bråttom!!! presto MIDI interface/kabel

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden

bråttom!!! presto MIDI interface/kabel

Inlägg av Gustaf Gagge »

är det någon som har en kabel/interface till ett avab presto att sälja. är väldigt bråttom

/gustaf gagge

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Kontakt:

Re: bråttom!!! presto MIDI interface/kabel

Inlägg av Marcus Sandberg »

Gustaf Gagge skrev:är det någon som har en kabel/interface till ett avab presto att sälja. är väldigt bråttom

/gustaf gagge
Snabbaste lösningen som jag fick göra. Kapa kåpan till en 25-pol D-sub kontakt och löda fast en Midi kabel på den.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Daniel Eriksson
PAR-30
PAR-30
Kontakt:

Inlägg av Daniel Eriksson »

Tjena Gagge!

Hör med Raffe på ljusavdelningen på Riksteatern, de har säkert en del till övers.

/Daniel

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden

Inlägg av Gustaf Gagge »

tack!
jag har löst med att prestot åkte ut och jag fick in ett congo. prestot visade sig inte kunna skriva till diskett heller.

men tack i alla fall.

/gagge

Henrik Albinsson
PAR-30
PAR-30

Inlägg av Henrik Albinsson »

Om du ska serva Preston, genom att byta diskettstation... då kan du inte köpa vilken diskettstation som hällst...

Jag har bytt på våra tre presto bord och jag bytte till en SONY model MPF920... desutom får man flytta på ett motstånd på kretskortet...
Motståndet är markerat SEL1 som skall flyttas till SEL0 ( obs det är ett mycket litet motstånd ) annars så hittar inte bordet diskettstationen.

Detta efter information som jag fått av Patrik Nord.

Henrik

Skriv svar