Hultsfred

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

exodus, hur lät the kristet då, ljudmässigt?
Q.E.D

Gäst

Inlägg av Gäst »

Jag tyckte i alla fall att det lät bra. Duktig kille som mixade!

Johnny Andersson
PAR-46
PAR-46
Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.

Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad...
Kontakt:

Inlägg av Johnny Andersson »

Ljudet på SOAD tyckte jag inte var dåligt, men tyckte det kändes nästan ansträngt ljudet på en del av konserterna vid Hawaii, men smaken är ju som baken och sedan så var man väl kanske inte jättenykter heller men men.
Tyckte bara det lät bättre på dom mindre scenerna. Jag ger ingen kritik till någon som mixar, alla kan ju bara inte tycka likadant och jag menar absolut inte att man själv skulle göra det bättre så det inte blir några missförstånd här ;)

Däremot så är jag inget vidare fan av SOAD, var väl därför jag inte tyckte dom var bra, klandrar ingen om dom tycker SOAD är bra, jag gillar dom bara inte.

Ljudet på Kristet tyckte jag var helt okej. Sedan att man var mer uppe i att sjunga med och skrika och försöka hålla sig fast längst fram än att lyssna på ljudet är ju en helt annan sak ;).

Tyckte festivalen var riktigt bra i år. Det enda som inte var så vettigt var ju trotsallt Allrams jubileumsshow enligt mig, SOAD skötte sig ju himla bra, men jag gillar bara inte deras musik.

Användarvisningsbild
Tobias Walka
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Inlägg av Tobias Walka »

ingo, annars tycker jag snubben som gjorde USCB är en jävligt bra snubbe...
Q.E.D

Tomas Sagersten
PAR-30
PAR-30

Inlägg av Tomas Sagersten »

Ingo. vad hette killen som mixa kristet??

Gäst

Inlägg av Gäst »

Walka mixade The Kristet Utseende och jag mixade USCB. Klubben för invärtes beundran...

B1n4ry
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av B1n4ry »

Två saker:

1) Hoppsan som det kan gå om man åker till Hultsfred som Ideellt arbetande Hump. Vips får man rycka in och fylla en vakans och alltså jobba som en riktig liten kapitalist! Alltså: Starlight blev en man kort och anställde då Walka som mickman.

2) Tack som f-n alla ni som var där. I första hand alla ni som jobbade med mig på Atlantis men självklart alla andra oxå!

//B1n4ry

Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Inlägg av David Wennberg »

B1n4ry: Det är ju bara en tidsfråga innan man kommer in i branschen om man är duktig, oavsett på vilket sätt det är. I år var det Walkas tur, förra året var det min. Det är därför jag tycker att folk från det här forumet som tycker att det är kul och är hyfsat duktiga ska hänga med och humpa! Även om de inte kommer in på Starlight första året, så lätt är det ju inte, så lär man sig massvis och har massvis med kul!

Tack själv för övrigt, allting funkade jättebra från ert håll också i år!
KISS. Keep It Simple Stupid.

Skriv svar