HJÄLP!...
Det är så att jag står inför ett enormt svårt val! Jag ska byta ut mina fyra gamla mad scan mot fyra nya scanners.. men jag vet inte riktigt vad jag ska välja!
Jag funderar på att köpa Futurelight DJ-scan 250 eftersom de har roterande gobo/färg hjul vilket är positivt och så är de inte allt för dyra. Men nu är det ju så att jag aldrig varit i närheten av en futurelight armatur så jag undrar om någon där ute har någon erfarenhet!
Men annars så tänkte jag köpa Martin Mx-1: or eftersom de bara är något dyrare än DJ-scan 250. Mx-1: orna har man ju sett ett x antal gånger och är väl allmänt trevliga. Dels är det ju ett känt märke också.. nu vet jag ju inte hur det är med futurelight, men de verkar inte vara lika stora enligt min mening.
Nu skulle det ju vara trevligt med lite vägledning när det gäller val av scanners! Hoppas på svar!
Får väl passa på att önska alla en glad påsk också!
Martin Mx-1 eller Futurelight DJ-scan 250
-
Jonas Nordstedt
- PAR-20

- Jonas Larsson
- ljudoljus.net admin

- Presentation: Startade upp och driver ljudoljus.net. Kontakta gärna mig om ni har frågor och funderingar så försöker jag hjälpa till. Hoppas ni ska trivs på forumet!
Futureligten har flera funktioner, kraftigare lampa och är billigare om man endast kikar på speccarna! Så långt är ju valet ganska enkelt, men om man sedan ska väga in begagnatvärde, service, livskängd, kvalité, optik etc så blir det ju genast svårare. Har inte sett någon av dem i verkligheten, så har lite svårt att bilda mig en korrekt uppfattning, dock är ju roterande gobo och urladdningslampa alltid trevligt.
//Jonas - ljudoljus.net crew
-
Jonas Nordstedt
- PAR-20

Det blir nog futurelight..
Okej.. bugar och bockar för svaret.. det verkar som om det blir fyra nya härliga Futurelight DJ-scan 250. De verkar mycket trevligare än Mx-1 om man läser lite mer nogrannare om fuktionerna.
Men en annan fråga som jag har på tungan är om det finns någon i Sverige som säljer Futurelight produkter?!?!.. skulle vara trevligt att kika lite på dem innan man köper!
Men en annan fråga som jag har på tungan är om det finns någon i Sverige som säljer Futurelight produkter?!?!.. skulle vara trevligt att kika lite på dem innan man köper!
- Hasse Queisser
- PAR-64

- Presentation: Ljudnörd sedan mer än 25 år. Jobbat med uthyrning och allt runtikring, men numera i distributörsledet.
- Kontakt:
Futurelight tillverkas ju av ROBE, så kolla på ROBE''s egna scanners först också, och då har du ju en bra importör i Bellalite. Vi handlar mycket av dem och deras service har alltid varit kanon.
Danley Sound Labs - Hearing is believing
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Linea Research - The new amplifier standard
CatCore - Smart "XLR over CAT" solutions
Vanguard Audio Labs - Great microphones make great music
http://www.pointsource.se" onclick="window.open(this.href);return false;