Ljusplanering i mac?

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljus & effekter som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Användarvisningsbild
Lars Wernlund
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 35
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 10:04
Ort: Göteborg

Re: Ljusplanering i mac?

Inlägg av Lars Wernlund »

Nicklas Gustafsson skrev:Och jag kan inte försäkra dig om att du har tokfel, men jag tror att de ekonomiska grunderna för att utveckla en vettig lösning för MAC aldrig varit bättre. Med Capture konkurrerar du med 10 anda liknande produkter för PC om en stor procentuell marknadsandel.
Tid Nicklas, tid. Dessutom är tid pengar. Så tiden styr rätt hårt. Vidare har vi ett engagemang och ansvar gentemot våra befintliga kunder och att ge de vad de behöver och vill ha. Är det något våra befintliga kunder inte behöver så är det att applikationen funkar på Mac.
Lars Wernlund

Technical Manager, Capture Sweden
lars@capturesweden.com

Användarvisningsbild
Josef Rudenlöv
Rookie
Rookie
Inlägg: 8
Blev medlem: ons 09 jan 2008, 22:21
Ort: Jönköping/Stockholm
Kontakt:

Re: Ljusplanering i mac?

Inlägg av Josef Rudenlöv »

Lars Wernlund skrev:Är det något våra befintliga kunder inte behöver så är det att applikationen funkar på Mac.
de befintliga nej... tror att företaget har en enorm chans att expandera och öka omsättningen om man även utvecklar programvara för mac. Men samtidigt förstår jag att allt går inte att göra på en gång, man måste ju komma till den punkt att det är möjligt att investera i detta. Och hur det ser ut för den biten vet ju inte jag. Hoppas på glädje för alla mac-användare och pc-användare som längtar efter mac.
Den som söker, han letar
blogg.helig.se

David Göransson
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 286
Blev medlem: fre 14 maj 2004, 01:00
Ort: Lund

Re: Ljusplanering i mac?

Inlägg av David Göransson »

Lars Wernlund skrev:Vidare har vi ett engagemang och ansvar gentemot våra befintliga kunder och att ge de vad de behöver och vill ha.
Klassiskt problem i mjukvarubranchen, speciellt om man håller på med något som är ganska nischat, som ljus...
De relativt få kunder som man redan har bestämmer vad man som företag kommer satsa på. Där jag jobbar (mjukvara, dock ej ljus) har vi alltid en avvägning mellan att satsa på features och områden som framtida kunder skulle kunna vara intresserade av eller lyssna på våra befintliga kunder och göra vad de vill ha...

Jörgen Jansson
Rookie
Rookie
Inlägg: 5
Blev medlem: ons 27 aug 2008, 21:57
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Jörgen Jansson »

Hej

Jag orkar inte läsa allt trams om Mac eller Pc men har du kollat in

VectorWorks / Spotlight http://www.nemetschek.net/spotlight/index.php

och

ESP-Vision http://www.espvision.com/

Jörgen

Rikhard Tiittanen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 367
Blev medlem: mån 26 jan 2004, 01:00
Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
Ort: sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Rikhard Tiittanen »

Jörgen Jansson skrev:Hej

Jag orkar inte läsa allt trams om Mac eller Pc men har du kollat in

VectorWorks / Spotlight http://www.nemetschek.net/spotlight/index.php

och

ESP-Vision http://www.espvision.com/

Jörgen
Vectorworks kör jag med.
Men ESP-Vision behöver man ju en pc för att visualisera med :(

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 480
Blev medlem: mån 17 okt 2005, 10:23
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.

Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.

Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite.
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Mats Leijonhufvud »

Men ESP-Vision behöver man ju en pc för att visualisera med
Både ja och nej. Jag har sett ESP på en MacBook Pro, visserligen i PC-läge, och det funkade ypperligt.
"Those are my principles. If you don't like them I have others"

Bullen Lagerbielke
PAR-36
PAR-36
Inlägg: 297
Blev medlem: ons 30 nov 2005, 19:16
Ort: Stockholm
Kontakt:

Inlägg av Bullen Lagerbielke »

Fick ett nyhetsbrev från Capture igår, se nedan.

"What's next?
We are now working hard on the Mac OS X compatibility release at the end of 2008. Until then you can expect one or two maintenance releases of the Windows version with minor fixes and features.
"

Användarvisningsbild
Lars Wernlund
PAR-20
PAR-20
Inlägg: 35
Blev medlem: ons 07 mar 2007, 10:04
Ort: Göteborg

Inlägg av Lars Wernlund »

Bullen Lagerbielke skrev:Fick ett nyhetsbrev från Capture igår, se nedan.

"What's next?
We are now working hard on the Mac OS X compatibility release at the end of 2008. Until then you can expect one or two maintenance releases of the Windows version with minor fixes and features.
"
Ja, jag kan nu bekräfta att Capture kommer att finnas för både Windows och Mac OS X senare i år! Så snart kan Mac-ägarna pusta ut och slippa oroa sig för Parallells, VM-ware etc. :-)
Lars Wernlund

Technical Manager, Capture Sweden
lars@capturesweden.com

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 480
Blev medlem: mån 17 okt 2005, 10:23
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.

Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.

Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite.
Ort: Göteborg
Kontakt:

Inlägg av Mats Leijonhufvud »

ÄNTLIGEN!!!
"Those are my principles. If you don't like them I have others"

Användarvisningsbild
Victor Göransson
PAR-30
PAR-30
Inlägg: 108
Blev medlem: fre 23 jun 2006, 09:46
Presentation: Frilansande ljustekniker/operatör/designer - http://delitesolutions.se

Inlägg av Victor Göransson »

GÖTT!!!

Rikhard Tiittanen
PAR-46
PAR-46
Inlägg: 367
Blev medlem: mån 26 jan 2004, 01:00
Presentation: Fråga om du nu måste veta något om mig istället....
Ort: sundsvall
Kontakt:

Inlägg av Rikhard Tiittanen »

Hallelujah, praise the lååååååååård! :P

Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster