Showmaster 48
- Daniel Hedman
- PAR-30

- Presentation: Jag har pysslat med ljud sen 1990 och har sedan 2003 eget företag inom ljud o ljus.
- Kontakt:
Showmaster 48
Är det någon som har erfarenheter av det här bordet Showmaster 48 , eller har någon ett bättre alternativ?
Bordet ska styra 24 kanaler dimmer och en rökmaskin. Jag vill ha möjlighet att programera chaserar och scener.
Bordet ska styra 24 kanaler dimmer och en rökmaskin. Jag vill ha möjlighet att programera chaserar och scener.
-
Oscar Edvardsson
- PAR-20

Vi har en FatFrog (föregångaren till dessa) och jag tycker om den. Dock är den väldigt ologisk, men man lär sig. Den har flera scener att programmera (999), i annat verkar de ganska likvärdiga. Prisklass och så vet jag inte. My two cents...
Man lär sig så länge man lever...
- Daniel Hedman
- PAR-30

- Presentation: Jag har pysslat med ljud sen 1990 och har sedan 2003 eget företag inom ljud o ljus.
- Kontakt:
-
Jakob Carlsson
- PAR-64

- Presentation: Kille från Lund som läser informatik och jobbar som ljud- och ljustekniker när tillfälle ges.
FatFrog är inte föregångaren till LeapFrog utan bara ett annat bord i frog-serien för en annan målgrupp eller vad man ska säga. Nu är det mer än antalet scener som skiljer sig mellan dessa två bord, FatFrog kan köra rörligt ljus och har en hel del mer "avancerade" funktioner som Showmaster inte har, showmaster är ett väldigt enkelt bord som bara kan köra fast ljus.Oscar Edvardsson skrev:Vi har en FatFrog (föregångaren till dessa) och jag tycker om den. Dock är den väldigt ologisk, men man lär sig. Den har flera scener att programmera (999), i annat verkar de ganska likvärdiga. Prisklass och så vet jag inte. My two cents...
-
Oscar Edvardsson
- PAR-20

Nä, det är väl inte en föregångare på det sättet, men LeapFrog är ju de senaste från Frog-serien, där FatFrog ingår (hittade inte produktinformation om FatFrog på Zero88's hemsida). Men de ser ganska lika ut för mig. Aja, jag ska vara tyst.
Missade att Showmaster inte kunde köra rörligt. Då är det ju en annan femma...
Missade att Showmaster inte kunde köra rörligt. Då är det ju en annan femma...
- Emil Brolin
- PAR-64

- Presentation: DJ & Ljusnisse i Sundsvall med omnejd..
- Kontakt:
-
Oscar Edvardsson
- PAR-20

Jupp. Men den är väl mer overkill än Leap?
Off topic: Hm, undrar också, när det står "upto 200 moving lights" beror detta på om man kör dem i slave-mode? Jag är inte haj på slave-mode så jag kan inte säga så mycket, men det känns som att den bara tar emot samma signal som dens master? Nån som kan upplysa mig? Menar de bara att "du kan ha 200 rörliga, om du har 200 rörliga" eller?
Off topic: Hm, undrar också, när det står "upto 200 moving lights" beror detta på om man kör dem i slave-mode? Jag är inte haj på slave-mode så jag kan inte säga så mycket, men det känns som att den bara tar emot samma signal som dens master? Nån som kan upplysa mig? Menar de bara att "du kan ha 200 rörliga, om du har 200 rörliga" eller?
- Jonathan Olsson
- PAR-36

- Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
- Kontakt:
-
Oscar Edvardsson
- PAR-20