ljus + musik

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Nicklas Gustafsson
PAR-20
PAR-20
Kontakt:

Inlägg av Nicklas Gustafsson »

"Eftersom bakgrunder ofta görs med samplingar efter midi time code så var jag fast beslutsam om att det fanns ett program där man kunde importera låten och sedan kunna skapa ljussättningen ungefär som när man skapar en midisekvens. Man man editerar efter en timeline med ett rutnät som följer takten i musken.
Det visade sig efter mycket research att en sådan simpel lösning INTE existerar."
Tjena Gustav,
av rent intresse så skulle jag vilja veta vad det är i Vistans timeline som brister för att du skulle känna att det inte var precis så simpelt. Det är inte för att på något sätt få argumentera för eller emot, jag är bara intresserad av att höra din åsikt. Själv så tycker jag att Vistan hanterar programering på musik på exakt det sätt du beskriver :?

Användarvisningsbild
Mats Leijonhufvud
PAR-46
PAR-46
Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.

Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.

Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite.
Kontakt:

Inlägg av Mats Leijonhufvud »

Gustav: Du beskriver i detalj arbetssättet i Jands Vista! Du bör ta en ordentlig titt på detta, jag tror att det är precis vad du letar efter. Vistans filosofi bygger just på en grafisk tidslinje.

Programvaran är fri, laddas ner på www.jandsvista.com

För att riktigt fastna så rekommenderar jag en demo. PM:a mig så hittar vi på något.

/Mats Lindgren, Primetec AB
"Those are my principles. If you don't like them I have others"

Skriv svar