Sida 1 av 1
bra livebord?
Postat: mån 19 okt 2009, 21:04
av Anton Stjärnbrandt
tja,
inför företagets utveckling behöver jag tips på bra ljusbord för att köra live på.
jag har chamsys idag som jag gillar, men det saknas en viktig funktion. jag skulle vilja kunna välja flera cuer i förväg och trycka GO för att köra igång dem. vilket iofs går med BLIND men bara med palett entries, inte cuer ..
jag har sett martin maxxyz och det verkar ha bra användargränsnitt men tänkte nåt inte fullt så dyrt eller nåt som har funnits ett tag som man kan hitta för bra pris begagnat.
nåra tips?
Re: bra livebord?
Postat: mån 19 okt 2009, 21:17
av Nicke Löfgren
AVO går alltid hem

Re: bra livebord?
Postat: mån 19 okt 2009, 21:21
av Anton Stjärnbrandt
är den lätt att köra live på? hur funkar den med avseende på det jag nämnde`? kan man förvälja ett antal cues för att exekvera dem med en gång?
Re: bra livebord?
Postat: mån 19 okt 2009, 22:02
av Anton Gildebrand
Avo ÄR väl ett livebord och inget annat?
Re: bra livebord?
Postat: mån 19 okt 2009, 22:15
av Anton Stjärnbrandt
vilken modell skall man gå på och va får man ge för ett användbart avo?
Re: bra livebord?
Postat: tis 20 okt 2009, 12:52
av Johannes Tegern
Kolla Maxxyz PC. Mycket prisvärt alternativ.
Re: bra livebord?
Postat: tis 20 okt 2009, 17:03
av Anton Gildebrand
Pam-Pro har billiga Pearl-bord, dock pirat. (Samma tillverkare som avolites). Men då får du ju inte någon support, och det verkar behövas.
Re: bra livebord?
Postat: tis 20 okt 2009, 20:48
av Adam Ander
Anton Stjärnbrandt skrev:vilken modell skall man gå på och va får man ge för ett användbart avo?
Beror nog på hur stor show du har, men du tar dig nog långt med ett vanligt Pearl (2000/2004/2008).
Men verkar hålla på att lansera en ny version av Tigern:
http://www.avolife.co.uk/press-pack-plasa2009/
Re: bra livebord?
Postat: tis 20 okt 2009, 21:02
av Nicke Löfgren
Touchen finns! Har varit å tafsat på den, riktigt fin
Re: bra livebord?
Postat: tis 20 okt 2009, 21:26
av Adam Ander
Nicke Löfgren skrev:Touchen finns! Har varit å tafsat på den, riktigt fin
Coolt! När kan man köpa den?
Re: bra livebord?
Postat: ons 21 okt 2009, 08:29
av Björn Arnason
Tiger touch kommer att finnas i Sverige till försäljning i Jan -Feb nästa år .
Björn Arnason / Interlite AB