LG:s touchscreens
- Anton Gildebrand
- PAR-64

- Presentation: Gillar allt som lyser och rör sig. Jobbar med Hog, Chamsys, GMa
LG:s touchscreens
Blir knäpp på dessa skärmar. Har två stycken LG 15" touchscreens som jag kör tillsammans med Hog3Pc. Den medföljande programvaran är helt värdelös, den har hittat ena touchscreenen, men inte den andra. Förut har jag haft samma problem, sen gjorde jag något så började det funka igen, nån som förstår sig på dessa skärmar/mjukvara?
Flest inlägg när den dör vinner!
-
Danne Persson
- PAR-36

- Kontakt:
Re: LG:s touchscreens
Vad kör du för os?
- Anton Gildebrand
- PAR-64

-
Danne Persson
- PAR-36

- Kontakt:
När jag hade min HogPc så fick jag inte det heller att funka med XP.
Bytte till Vista och fick det att funka.
Så det kan vara så att drivrutinerna inte funkar på XP.
Kolla att du har dom senaste för dina skärmar.
Ring LG support och kolla men ha skärm typs numren tillhands då.
Det kan oxå bero på vilket sorts grafik kort du har men det är jag osäker på.
Bytte till Vista och fick det att funka.
Så det kan vara så att drivrutinerna inte funkar på XP.
Kolla att du har dom senaste för dina skärmar.
Ring LG support och kolla men ha skärm typs numren tillhands då.
Det kan oxå bero på vilket sorts grafik kort du har men det är jag osäker på.
- Anton Gildebrand
- PAR-64

Jag fick det att funka nu, drivarna är inget problem, det är när programvaran ska hitta skärmarna. Första skärmen (primära) går alltid jättelätt, men den andra är det lite mek med för att få igång. Problemet är ju att programmet lär sig vilka portar skärmarna sitter på, så att så fort man kopplar om så får man börja meka med skärmarna igen.
LG har ju inga drivare till dessa skärmar på sin hemsida, och gick knappt att få tag på. Förut när jag skulle installera nya showdatorn så ägnade jag en timme åt att leta på nätet, men gav tillslut upp och lyckades hitta dem på gamla showdatorn.
LG har ju inga drivare till dessa skärmar på sin hemsida, och gick knappt att få tag på. Förut när jag skulle installera nya showdatorn så ägnade jag en timme åt att leta på nätet, men gav tillslut upp och lyckades hitta dem på gamla showdatorn.
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Vilken version har du på programvaran? Den är verkligen ganska klurig att få tag på som sagt, nu senast fick jag den inte att fungera alls på Windows 7 pro, ska dock göra nytt försök när jag får lite mer tid. Vet knappt om de säljer skärmarna längre, så de kanske inte uppdaterar drivrutinerna till dem?
//Jonas - ljudoljus.net crew
- Anton Gildebrand
- PAR-64

Versionen: http://piclair.com/data/o4jrd.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Finns det någon nyare? Jag har iallafall drivarna + programvaran ifall nån skulle behöva, funkar med XP, men det är inte jättelätt att få det att funka som sagt.
Finns det någon nyare? Jag har iallafall drivarna + programvaran ifall nån skulle behöva, funkar med XP, men det är inte jättelätt att få det att funka som sagt.
- Orjan Eriksson
- PAR-30

- Kontakt:
Testa om den här kan fungera:
http://touch-base.com/downloads/ITM/Win7/setup.exe" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh
Örjan
http://touch-base.com/downloads/ITM/Win7/setup.exe" onclick="window.open(this.href);return false;
Mvh
Örjan
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
De versionerna som börjar på 3 är för Win 95, 98 or NT och de som börjar på 4 för Windows 2000, 2003, XP/XPe, Windows 64 bit, Vista 32 / 64 bit and Windows 7 32 / 64 bit.
Det verkar mycket riktigt vara Touch Base / ITM som ligger bakom även originaldrivrutinerna som tidigare fanns på LG´s hemsida.
När jag avinstallerade version 3 så blev det något fel, så det var lite krångel att installera version 4 på denna win 7 dator, men fick radera den gamla versionen manuellt (står på sidan hur man gör) och sedan fungerade det utan problem, till att börja med.
Fick avinstallera/installera/återställa lite fram och tillbaka pga andra problem med burken, och nu fungerar det inte alls igen..
Vet du Örjan om det är en fullversion du länkade till? De skriver ju något om att de har en demo version som bara accepterar 100 klick. När det väl fungerade på min burk så gick det över 100 klick iaf!
Så kort sagt så är väl tipset att testa Örjans länk, och spara filen lokalt också för framtida behov =)
Det verkar mycket riktigt vara Touch Base / ITM som ligger bakom även originaldrivrutinerna som tidigare fanns på LG´s hemsida.
När jag avinstallerade version 3 så blev det något fel, så det var lite krångel att installera version 4 på denna win 7 dator, men fick radera den gamla versionen manuellt (står på sidan hur man gör) och sedan fungerade det utan problem, till att börja med.
Fick avinstallera/installera/återställa lite fram och tillbaka pga andra problem med burken, och nu fungerar det inte alls igen..
Vet du Örjan om det är en fullversion du länkade till? De skriver ju något om att de har en demo version som bara accepterar 100 klick. När det väl fungerade på min burk så gick det över 100 klick iaf!
Så kort sagt så är väl tipset att testa Örjans länk, och spara filen lokalt också för framtida behov =)
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

Du måste ange att den första ska hantera bildskärm 1 och att den andra ska hantera bildskärm 2 har jag för mig. Sedan underlättar det ju alltid att man märker upp USB portarna och alltid kopplar in skärmarna i samma uttag, samt att man kopplar in allt innan man startar datorn.
LG monitors with ITM touch screens ships with UPDD driver for Windows, så det är väl ITM som har gjort själva touch funktionen och LG skärmen.
LG monitors with ITM touch screens ships with UPDD driver for Windows, så det är väl ITM som har gjort själva touch funktionen och LG skärmen.
- Orjan Eriksson
- PAR-30

- Kontakt:
Har inte testat den själv utan jag hittade länken i ett forum, går man via guiderna Touch-base har så skapas en drivrutin som funkar i 100 klick o sen får man ett meddelande som säger "This is an evaluation version of UPDD. Click OK to continue.". Någon får testa o se om den filen jag direktlänkade har samma upplägg isåfall kan man antingen köpa en drivis, o eftersom den var dyr så föreslår jag att man går ihop ett par stycken som har behov av en ny drivrutin o delar på kostnaden alternativt att man letar vidare på nätet efter en ITM Touch-base drivrutin utan begränsningar....
- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

Okej, tack för info! Då är nog din länk en fullversion, för den fungerade iaf över 100 klick på min burk!
Anton, har du testat?
Anton, har du testat?