Ny hemsida!

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
JohannesOlsson
PAR-20
PAR-20
Presentation: LD/Ljustekniker Estrad Södertälje.
Kör Cobalt/Congo som favoritbord.
Kontakt:

Inlägg av JohannesOlsson »

Skriv vad du vill! men överlägg hur viktigt det är!
Referenser som: "tömde lastbilen åt grupp xxx, tillsammans med 10 andra humpare" är inget som får kundrena att skrika "WOW!! Honom tar vi!!".
:?: Vad gör du? har du egen firma med utrustning? för om du bara är en ensam snubbe med F-skatt, (eller t.o.m. endast A-skatt) och en letherman och maglite, så käns det lite overkill med egen sida.
Men om du har utrustning så lägg upp det som info på sidan. Och om du har kört egna gigg (Din firma har levererat) lägg upp det som referenser.
En början...

Rikhard Tiittanen
PAR-46
PAR-46
Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
Kontakt:

Inlägg av Rikhard Tiittanen »

Kolla runt på andras sidor och ta ideér från deras.

Några förslag:
- om företaget
- nyheter
- vad ni jobbar med
- referenser
- kontaktsida

Lycka till!

Användarvisningsbild
Henrik Öberg
PAR-30
PAR-30
Presentation: Vi syns nästa gång! Nästa gång, då syns vi! Har vi inte setts nästa gång så får vi synas tidigare!
Kontakt:

Inlägg av Henrik Öberg »

+ förslag på riggar, kostnad
- liten talanläggning
- större talanläggning
- litet disco
- litet ljus
- större disco
- störst disco
- installationer (referenser)
- fraktkostnader

--- haha säger jag som inte gjort klart vår hemsida ännu!!!!

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

Nummer ett tycker jag är att vara ärlig mot sig själv. Om du på egen hand kan köra stora turnéer, skriv det. Om du på egen hand maximalt kan göra ett fritidsgårdsgig, skriv det! Det största felet som görs tror jag är att man på sin hemsida hävdar att man kan lösa i princip varje arrangemang som finns. Om en kund ringer och frågar vad ni vill ha i betalt för att göra Melodifestivalen nästa år, kan du ens på en vecka ta reda på hur många siffror det kommer vara i summan ni skulle behöva för att ro ihop ett sånt jobb? Antagligen inte, så påstå inte att ni har lösningar till allt!

Framhäv istället vad ni är riktigt bra på och vilka grundidéer ni har med erat företag. Kundservice, skäliga priser och totalresultat exempelvis!
KISS. Keep It Simple Stupid.

Användarvisningsbild
Emil Brolin
PAR-64
PAR-64
Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
Kontakt:

Inlägg av Emil Brolin »

Så jag har sagt tidigare här och som jag fortfarande nästan tycker är bland det viktigaste med en företagssida eller för den delen privata. Gör klart den INNAN du publicerar den. Visst, en sida ska alltid uppdateras och blir av den anledningen aldrig helt klar, men ha inga länkar till sidor där det står under konstruktion eller liknande.

Är man inte klar med en sektion/sida. Lägg inte upp länkarna till den förräns sidan är klar. Man kan alltid göra en "Startsida" med bara lite kontaktuppgifter, men lägg då inte upp tio länkar till sidor som inte finns eller som inte har något innehåll.

Skriv svar