Lite Kopplingshjälp...

Här kan du diskutera analoga, digitala, hårdvarubord, mjukvarubord mm.
Patrik Karlsson
Rookie
Rookie

Lite Kopplingshjälp...

Inlägg av Patrik Karlsson »

Tja!
jag e rätt ny på forumet men har kopplat en hel del musikprylar å PA innan så e inte helt bakom flötet om man säger så.
Jag har ett litet lätt probelm:
Jag ska koppla ihop en del saker till ett å samma ställe som baren ska ha ahnd om, det rör sig om: en rökmaskin, en snömaskin, 2 dubbla rockbollar, en tunneleffekt, pyramidspel, strobes samt lite mindre ljusgrejer.
har ingen jätte ekonomi då det här är enbart för ett litet cafe på en högskola men har kollat på det bordet Northern Light DPS-20, finns på sidan http://www.nordiskmusik.se/default.asp? ... &ptid=6939
det är andra ovanifrån.
men hur kopplar jag ihop allt? det ska väl gå fint att köra både strobar som rökmaskinne på det va? tänkte eftersom det har pushknappar?
ska jag bara kapa sladden och dra allt via bordet in o sen skarva å köra ut de vidare till hålet i väggen?
antar att de inte är några problem men vill veta hur innan ja handlar nånting
Tusen tack för all hjälp!
//Patrik Karlsson :D

Användarvisningsbild
Jonathan Olsson
PAR-36
PAR-36
Presentation: Har sysslat med ljud, ljus, teknik för alltid... Driver Adapt AB och befinner mig oftast i Skövde.
Kontakt:

Inlägg av Jonathan Olsson »

Ska inte vara några konstigheter. Så länge sakerna inte drar med än 6,3A det är ok att bara slå på och av dem. Du kommer ju inte kunna styra varken strobe eller rök med dem - samma funktion som att dra ur och sätta i kontakten i väggen, men det vet du ju säkert. Tänk också på att det krävs en behörig elektriker för att göra en fast installation. Det är inte lämpligt att "bara skarva och köra ut till hålet i väggen".
Jonathan Olsson
Site manager Skövde

Adapt AB

Skriv svar