Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
har fått en förfrågan inför ett jobb ifall jag kan fixa fram en hörselslinga (namn?).
Finns det någon sådan att hyra i området runt mariestad tro ?
Hör gärna av er om ni har eller vet nån som har.
Sen skulle jag gärna vilja veta lite mer om hörselslingor så finns de nån här som är duktig på sånt så vore jag jätteglad om han eller hon ville dela med sig det
Enkelt sagt så andvänd en grov kabel (enkelledare 2,5mm2) runt "salen" gärna på 1-1,5höjd.
Överstyr inte förstärkaren.
Det brukar finnas en omkopplare för rätt kvadratmeter på förstärkaren, det är viktigt.
men det finns ett nytt digtalt sätt som ingen använder
Det bästa skulle ju vara om man lätt kunde få dispans för fm sändare med låg effekt
Det skulle kunna ge hög kvalitet på ljudet och en billig och enkel lösning på mottagarsidan
Att jag frågade om det går att köra flera samtidigt var mest ifall jag inte skulle få tag på en så stark så att den klarar av lokalen som vi ska va i. vet inte exakt men tror den är runt 400kvm. Så det behövs en ganska stark då tror ja va?
Undrar då om det kanske istället skulle gå att köra 2st men på var sitt område en liten bit ifrån varandra. kan det funka tror ni ?
Tack för tipset! Ska jag kolla upp...
Funderade på en sak till, måste man vara "inuti" slingan för att det ska fungera eller kan man vara lite utanför också ? kan bli svårt på vissa ställen att komma ända in till väggen.
Anton Jonsson skrev:Att jag frågade om det går att köra flera samtidigt var mest ifall jag inte skulle få tag på en så stark så att den klarar av lokalen som vi ska va i. vet inte exakt men tror den är runt 400kvm. Så det behövs en ganska stark då tror ja va?
Undrar då om det kanske istället skulle gå att köra 2st men på var sitt område en liten bit ifrån varandra. kan det funka tror ni ?
Om nu inte alla i publiken är beroende av hörselslinga, varför inte anvisa ett område för de som behöver. Bara en tanke.
Den som uppfann arbetet kan inte ha haft någonting att göra?
Presentation: Driver firma på fritiden och leker på jobbet. Systemar d&b och rattar FoH som en gud, men har halkat in lite i tv-svängen, på gott och ont. Håller till i Stockholm.
Enkelt sagt så andvänd en grov kabel (enkelledare 2,5mm2) runt "salen" gärna på 1-1,5höjd.
Överstyr inte förstärkaren.
Det brukar finnas en omkopplare för rätt kvadratmeter på förstärkaren, det är viktigt.
Tuta å kör
Hej hopp, men inte kan väl det här stämma? I hörselapparaterna sitter väl spolen så att den tar emot horisontella fältlinjer. Om det stämmer är väl denna höjd en av de sämsta att sätta slingan på (eftersom fältlinjerna rör sig som en cirkel runt kabeln kommer nästan bara vertikala fältlinjer passera spolen). Jag har alltid hört (och installerat) vid tak eller vid golv för att få så bra effektivitet som möjligt.