Delad tråd från Martin MAC 575 Krypton

Här kan du diskutera moving heads, scanners mm.
Anders Ericsson
PAR-30
PAR-30
Presentation: Lets get the show on the road.....

Ägare, Ljus tekniker & Designer

Inlägg av Anders Ericsson »

Niklas Berggren skrev:En grym armatur använder 8st i våran show och är mer än nöjd.
Svårt att se att man kan hitta en som är bättre i den prisklassen.

Varför skulle du inte kunna finna maskiner som är likvärdiga om inte bättre?
Håller absolut inte med.......
Då Futurelight har slagigt sig in på marknaden med storm steg och tillverkas på samma fabrik som Robe så är detta en maskin att rekomendra.
Klart det har alltid varigt en nich att dom som kör Martin kör Martin. Men du betala mycket för namnet! Själv gillar jag inte Martin alls..... Jag kör mycket med Futurelight PHS260 med bevisat högre ljusstyrka än Martin 250 Krypton.
Använde 4 maskiner av Martin 250 Krypton och 4 Futurelight PHS 260 på ett gigg och man såg markant stor skillnad. Futurelighten slog ut Martin duktigt.

Sedan får du 2maskiner av en Martin.
Gemför du maskinerna har dom samma teknik. Med färger, gobos, motorzoom typ wash/spot och rot prisma o dyl. Vet inte hur Martin har det med sina maskiner men Futurelight har det fina med slotin gobo.

Nu var det en gemförelse med nya Martin 575 Krypton det gällde och då kan du köpa 4st Futurelight 710 PRO-Head och fortfarande ha en bättre maskin än Martin.

Användarvisningsbild
Leif Baltazars
PAR-64
PAR-64
Presentation: Gammal DJ. Etablerad 1967. Fortfarande aktiv. Spelar allt, för alla, överallt!
Kontakt:

Inlägg av Leif Baltazars »

Man får inte säga något elakt om Martin. Martinförespråkarna på forumet är många och tuffa. Men jag har min åsikt och jag håller med Anders till en stor del.

Det som jag tycker är det viktigaste med allt som rör sig är att dom är tysta! Inga motorljud eller fläktljud får höras. Där skiter det sig för dom flesta viftare.
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?

I http://www.djbudda.se" onclick="window.open(this.href);return false; I http://www.google.se" onclick="window.open(this.href);return false; I

Användarvisningsbild
Adam Ander
PAR-36
PAR-36
Presentation: Blinkar med konstiga lampor och låter illa med stora högtalare...
Pluggar ljusdesign på Boomtown.
Gillar promenader på stranden, hemmakvällar och att grilla korv.........
Kontakt:

Inlägg av Adam Ander »

Hur är det med kvalité och servicevänlighet på Futurelight?
Hello, my name is Ninja.

Niklas Berggren
PAR-20
PAR-20

Inlägg av Niklas Berggren »

Äpplen och päron någon?

Anders Ericsson
PAR-30
PAR-30
Presentation: Lets get the show on the road.....

Ägare, Ljus tekniker & Designer

Inlägg av Anders Ericsson »

Adam Ander skrev:Hur är det med kvalité och servicevänlighet på Futurelight?
Nu kan jag tyvärr inte svara på service på Martin då jag inte kör Martin och inte gillar maskinerna......

Men vad det gäller Futurelight så är det inga problem alls med servicen, tvärtom, mycket snabb och bra kund support och letar fel per telefon. Hadde en head som transformatorn la av på det tog max ett par dagar sedan hadde vi nya delar till maskinen. Mycket lätta att jobba med i övrigt under "huven".
Vad det gäller kvalite' så är det en kanon maskin. Har kört våra 260-PRO Heads felfritt nu under hela sommaren. Kanon maskiner....

Jag kan lova dom som inte har testat Futurelights nya maskiner både heads och scanners kan jag säga att i kommer bli inponerade! Garanterat! Futurelight kommer kunna konkurrera med många stora märken på marknaden!

Användarvisningsbild
Robert Hillbom
PAR-36
PAR-36
Kontakt:

Inlägg av Robert Hillbom »

Börjar det inte bli lite OffTopic i den här tråden nu? Dela tråden och gör en ny för Futurelight Movings så fortsätter vi diskussionen där
Robban Hillbom
Crypton Production AB www.crypton.se
United DJ www.united-dj.se

Användarvisningsbild
Jonas Larsson
ljudoljus.net admin
ljudoljus.net admin
Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!

Inlägg av Jonas Larsson »

Svårt att dela på något vettigt sätt, men visst.
//Jonas - ljudoljus.net crew

Tobias Norrfors
PAR-46
PAR-46

Inlägg av Tobias Norrfors »

Är det någon fler som kan yttra sig om Futurelight vs. Martin? Om PHS-260 ger mer ljusstyrka än 250 Krypton? 575 Krypton vs PHS-710?

Även om jag inte tror att Anders snackar skit vore det trevligt att höra det från fler än en källa :)
Birdstreet Production

Niklas Berggren
PAR-20
PAR-20

Inlägg av Niklas Berggren »

Har aldrig använt Futurelight och inte sprungit på den på någon rider heller.
Har svårt att tro att den kan spöa Martin på nå hemskt många punkter annat än pris då. Ang support så fixade dom fram en ntt PSU kort på ca 17 timmar (det var även helg och jag var i ett annat land). Visst dom kostar mer men det är värt vart enda öre.

Skriv svar