Rix FM festival 06
-
Christoffer Carpvik
- PAR-64

- Presentation: ........................................
- Hasse Queisser
- PAR-64

- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Kontakt:
Christoffer Carpvik skrev:Sant, man vill inte rigga mer än man får betalt för.. Men i detta fallet känns de inte som att pengar var problemet. För Rix kan ju inte vägra att betala för mer o sen säga att de inte blev bra för att de var för lite för de visste dom ju redan innan.. Så något annat måste ha hänt.
Jag har inte heller någon koll på aktuella fallet, men rent generellt kan man säga att sådant händer hela tiden. Jag har många gånger förklarat noggrannt för kunder att "detta räcker inte" eller "det funkar, men det blir inte kul", för att sedan bara få gnäll tillbaks. De värsta exemplen lär man sig ju att nobba rätt fort, eftersom det ändå inte finns några pengar att tjäna, men problemet dyker upp hela tiden.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- David Wennberg
- PAR-64

Fredrik Nilsson: För mindre än ett år sedan så gjorde vi Håkan Hellström med tre sixbars i bakkant, utan att hänga mindre än vad ridern krävde. Deras ljustekniker hade ingenting att säga om det.
Jag håller med Tomas, det är väldigt mycket teknikonani ibland, och ändå blir det inte speciellt bra.
Jag håller med Tomas, det är väldigt mycket teknikonani ibland, och ändå blir det inte speciellt bra.
KISS. Keep It Simple Stupid.
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Problemet är nog inte att PSI hade förlita prylar problemet va nog så att beställaren hade inte underättat hur mycket RIX FM ville ha. Men Hur många ta med 10 rörliga när dom beställer 2 six bars. Beställaren va inte RIX FM utan suprotbolaget som arangerar Kristianstadsdagarna.Fredrik Nilsson skrev:Om inte jag är felunderättad så är PSI inte välkommna att gör fler gigg för RIX FM pga att det inte blev så bra senaste gången de körde på Krstd dagarna! Det känns som att det krävs lite mer än två 6-bars som bakljus!!!Marcus Jönsson skrev:Jag vet inte hur det va förra sommaren men innan des så har PSI ljud och ljus levererat teknik till RIX FM när de har varit på kristianstadsdagarna.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Fredrik Nilsson
- PAR-64

- Presentation: Theatertechnician, because Badass miracle worker is not an official job title!
- Kontakt:
Så pass, men då borde det vara supportbolaget som är bannlysta från Rix FM! Nu hade kanske inte supportbolaget råd med mer än två sixbars på stora scenen på kristianstaddagarna för PSI dom kan ta betalt!! -ler-
Klart att man kan göra lite fräcka grejer av sixbars men då ska man hänga dom ett annorlunda sätt. Vi gjorde Reggae festival på Ven förra sommaren med 4 sixbars och några löskannor där bak, vi hängde dom som ett W, det blev en mycket uppskattad rigg från både publik och arrangör!!!
Klart att man kan göra lite fräcka grejer av sixbars men då ska man hänga dom ett annorlunda sätt. Vi gjorde Reggae festival på Ven förra sommaren med 4 sixbars och några löskannor där bak, vi hängde dom som ett W, det blev en mycket uppskattad rigg från både publik och arrangör!!!
Work sucks, send me on tour!
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Det e så att blir det problem med att arangören beställer mindre än vad de som kommer dit begärt så e det väldigt sällan som arangören får smällen utan det blir vi tekniker som kommer dit. Det blir inte bättre av att vissa arangörer är väldigt duktiga på att ljuga.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
Re: Rix FM Festival 06 / Ume Audio
Jag har tagit på mig skorna nu, så nu borde jag vara torrEric Rönnlund skrev:Nicke Löfgren:
"Med bra (billiga) priser Det är väl därför dom har tagit RIX FM"
Jag anser absolut inte att vi håller "billiga" priser. Jag vet snarare många som tycker tvärtom... Vi försöker hålla de marknadsmässiga priser som finns i branschen. Du borde nog ha lite torrt på fötterna innan du slänger ur dig sånt.
Tack och hej. Hoppas jag träffar på några av Er ute i sommar.
/Eric Rönnlund, Tekniskt Ansvarig Rix FM Festival 2006
Men visst måste ni vara billiga när inte skatterna betalas?? Kan du berätta varför Umeå Audio har sin F-SKATT indragen i sådana fall?
Eller har ni fått den tillbaka?
Snyggt jobb i Övik för den delen...
- Eric Hising
- PAR-36

- Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
- Kontakt:
Hej Nicke.
Har ingen aning. Jag har inte med administrationen att göra. Det får andra på firman pyssla med.
Hälsar Eric.
Har ingen aning. Jag har inte med administrationen att göra. Det får andra på firman pyssla med.
Hälsar Eric.
Senast redigerad av 1 Eric Hising, redigerad totalt 0 gånger.
- Eric Hising
- PAR-36

- Presentation: Frilansande ljudtekniker som gjort både det ena och det andra...... och det tredje.
- Kontakt:
Gällande Nicke Löfgrens utspel gällande F-SKATT:
---------------------------------------------------------------------------
Jag har tagit på mig skorna nu, så nu borde jag vara torr
Men visst måste ni vara billiga när inte skatterna betalas?? Kan du berätta varför Umeå Audio har sin F-SKATT indragen i sådana fall?
Hej Niklas.
Ditt påstående om att Ume Audio System AB saknar F-SKATT är helt taget ur luften.
Du är så välkommen att kolla upp det om du vill.
Vi tycker att du har ett trist sätt att utrycka dig på och det ligger på gränsen till förtal.
VH
Björn Edin
Ume Audio System AB
F-SKATTE BEVIS 556699-2276
Jag har tagit på mig skorna nu, så nu borde jag vara torr
Hej Niklas.
Ditt påstående om att Ume Audio System AB saknar F-SKATT är helt taget ur luften.
Du är så välkommen att kolla upp det om du vill.
Vi tycker att du har ett trist sätt att utrycka dig på och det ligger på gränsen till förtal.
VH
Björn Edin
Ume Audio System AB
F-SKATTE BEVIS 556699-2276
- David Wennberg
- PAR-64

-
Axel Trygg
- PAR-20

- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
-
Per Johanson
- PAR-64

I BrB 5:1 står det följande om förtal: Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.
Frågetecken eller ej spelar ingen roll.
Frågetecken eller ej spelar ingen roll.
When you play music in a room designed for basketball, you take your chances. -Frank Zappa
-
Johnny Andersson
- PAR-46

- Presentation: Fd. discjockey och även en liten sväng inom ljud/ljus-svängen.
Fortfarande intresserad och försöker hänga med vad som händer men jobbar just nu som drifttekniker på ett kraftvärmeverk.
Skulle gärna hålla på med ljud och ljus men känner att marknaden är mättad... - Ort: Linköping
- Kontakt:
-
Christoffer Carpvik
- PAR-64

- Presentation: ........................................
-
Olof Lindvall
- PAR-20

- Presentation: Delägare i företaget Stage & EventLight. Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik. Vi har vår grund inom den klassiska scenkonstens områden så som teater, dans, opera, cirkus och musikal, och det är där man finner vår styrka.
- Kontakt:
Hejsan! Var o såg snuttar av RIX FM-Festivalen i Nrk (Norrköping) Mycket intressant sattsning...har inte sett det tidigare.
Tänkte höra om det är någon som vet vem som skötte pyrot de använde där? Nån som vet ifall de använde pyro på fler orter?
ha en fortsatt trevlig sommar/ MVH Olof
Tänkte höra om det är någon som vet vem som skötte pyrot de använde där? Nån som vet ifall de använde pyro på fler orter?
ha en fortsatt trevlig sommar/ MVH Olof
MVH
Olof Lindvall
Stage & EventLight Stockholm
+4670-39 40 131
olof@stageeventlight.se
http://www.stageeventlight.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Olof Lindvall
+4670-39 40 131
olof@stageeventlight.se
-
Axel Trygg
- PAR-20

- David Wennberg
- PAR-64

-
Erik Lindvall
- PAR-36

- Presentation: Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik.
Dry-Hire. - Ort: Stockholm
- Kontakt:
-
Olof Lindvall
- PAR-20

- Presentation: Delägare i företaget Stage & EventLight. Stage & EventLight är företaget som förser Sveriges scener med professionell ljus- och scenteknik. Vi har vår grund inom den klassiska scenkonstens områden så som teater, dans, opera, cirkus och musikal, och det är där man finner vår styrka.
- Kontakt:
Intressant intressant, Men ingen som vet vem som är/har varit ansvarig för pyron under dessa gig?
//Olof
//Olof
MVH
Olof Lindvall
+4670-39 40 131
olof@stageeventlight.se
Olof Lindvall
+4670-39 40 131
olof@stageeventlight.se