrew.se" onclick="window.open(this.href);return false; www://workersupply.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Joel Lundgren
- PAR-20

- Presentation: Ljudtekniker, production manager, monitor - London UK
-
Robert Roos
- Rookie

Det är de lokala humpet som gör våran dag bra eller dålig...Mats Ottosson skrev:Local crew som stog för humpet och säkerheten i linköping tackar för frukost inte många produktioner som ser efter sitt lokala crew som ni gör robban.
Man kan ju hoppas att man får mer hjälp om man bjuder på lite frukost...
Tack till alla som har slitit för att vi skall få upp och ner våran produktion.
Må gott!
Robert Roos
Production Manager Kent
-
Mats Ottosson
- PAR-30

- Presentation: http://www.localcrew.se www://workersupply.se
Ja då får man hoppas att ni var nöjda med vår insats då !!!Robert Roos skrev:Det är de lokala humpet som gör våran dag bra eller dålig...Mats Ottosson skrev:Local crew som stog för humpet och säkerheten i linköping tackar för frukost inte många produktioner som ser efter sitt lokala crew som ni gör robban.
Man kan ju hoppas att man får mer hjälp om man bjuder på lite frukost...
Tack till alla som har slitit för att vi skall få upp och ner våran produktion.
Må gott!
Robert Roos
Production Manager Kent
- Emil Brolin
- PAR-64

- Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
- Kontakt:
-
Morgan Brown
- PAR-30

- Kontakt:
Bilder från Kent
Foto Tobias Winerdal
Foto Tobias Winerdal
- Bilagor
-
- DSC_1002.jpg (361.79 KiB) Visad 13736 gånger
-
- DSC_0461.jpg (211.63 KiB) Visad 13734 gånger
-
- DSC_0453.jpg (231.79 KiB) Visad 13732 gånger
-
- DSC_0282.jpg (193.98 KiB) Visad 13730 gånger
-
- DSC_0267.jpg (199.64 KiB) Visad 13729 gånger
-
- DSC_0081.jpg (183.52 KiB) Visad 13728 gånger
"THERE IS NO WE IN TEAM BUT THERE IS A U IN CUNT"
-
Raderad användare1
- PAR-30

- Holger Tistad
- PAR-20

- Viking Grandin
- PAR-46

- Presentation: Arbetar till vardags med Adapt AB, bosatt i Stockholm.
- Kontakt:
Grymt snyggt. Hade varit riktigt roligt att få tillfälle att se det live!
//Viking Grandin
Adapt AB
Stockholm - Göteborg - Linköping
http://www.adapt.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Växel: 0500 - 40 40 00
Direkt: 0500 - 40 40 01
Adapt AB
Stockholm - Göteborg - Linköping
http://www.adapt.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Växel: 0500 - 40 40 00
Direkt: 0500 - 40 40 01