DMX program med färdig Explorer 575 Spot MKII profil

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Johan von Wirén
Rookie
Rookie
Presentation: Johan heter jag, håller på med uthyrning av ljud å ljus på företaget VonWiréns Maskin & Uthyrning... är byggare i grunden.

DMX program med färdig Explorer 575 Spot MKII profil

Inlägg av Johan von Wirén »

Har nu köpt på mig ett gäng Explorer 575 Spot MKII, och behöver nu ha något att styra dem med. Har tidigare testat programmet "FreeStyler" till mina American dj scan 250ex. Men de nya Moving headsen finns ju inte som profil där, och fattar inte riktigt hur man lägger till nya...
Så tänkte passa på att köpa ett riktigt DMX styrnings program där mina Explorer 575 Spot MKII finns som färdig profil.

Jag håller på med mestadels "party" men även lite scenjobb så allt för avancerad programmering är de ju inte talan om, men de ska gärna gå att musik styra det.

Någon som har lite tipps?

Vänliga Hälsningar
Johan Von Wirén
:D

Jonas Areskough
PAR-46
PAR-46

Re: DMX program med färdig Explorer 575 Spot MKII profil

Inlägg av Jonas Areskough »

Det brukar gå att ladda ner och kika på programmen, ex vis sunlight och titta genom vad som finns utan att köpa burken. Sunlight funkar fint till det du vill göra, men finns billigare dosor som du säkert kan hitta här på forumet om du söker lite. men som sagt sunlight funkar, går även att styra med ett midi bord så får du verkliga reglar, men den funktionen har dom flesta utav dessa dator styrningar. (går säkert att uppdatera programet du redan har på deras hemsida så borde du hitta just din ljus källa)

Patrik Lekengård
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av Patrik Lekengård »

HighEnd släpper ny Widget I April 675USD LISTA ! ~ 5000sek :D
Alltså ett dmx universum till Hog3 PC
//Patrik

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Inlägg av Jonathan Olsson »

Martin M-PC kanske? http://martin.com/product/product.asp?product=m-pc" onclick="window.open(this.href);return false;
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Användarvisningsbild
Mikael Blohm
PAR-30
PAR-30

Inlägg av Mikael Blohm »

Måste det vara ett program?
Är inte ett riktigt ljusbord bättre?
Köp ett begagnat AVOLITES AZURE.

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden

Inlägg av Gustaf Gagge »

att välja ljusbord/mjukvara efter om ens utrustning finns som färdig template eller inte var en märklig men intressant variant. :roll:

Skriv svar