Problem med AVAB ljusbord
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
Problem med AVAB ljusbord
Jag har ett problem med ett AVAB ljusbord mini Exprert. Det startar inte och ibland så piper det hysteriskt och skärmen bara fladrar. När det inte gör det så är bilden svart och några kontroll lysdioder tänds.
Jag har blivit rekad att kontakta Patric Nord vilket jag har gjort men intresset hos han har varit svalt.
Så jag söker nu någon som har bra kunskap om AVAB borden som kan hjälpa mej
Jag har blivit rekad att kontakta Patric Nord vilket jag har gjort men intresset hos han har varit svalt.
Så jag söker nu någon som har bra kunskap om AVAB borden som kan hjälpa mej
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Fredrik Zetterberg
- PAR-36

AVAB
Du beskriver ju redan felet
det är ett AVAB.....
-
Andreas Staglianó
- PAR-30

- David Klämberg
- PAR-36

- Presentation: HaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddåHaddå!
- Kontakt:
-
Bullen Lagerbielke
- PAR-36

- Kontakt:
Re: AVAB
Vi är alla tillåtna en åsikt!Fredrik Zetterberg skrev:Du beskriver ju redan feletdet är ett AVAB.....
Suck!
-
Fredrik Zetterberg
- PAR-36

-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
- Kontakt:
AVAB borden är de borden som jag tycker e lättast och jobba med när man kör teater med vanligt ljus. Pluss att en kolega till mej kan bara jobba med AVAB bord. Det e därför jag e lite intreserad att få igång det igen. Därför undanber jag all annan diskution som inte är till någon hjälp till mej.
- Mats Leijonhufvud
- PAR-46

- Presentation: Jag är 43 år och har varit i denna galna och roliga bransch sen 1990.
Började min bana som ljud- och ljustekniker på Liseberg, Lisebergsteatern 1996-1999.
Säljare på Primetec 1999-2015, det blev Mediatec 2009 i fusion med dåvarande Massteknik.
Arbetat med fasta installationer sen 2006 och nu sen 2014 återfinns jag på DAV Partner AB, granne med Scandinavian Photo i Mölndal.
Gillar komplexa systemlösningar med integration av ljus, ljud, bild och styrteknik.
Kom gärna förbi och ta en kaffe och prata lite. - Ort: Göteborg
- Kontakt:
Marcus,
miniExperten har ganska många år på nacken så det kanske börjar bli dags att byta ut det. Om din kollega bara kan jobba med AVAB-bord kanske ett Congo junior kan vara något. Alternativet är nog annars att köpa ett likadant bord som du har och plocka reservdelar från.
Lycka till!
miniExperten har ganska många år på nacken så det kanske börjar bli dags att byta ut det. Om din kollega bara kan jobba med AVAB-bord kanske ett Congo junior kan vara något. Alternativet är nog annars att köpa ett likadant bord som du har och plocka reservdelar från.
Lycka till!
"Those are my principles. If you don't like them I have others"
-
Danne Persson
- PAR-36

- Kontakt:
Hej!
Jag har en kund som har förvarat ett mini expert och en Avab 24ch dimmer vagn hos mej i ett par år. Det är tveksamt om han kommer att ta dessa i bruk igen. Dom fungerar perfekt och kan kanske vara ett alternativ för dej.
Om intresse finnns så kan man deala lite med min kund och nog få loss detta till ett riktigt bra pris.
Ring mej om du är intresserad.
//Danne
0703-356090
Jag har en kund som har förvarat ett mini expert och en Avab 24ch dimmer vagn hos mej i ett par år. Det är tveksamt om han kommer att ta dessa i bruk igen. Dom fungerar perfekt och kan kanske vara ett alternativ för dej.
Om intresse finnns så kan man deala lite med min kund och nog få loss detta till ett riktigt bra pris.
Ring mej om du är intresserad.
//Danne
0703-356090
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Kontakt:
Jo problemet e inte att skaffa ett nytt avab bord utan problemet e att han ska lära sig ett nytt bord. Där blir det problem med ett Congo JRMats Lindgren skrev:Marcus,
Lycka till!
Själv så vill jag har ett Pearl Tiger
-
Bullen Lagerbielke
- PAR-36

- Kontakt:
Hej,Marcus Sandberg skrev:
Jo problemet e inte att skaffa ett nytt avab bord utan problemet e att han ska lära sig ett nytt bord. Där blir det problem med ett Congo JR
Själv så vill jag har ett Pearl Tiger
Vi har väldigt framgångsrikt fått gamla AVAB användare att snabbt gå över på Congo. Det är klart att det finns en viss inlärningströskel, men den är låg för en gammal AVAB användare. Hela syntaxen från gamla system finns kvar. Om det är så att han "bara" ska köra konventionellt ljus på den så tror jag inte det ska vara några större problem.
Det stora problemet med Experterna idag är att det inte går att få tag på komponenter och speciellt inte skärmar, när dom går sönder.
Bullen
-
Micke Berglund
- Rookie

- Kontakt:
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Kontakt:
Jag ska kolla det.
Hur e det med stabiliteten på nät spänningen 5v spänningen ligger på 5,07 belastat och obelastat 5,14.
Hur e det med stabiliteten på nät spänningen 5v spänningen ligger på 5,07 belastat och obelastat 5,14.
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Kontakt:
Jag har bytt bateri och det blev inte så mycket skilnad efter det.Micke Berglund skrev:Prova att byta Backup batteriet, det brukar kunna hända en hel del intressanta saker när det tar slut.
Finns det några fler förslag som någon har inne kan ha.
Men man e inte intreserad att lägga för mycket på det då kan det bli mer lönande och handla nytt.
-
Patric Nord
- PAR-30

- Presentation: Sitter på AVABs konkursbol, och jobbar på Luxlight
- Kontakt:
-
Kristoffer Nilsson
- Rookie

- Presentation: Scenproduktions studerande, Malmö
Teater & Lysteknik, Köpenhamn - Ort: Malmö
- Kontakt:
Jag vet inte om detta är till någon hjälp för dig men på utbildningen hade vi strul med AVAB Presto bordet. Det hängde och startade om lite som det ville och skärmen flimmrade.
I detta fallet visade sig att ett stift i VGA-kabeln till skärmen var böjd och låg mot neutral/jord som skapade störande spänningar i bordet som fick elektroniken att flippa ur.
I detta fallet visade sig att ett stift i VGA-kabeln till skärmen var böjd och låg mot neutral/jord som skapade störande spänningar i bordet som fick elektroniken att flippa ur.
-
Marcus Sandberg
- PAR-64

- Kontakt:
De felet känner jag till. Jag va med om att det hände mitt under en show. Men då va det hela jorden i CRT-skärmen som balla ur och slog ut bordet efter byte till en LCD så försvan problemet. Här e det broblem även utan skärm.Kristoffer Nilsson skrev:Jag vet inte om detta är till någon hjälp för dig men på utbildningen hade vi strul med AVAB Presto bordet. Det hängde och startade om lite som det ville och skärmen flimmrade.