Sida 1 av 3

Ljudtekniker?

Postat: sön 02 jan 2005, 00:34
av Nicklas Arlevall
Hur många här är ljudtekniker och hur många är DJ:s osv...?
Vore bara kul att veta eftersom alla gärna gör inlägg här och där..

Postat: sön 02 jan 2005, 12:15
av Tobias Walka
ljudtekniker

Postat: sön 02 jan 2005, 13:58
av Gustaf Tydén
Jag är lite av varje.

Kan lite om mycket innom den här branchen.
Om man kan utrycka sig så.

Kan lite av varje. När jag jobbar så består det mestadels av att rigga "små pa:n" (upp till 2500pers ungefär) Och så är jag ansvarig för ljusbiten när vi är på jobb.

Spelar en del skivor oxå för att få lite variation på jobbet.

Vet inte vad defenitionen på det jag gör är, nån blandning av DJ, Ljustekniker, Roddare och säkert en massa annat. Jag brukar även vara bäst på att äta catering mat oxå!

Postat: sön 02 jan 2005, 14:55
av Hasse Queisser
Ljudtekniker/Företagare. Fuskar med en och annan lampa också... men det tar emot :wink:

Postat: sön 02 jan 2005, 15:05
av Ian Delahorne
Ljudtekniker/elektronikbyggare/uthyrare. Jag kan även göra ljus, men jag är noga med att tvätta händerna efteråt.

Postat: sön 02 jan 2005, 15:24
av David G. Åhman
Jag gör anspråk på att vara ljudtekniker och företagare/uthyrare.

Postat: sön 02 jan 2005, 15:43
av Gäst
Systemtekniker/FOH-ljudtekniker.

Postat: sön 02 jan 2005, 16:52
av Daniel Madrid
Jag pysslar med ljud och ljus till mobila discon och krogar. Är i grund och botten DJ.

Postat: sön 02 jan 2005, 18:25
av David Wennberg
Ljudtekniker.

Postat: sön 02 jan 2005, 19:14
av Erik Lindvall
hmm.. ja har ju rattat ljud några gånger men någon ljudtekniker kan man väl inte kalla sig.. o verkligen inte Dj heller, är inget för att stå o spela musik inför en hopp männsikor som hoppar runt.
Däremot är jag ljustekniker... så mycket trevligare :lol:

Postat: sön 02 jan 2005, 19:21
av Nicklas Arlevall
Kanske ska skriva själv också..
Ofta anser jag att jag kan kalla mig ljudtekniker, ibland inte.
Men det är kul att hålla på lite då och då.

Postat: sön 02 jan 2005, 19:40
av Nicklas Arlevall
Ratta ett band utan problem.
Det händer inte sådär jätteofta...

Postat: sön 02 jan 2005, 19:50
av Gäst
Hehe... Nä det är ju sant!

Postat: sön 02 jan 2005, 20:57
av Rikhard Tiittanen
Diskjockey och ljustekniker =)

Postat: sön 02 jan 2005, 23:11
av Gäst
Det är lugnt, jag förstår iaf! :D

Postat: sön 02 jan 2005, 23:11
av Nicklas Arlevall
Nej, jag förstod nog inte riktigt vad du menade.
Att ratta ett band utan problem, då är man enligt min mening ljudtekniker.

Postat: sön 02 jan 2005, 23:17
av Gäst
Då missförstod jag ditt inlägg Newbee, jag trodde du menade att så där alldeles enkelt är det väl aldrig, i alla fall aldrig så att man kan säga att det går "utan problem"...

Postat: sön 02 jan 2005, 23:23
av Nicklas Arlevall
Nä,just det.
Jag förstår inte riktigt vad det är du missförstår.

Postat: sön 02 jan 2005, 23:38
av David Wennberg
Jag trodde det roliga var att alla band har någon form av problem :roll: :oops:

Postat: sön 02 jan 2005, 23:39
av Gäst
Alltså oavsett om man kallar sig ljudtekniker eller inte.