Aaaa du menar hon som beskylde Carola för at ha haft sex med en av topmänen av festivalen? Att hyon blev utbuad beror nog på att hon inte e så omtyckt av många andra artister.Emil Brolin skrev:Jag undrar bara vad den Isländska tjejen gjort för att folk skulle bua ut henne två gånger.. Det har jag då aldrig sett förut..
Melodifestivalen 2006
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
-
Christoffer Carpvik
- PAR-64

- Presentation: ........................................
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
- Måns Nilsson
- PAR-56

- Kontakt:
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Man kan synka borden med ex MIDI.Ian Delahorne skrev:Hur synkar man så att allt händer rätt under själva showen med 4 operatörer? Alla trycker GO! samtidigt och räknar ner över interkom? Tidsslip spelar inte så jättestor roll?
(jag och ljusmänniskan i spexet synkar över interkom. Det funkar. Nästan)
Jag har varit med om att synka ljusbordet bvia ljudet och då kunde man skippa ljusteknikern.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Tommy Pettersson
- PAR-56

- Presentation: Minst 40 tecken beskrivning av dig själv
- Ian Delahorne
- PAR-64

- Kontakt:
-
Bullen Lagerbielke
- PAR-36

- Kontakt:
På dom stora gigg jag har gjort med flera bord så har vi litat på att operatörena har taktkänsla, har aldrig vart någr större problem. Men annars är ju tidskod en bra sak, men är mest användbar då man ska göra samma sak väldigt många gånger. Det finns ju en fördel med att vara flera operatörer.Ian Delahorne skrev:Hur synkar man så att allt händer rätt under själva showen med 4 operatörer? Alla trycker GO! samtidigt och räknar ner över interkom? Tidsslip spelar inte så jättestor roll?
(jag och ljusmänniskan i spexet synkar över interkom. Det funkar. Nästan)
Bullen
-
Bullen Lagerbielke
- PAR-36

- Kontakt:
Inte riktigt så enkelt, men nästan.Ian Delahorne skrev:Tidkod över MIDI (MTC) är SMPTE.
Se http://www.philrees.co.uk/articles/timecode.htm
-
Calle Brattberg
- PAR-30

Precis som Bullen skrev så litar man på att folk har en hyffsat taktkänsla och lite feeling för musik, och inte minst ljus. Och inte smyglyssnar på Meshuggah samtidigt som de kör. Inte svårare än att spela i band!Hur synkar man så att allt händer rätt under själva showen med 4 operatörer? Alla trycker GO! samtidigt och räknar ner över interkom? Tidsslip spelar inte så jättestor roll?
På en del teatrar utomlands sitter Inspicienten och räknar ner till varje händelse i pjäsen, bland annat för ljusques. Mamma Mia! fungerar så i stora delar av världen. dock inte i Stockholm. Där kör Niclas och de andra operatörerna på ren vana och taktkänsla.
-
Christoffer Carpvik
- PAR-64

- Måns Nilsson
- PAR-56

- Kontakt:
Nej, synk över mail (se http://www.ietf.org/rfc/rfc2821.txt) funkar inte, så SMTP är det inte, men man skulle ju kunna köra SMPTE, (se http://www.smpte.org/)Tommy Pettersson skrev:SMTP är smartare, men det användes ju tydligen inte så; Hur går det till?
--
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.
Måns Nilsson, avdankad skåning, ute ur branschen, lever på
sarkasmer och DVBF.
-
Calle Brattberg
- PAR-30

Carpvik,
Jag personligen har inga problem på att svara på lite frågon om några har det, men att redogöra för ett helt system är lite svårt. Dessutom är det väldigt olika gång till gång, vilka utmaningar man ställs inför.
Men jag tror att det här forumet är bra på just detta! Här finns en bra blandning av Frilanstekniker, Människor som har detta som hobby och anställda. Erfarenheten hos de som läser och skriver är otrolig, Ta vara på det! Forumet har blivit mycket bättre sedan vi alla använder våra riktiga namn tycker jag.
Och nu lär jag väl åka dit för trådkapning så det sjunger om det, så bäst jag skriver något om ESC oxå!
Precis som Jonas Stenvinkel skrev så användes Martin Maxxedia i Aten, 20 st närmare bestämt! De har tydligen hittat på någon fin gigabitnätverkslösning i den nya mjukvaran, Något du vet något om Jonas?
Brattberg
Jag personligen har inga problem på att svara på lite frågon om några har det, men att redogöra för ett helt system är lite svårt. Dessutom är det väldigt olika gång till gång, vilka utmaningar man ställs inför.
Men jag tror att det här forumet är bra på just detta! Här finns en bra blandning av Frilanstekniker, Människor som har detta som hobby och anställda. Erfarenheten hos de som läser och skriver är otrolig, Ta vara på det! Forumet har blivit mycket bättre sedan vi alla använder våra riktiga namn tycker jag.
Och nu lär jag väl åka dit för trådkapning så det sjunger om det, så bäst jag skriver något om ESC oxå!
Precis som Jonas Stenvinkel skrev så användes Martin Maxxedia i Aten, 20 st närmare bestämt! De har tydligen hittat på någon fin gigabitnätverkslösning i den nya mjukvaran, Något du vet något om Jonas?
Brattberg
Brattberg
“we are not happy till youre not happy!”
“we are not happy till youre not happy!”
-
Christoffer Carpvik
- PAR-64

- Carl Breander
- PAR-46

- Kontakt:
-
Morgan Brown
- PAR-30

- Kontakt:
Grymt med Syncros som publik ljus. Fett stor rigg men ibland blev det tråkigt, lite "where can you go from 10..?" syndromet. Om man ska maxa ur riggen i varje låt så blir ju det trist i längde det med.!
Kan ju inte säga att jag såg så mycket, var fullt upptagen med att tömma Ola Meltzigs bar..
Men Heja Finland...hehe
Rock on
Morgan
Kan ju inte säga att jag såg så mycket, var fullt upptagen med att tömma Ola Meltzigs bar..
Men Heja Finland...hehe
Rock on
Morgan
"THERE IS NO WE IN TEAM BUT THERE IS A U IN CUNT"
-
Tomas Sagersten
- PAR-30

- Mats Leijonhufvud
- PAR-46

- Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.
Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.
Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite. - Ort: Göteborg
- Kontakt:
Jag tyckte hela scenriggen var riktigt cool. Man såg ju inte trossarna så det såg ut som viftpannorna svävade i luften! Riktigt snyggt gjort.
Att sen Finland sopade banan med hela tävlingen gjorde det hela ännu mer njutbart. Finlands sak är vår!!!!
Att sen Finland sopade banan med hela tävlingen gjorde det hela ännu mer njutbart. Finlands sak är vår!!!!
"Those are my principles. If you don't like them I have others"
-
Christoffer Carpvik
- PAR-64