Behöver hjälp med vilken dmx-mjukvara jag ska välja?

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Raddis Dawid
Rookie
Rookie
Presentation: Basist med ohälsosamt intresse av ljud o ljus...

Behöver hjälp med vilken dmx-mjukvara jag ska välja?

Inlägg av Raddis Dawid »

Tänkte gå över till dmx mjukvara (från nuvarande Chauvet Obey-70) men blir snart tokig på vilken jag ska välja, det finns en hel del att välja bland men jag fattar inte hur de ska synkas ihop med Cubase i laptopen.

Jag använder alltså Cubase som spelar upp backtracks samt skickar viss midi-info till några externa enheter.
Grejen är den att dmx-mjukvaran ska antingen synkas med Cubase eller dyka upp som vst-plug eller synka via rewire. Det finns en mjukvara som fungerar som vst-plug som heter DMXIS http://www.enttec.com/dmxis, det är bara det att den saknar visuellt programerings-läge vilket jag också vill ha för att kunna programmera hemma utan att ha ljuset fysiskt inkopplat.

Grymt tacksam för all hjälp och tips jag kan få.

Hampus Jigehamn
Rookie
Rookie
Presentation: Fan för den här jävla fyrtioteckenspärren.

Re: Behöver hjälp med vilken dmx-mjukvara jag ska välja?

Inlägg av Hampus Jigehamn »

Varför inte bara lägga in midi i backtracksen som triggar cues i ett annat program? Tror det är lättare att hitta än nått som fungerar som en vst-plugg.

Raddis Dawid
Rookie
Rookie

Inlägg av Raddis Dawid »

Är som sagt ganska novis på området. Hur gör jag isf för att skicka cues från cubase till ett dmx-program i samma laptop?
Jag använder mac och kör detta live där jag kan spela upp 30-50 songs från cubase under en kväll.

Raddis Dawid
Rookie
Rookie

Inlägg av Raddis Dawid »

Det jag undrar är alltså hur jag skickar cues mellan dmx-program och tex Cubase i en och samma laptop utan extern sync, kan man det och isf hur?
Martin lightjockey och Lumidmx är annars program som skulle funka för mig med de finns inte för mac :(

Tacksam för all hjälp och tips.

Skriv svar