Storbesök i lilla Furuviksparken!

Här kan du bidra med egna on tour historier ifrån arrangemang och läsa andras berättelser. Vem åker vad? vem levererar?, branschbloggar, träffar, gigghistorier mm.
Användarvisningsbild
David Wennberg
PAR-64
PAR-64

Storbesök i lilla Furuviksparken!

Inlägg av David Wennberg »

Hade besök av en turné under gårdagen, nämligen Uggla, PH och Darin. Inte riktigt lika stort som Rhapsody, men ändå 55 i sällskapet.

Tyvärr är Furuviksscenen såpass liten att det inte går att hänga mycket ljus, men det som hängde var snyggt! De bägge bytena blev lite lidande av detta också, eftersom det var bara några decimeter på varje sida om deras podiekonstruktion med led:ar framför - som var skitsnygg!

Bild
Lena PH, märks att hon har sysslat med det här ett tag... Här syns led:arna i framkant på podierna också, MiPix Roadmodules, samma led:ar som vi hade på Hultan i år men uppbyggt på ett helt annat sätt - mycket snyggt!

Bild
Hasse Larsson och Henrik Martinsson som delade på FOHbördan. I vanliga fall åker produktionen ett femtontal Geo-T per sida, men eftersom vårt PA redan hängde använde de sig av det istället. Jag var där som babysitter för PA:t. D5 på både FOH och monitor, alla använde sig av in-ear.

Bild
Hasse och Henrik är inte bara väldigt duktiga tekniker, de gillar att busa också. Gissa om de använde egen eq i bordet eller om de använde vår DN-360! :) De mixade inte speciellt starkt heller, vilket jag tycker är väldigt trevligt. Det är väldigt bra sväng i 90dB också, sålänge mixen är bra.

Bild
Magnus Uggla, även han har hållt på ett tag. Det finns nog bara ett fåtal piggare 50+, och det är väl typ Iggy Pop och någon till :) Bra show, bra band, lite mer ljus!

Hade jag inte sumpat min kamera i backen hade ni fått lite bättre bilder, den fungerade sisådär under kvällen.
KISS. Keep It Simple Stupid.

Gustaf Tydén
PAR-64
PAR-64
Presentation: Jag tycker om att grilla korv................................

Inlägg av Gustaf Tydén »

Tycker det ser ut att hänga ganska mycket ljushuven där jag.. Kul lösning på frontljuset, har aldrig sett det så förut.

Är jag onormal om jag får ståfräs av att se Klark eq:n? Kanske får skriva in till något ungdomsprogram och fråga.

Kurvan ser ju rak och fin ut:)

Användarvisningsbild
Ian Delahorne
PAR-64
PAR-64
Kontakt:

Inlägg av Ian Delahorne »

360:n har lite hyss för sig. http://www.roaddog.com/bink/index.php har en del tester...
"This is the updated input list"

Skriv svar