Vem och vad levererades??

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Janne: Känner du till ett företag som heter Volvo? Dom har i princip inte betalat en enda krona i skatt i Sverige under 90-talet trots att dom gått med vinst rätt många av dessa år, det handlar om miljardbelopp som dom inte betalat i skatt. Jag känner en kille som jobbar på en advokatbyrå i Göteborg och han jobbar i princip bara med Volvo och deras skatter.

Samma byrå som min kompis jobbar på jobbar också åt Ericsson och försvarar deras patent i strider runt om i världen. Också detta genererar rätt stora belopp och byråns kompetens på området är ytterst viktig för dessa fighter.

Förstår du nu?

Janne
PAR-30
PAR-30

Inlägg av Janne »

ECJ...
Ja,
att du verkar framställa dig som rätt korkad faktiskt...
Nae vad är Volvo?

Återkom om några år när du fått erfarenhet och inser att det du beskriver är en promilles promille, om äns det, av vad lagvrängare håller på med.

Jag vet åtmindstone 10 fall i VÅR bransch där det behövts advokathjälp. I ALLA fall har det kostat företaget/anlitaren mkt pga MKT HÖG timpenning. I vissa fall är det nog värt det men definitivt inte i andra fall.

Men nu är vi lite off linan så detta är mitt sista inlägg om just detta.
Jan P.

Användarvisningsbild
Christer Löfgren
PAR-20
PAR-20
Presentation: Företagare sedan 1998 driver Sveriges närmaste ljud/ljusuthyrning
Företaget lades ner 2013-01-01
Kontakt:

Inlägg av Christer Löfgren »

ECJ skrev:Nä, jag hörde bara av en kompis till en kompis Jo, jag såg på hemsidan att dom letade ny trummis! Är dom nåt bra?
ECJ skrev: Jag känner en kille som jobbar på en advokatbyrå i Göteborg
Det är bra att ha kompisar.......ibland
Det går att lyssna på låtar på sidan, fråga inte mej om det är bra bilda
dej en egen uppfatning. Om du nu verkligen vet vilket band det är

Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

Janne: Ursäkta mig, jag trodde jag upplyste dig om en sak du inte kände till. Det var du som gjorde jämförelsen mellan oss och advokaterna och jag gav min bild av skillnaden på våra förutsättningar. En annan stor skillnad tror jag ligger i det faktum att det krävs en examen och att man är medlem i en branschorganisation för att få kalla sig för advokat. Men du kanske vet något som jag missat.

Vad håller lagvrängare på med då?

Per Johanson
PAR-64
PAR-64

Inlägg av Per Johanson »

loudnlight: Dom var ju rätt bra! Nä, jag vet inte vilka bandet är.

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

Kan vi inte sluta prata om jurister och band i den här tråden?

Det står väl redan klart vad som levererades och av vilka? Är det någonting du vill diskutera ECJ så fungerar PM och ny tråd finfint :)
KISS. Keep It Simple Stupid.

Låst