Peace and love - humpa?
- Carl Breander
- PAR-46

- Kontakt:
- Carl Breander
- PAR-46

- Kontakt:
- David Wennberg
- PAR-64

- Carl Breander
- PAR-46

- Kontakt:
- Carl Breander
- PAR-46

- Kontakt:
- David Wennberg
- PAR-64

-
Gustaf Tydén
- PAR-64

- Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................
- Carl Breander
- PAR-46

- Kontakt:
- Hasse Queisser
- PAR-64

- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Kontakt:
Martin B skrev:Vill jag äns vet varför 2an kallas så![]()
En kvalificerad gissning kunde ju leda tankarna till nån tomte till "tekniker" (förmodligen ljuslelle eller vidiot
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Bengt Norling
- PAR-64

- Presentation: Pysslat med ljud, ljus i 23 år.
D&B: VG-sub, Q-sub, B6-Sub, V7P, Q7, Y7, D12,D20,D80
Nexo: Ps8, PS10R2, PS15, PS15R2, M3,M8, EM, Geos8, Geos12, GeoT
Ls400, Ls1200, RS15, CD18, S2, B1, B1-18, NX4x1, NX4x4
Meyer: M1D, M1D sub, UPM1P. Up-Junior, Mica, HP700. Galileo 616, LD1, LD2
Yamaha: Ls9-16, Ls9-32, M7CL-48, CL3, SB168, RIo32-24
Midas: Pro2, M32, DL251,
Shure: UR4D+ R9, P8, L3E, PSM1000 - Ort: Leksand
cyberpunk skrev:Martin B skrev:Vill jag äns vet varför 2an kallas så![]()
En kvalificerad gissning kunde ju leda tankarna till nån tomte till "tekniker" (förmodligen ljuslelle eller vidiot) som stoppat fel kabel på fel ställe och blivit en "bränd tomte"
Nix, stod en bio där innan som brann ner och då fick det bli parkering och festival område där istället, tyvär inte mer spännande än så
/Bengan
-
Gustaf Tydén
- PAR-64

- David Wennberg
- PAR-64

-
Gustaf Tydén
- PAR-64

Fyyyyyyyyfaaaaaan..
--vad varmt vi har det riggade på bolanche igår och vi hade 33grader där inne igår, det var kö till AC:n som står på dansgolvet:) Men riggen blev bra och som ljusansvarig så måste jag säga att jag är nöjd med ljuset för den taskiga budget som fanns.
Det hänger nu:
24st 500w par 64:or uppdelat på 4-bars. Anledningen till att det är 500w förstår ni om ni går dit och tittar (de hänger inte högt direk)
Blinders:
4st 2-lites
2st 4-lites och det blir väldigt ljust därinne vill jag lova.
Front:
2st 1000w fresneller.
Hela riggen sitter på 8m 4kants tross, så det är lite ont om utrymme!
Ljudet är som följer:
4st Nexo Alpha s2
4st Nexo Alpha b1
4st Nexo Alpha m8
6st Camco vortex6
6st eaw monitorer
1st jbl 2*15+2" trummonitor
2st Crest CA9 monitorsteg
FOH: Yamaha PM3500 48ch.
Idag ska vi rigga "Budskapsscenen" och den blir så enkel så jag orkar inte spalta upp det, men det går iaf åt 33m tross + 4st trevägs hörn. Får se om jag lyckas plocka med någon kamera..
Nu bär det av igen då...
Hojt!
--vad varmt vi har det riggade på bolanche igår och vi hade 33grader där inne igår, det var kö till AC:n som står på dansgolvet:) Men riggen blev bra och som ljusansvarig så måste jag säga att jag är nöjd med ljuset för den taskiga budget som fanns.
Det hänger nu:
24st 500w par 64:or uppdelat på 4-bars. Anledningen till att det är 500w förstår ni om ni går dit och tittar (de hänger inte högt direk)
Blinders:
4st 2-lites
2st 4-lites och det blir väldigt ljust därinne vill jag lova.
Front:
2st 1000w fresneller.
Hela riggen sitter på 8m 4kants tross, så det är lite ont om utrymme!
Ljudet är som följer:
4st Nexo Alpha s2
4st Nexo Alpha b1
4st Nexo Alpha m8
6st Camco vortex6
6st eaw monitorer
1st jbl 2*15+2" trummonitor
2st Crest CA9 monitorsteg
FOH: Yamaha PM3500 48ch.
Idag ska vi rigga "Budskapsscenen" och den blir så enkel så jag orkar inte spalta upp det, men det går iaf åt 33m tross + 4st trevägs hörn. Får se om jag lyckas plocka med någon kamera..
Nu bär det av igen då...
Hojt!
- David Wennberg
- PAR-64

-
Gustaf Tydén
- PAR-64

Det är inte vi som tänker faktiskt! Det är krogägaren "bojen" som äger alphat så vi levererar ljud fram till slutstegsrackarna. Det ultimata vore nog att dubbla b1:orna, men helvette idag gick riggen för fullt Entombed spelade så sinnesjukt högt så s2orna gick på max, om det var stegen eller lådorna som inte ville mer vet jag inte, men det var helt sjukt högt.
Ni som var där vet, och ang det sjukt fula ljuset så är det nån lokal förmåga som leker cirkus med min fina rigg. *suck* Men betalar man inte så får man inte..
Träffade Martin idag, väldigt kort och under kraftig stress, hoppas det blir fler gånger under lite lugnare former. Ne nu ska jag försöka få nån timmes sömn halvnio drar jag tillbaka och börjar rigga "barnens p&l" vad det nu ska vara bra för.
PS. värmen på bolanche slår alla finska sounas tillsammans! DS.
Ni som var där vet, och ang det sjukt fula ljuset så är det nån lokal förmåga som leker cirkus med min fina rigg. *suck* Men betalar man inte så får man inte..
Träffade Martin idag, väldigt kort och under kraftig stress, hoppas det blir fler gånger under lite lugnare former. Ne nu ska jag försöka få nån timmes sömn halvnio drar jag tillbaka och börjar rigga "barnens p&l" vad det nu ska vara bra för.
PS. värmen på bolanche slår alla finska sounas tillsammans! DS.
- Carl Breander
- PAR-46

- Kontakt:
bolanche
Jag hörde nå rykte om att det var nån som kom på fem min innan gigg att nån hade glömt att micka trummorna på bolanche.Det vill jag höra mer om
Men varmt var det kan man ju lungt säga och man har ju gjort många timmar nu.började på scen 2 1230 på lördan på sönda morgonen cirkus 0800 var alla saker på scen 1 lastat och klart i trailern.
Efter det så hade vi roligt ett tag med en brand släckare
Men varmt var det kan man ju lungt säga och man har ju gjort många timmar nu.började på scen 2 1230 på lördan på sönda morgonen cirkus 0800 var alla saker på scen 1 lastat och klart i trailern.
Efter det så hade vi roligt ett tag med en brand släckare
Jobbar åt Globen, Kista mässan & Tallinksilja
-
Gustaf Tydén
- PAR-64

Tja grejen på bolanche var att våran scenchef som även var ansvarig för omriggningen och micman försvan när mustache hade gått av scenen och entomde skulle gå på. Och det var inte enda gången så jag kan helt och hållet skylla på våran micman, antingen var han väldigt inkompetent eller så hade han fått för mycket ansvar. Själv var jag inte där specielt mycket då oskar valde att sätta en lokal hump på ljuset, och ja det var det fulaste jag har sett i hela mitt liv. Jag tror att en blind gris hade gjort det snyggare!
Den här festivalen kan nog bli synonym med order och kontraorder, bara en sån sak att vi fick klart att vi skulle ha budskapscenen på torsdagen säger väl ganska mycket!
Vi hade grymt duktig backline hump, skit trevliga var de men resten av personalen håller jag nog tyst om..
Den här festivalen kan nog bli synonym med order och kontraorder, bara en sån sak att vi fick klart att vi skulle ha budskapscenen på torsdagen säger väl ganska mycket!
Vi hade grymt duktig backline hump, skit trevliga var de men resten av personalen håller jag nog tyst om..
- David Wennberg
- PAR-64

-
Gustaf Tydén
- PAR-64

Snorstopp?
Jag var bara på bolanche på fredagskvällen, lördagen låg jag hemma och hämtade andan lite...
Oskar gjorde så gott han kunde! Han verkade vara den enda som kunde sitt jobb! Och han verkade ha aldeles för mycket att göra!
Kan medela att entombed spelade så jävla högt att de brände upp en s2:a och det gör man inte i första taget med processorstyrda camcosteg.
Under fredagen så stod Pain för det bästa trycket, men The Mo gjorde den bästa spelningen och det lät sviiin bra!
Jag var bara på bolanche på fredagskvällen, lördagen låg jag hemma och hämtade andan lite...
Oskar gjorde så gott han kunde! Han verkade vara den enda som kunde sitt jobb! Och han verkade ha aldeles för mycket att göra!
Kan medela att entombed spelade så jävla högt att de brände upp en s2:a och det gör man inte i första taget med processorstyrda camcosteg.
Under fredagen så stod Pain för det bästa trycket, men The Mo gjorde den bästa spelningen och det lät sviiin bra!
- David Wennberg
- PAR-64