Vendolin har stängt, nya Säljes sidor?
-
Kalle Larsson
- Rookie

- Presentation: Hobbyfuskande DJ på lite fester och karaoke
Kalle Larsson
Borås
Billebro och blocket.
Mailade till blocket idag angående Billebros annonser på blocket.
Skrev så här;
"Hej.
Det är så att jag letar efter produkter för ljud och ljus för bl. a disco. OCh då är blocket en bra marknad, förutom en sak, Billebroannonserna. Jag förstår att ni gärna vill tjäna pengar, det hade jag också velat om jag haft en annonssida som t.ex. blocket. Men detta spammandet av annonser som företaget Billebro gör här på blocket gör att man som presumtiv köpare tappar sugen på att söka. För om man söker på ett varumärke, så har Billebro använt det i sin annons under devicen "att deras produkt liknar eller är bättre". (vilket i sig inte stämmer i de flesta fall). Så snälla blocket, kolla lite på Billebros annonser, det är både spamming och i en del fall även falsk marknadsföring.
Mvh/Kalle Larsson, Borås
0702-****** (borttaget här men lämnat till blocket)
kalledisco@hotmail.com"
Skrev så här;
"Hej.
Det är så att jag letar efter produkter för ljud och ljus för bl. a disco. OCh då är blocket en bra marknad, förutom en sak, Billebroannonserna. Jag förstår att ni gärna vill tjäna pengar, det hade jag också velat om jag haft en annonssida som t.ex. blocket. Men detta spammandet av annonser som företaget Billebro gör här på blocket gör att man som presumtiv köpare tappar sugen på att söka. För om man söker på ett varumärke, så har Billebro använt det i sin annons under devicen "att deras produkt liknar eller är bättre". (vilket i sig inte stämmer i de flesta fall). Så snälla blocket, kolla lite på Billebros annonser, det är både spamming och i en del fall även falsk marknadsföring.
Mvh/Kalle Larsson, Borås
0702-****** (borttaget här men lämnat till blocket)
kalledisco@hotmail.com"
- Nicke Löfgren
- PAR-64

- Presentation: En glad prick som gillar att må bra och leva livet
Re: Vendolin har stängt, nya Säljes sidor?
Jag har mailat oxo.
Fick till svar att andvänd - (minus) före Billebro vid an sökning av en produkt
Har oxo tappat suget på blocket, är ju inte direkt någon begagnad markand längre
Fick till svar att andvänd - (minus) före Billebro vid an sökning av en produkt
Har oxo tappat suget på blocket, är ju inte direkt någon begagnad markand längre
-
Gunnar Klintberg
- PAR-30

- Kontakt:
Ni kan väl låta konsumentverket sätta dit honom för fel användning av ordet REA i sin marknadsföring.
Han har väl använd detta i sina annonser i flera års tid nu Och enligt reglerna så får man inte använda det ordet på det sättet han gör i sin marknadsföring har jag för mig.
Blocket verkar ju inte bry sig de tjänar ju pengar på hans annonser, men inser inte att de tappar kunder inom PA/DJ så fort det finns någon annan sida som får stor spridning bland köpare/säljare.
Tycker det är lustigt att han finns kvar för vem f-n köper av honom, för någon måste ju göra det för att han ska kunna driva sin verksamhet vidare.
Han har väl använd detta i sina annonser i flera års tid nu Och enligt reglerna så får man inte använda det ordet på det sättet han gör i sin marknadsföring har jag för mig.
Blocket verkar ju inte bry sig de tjänar ju pengar på hans annonser, men inser inte att de tappar kunder inom PA/DJ så fort det finns någon annan sida som får stor spridning bland köpare/säljare.
Tycker det är lustigt att han finns kvar för vem f-n köper av honom, för någon måste ju göra det för att han ska kunna driva sin verksamhet vidare.
-
Christopher Berg
- PAR-46

- Presentation: Tidigare tekniker på Panic Ljud & Scenteknik AB. Numera tekniker på Moretec AB sedan Juni 2024.
- Kontakt:
"nybörjare" som inte har någon uppfattning av kvalitén och servicen hos herr B...
Försöker övertala en arbetskamrat att inte handla därifrån..
Han ser bara "fri frakt" och att dom har "så billiga priser, allt är ju nedsatt"! :/
Försöker övertala en arbetskamrat att inte handla därifrån..
Han ser bara "fri frakt" och att dom har "så billiga priser, allt är ju nedsatt"! :/
Tekniker på Panic Ljud & Scenteknik AB.
Tidigare delägare av TM-Entertainment & Eskilstunanöje & tidigare Tekniker på Skantzen Brukshotell.
Tidigare delägare av TM-Entertainment & Eskilstunanöje & tidigare Tekniker på Skantzen Brukshotell.
-
Johannes Larsson
- Rookie

- Presentation: Musikentusiast som startat musikplattformen Mussec.
Mja, kan hålla med om att annonsens utformning är lite udda. Men priset i annonsen är 1500 dollar. Ska självfallet kontakta säljaren och undersöka om det är riktiga prylar han säljer och inget lurendrejeri. Det är dock högst osannolikt att det är en automatgenererad annons då vårt system har flera säkerhetsåtgärder. Hur som helst ska det undersökas om annonsen är ärlig eller ej. Jag jobbar kontinuerligt för att skapa ett förtroende och målet är att det ska bli den säkraste sidan att köpa och sälja musikutrustning på.Nicke Löfgren skrev:Skitskoj med nya sidor!!
Men det började inte bra....Kollade på PA och Live...direkt en spam annons! Piooner för 3000kr
Ni måste se till att det inte bli sådan annonser, då backar jag
- Nicke Löfgren
- PAR-64

Låter super bra
-
Magnus Gustafsson
- PAR-56

- Presentation: __________________________________________________
Har sett liknande Pioneer-annonser på Vendolin tidigare.
/M
/M
- PAR-20

- Kontakt:
http://www.gear4sale.eu" onclick="window.open(this.href);return false; , köp och säljsida som förhoppningsvis passar folk i detta forum...
- Nicke Löfgren
- PAR-64

Är den inte "privat"?
Annars har den ju ett snyggt upplägg
Annars har den ju ett snyggt upplägg
- Henrik Rydell
- PAR-20

- Kontakt:
Nix inte privat, öppen för alla!
- Nicke Löfgren
- PAR-64

hur läggar man in en annons då?
- Henrik Rydell
- PAR-20

- Kontakt:
Om du tittar lite längre ner på sidan till vänster så finns det ett "log in" ruta. Där kan du skapa ett konto och sedan lägga in annonser.
Annoserna kontrolleras manuellt av en moderator och läggs sedan ut...
Annoserna kontrolleras manuellt av en moderator och läggs sedan ut...
-
Magnus Gustafsson
- PAR-56

- Presentation: __________________________________________________
Ang blocket och Herr B:
http://www.blocket.se/stockholm/JBL_hog ... ca=1_9&w=3
Snygga burkar va, tänk er de där i vardagsrummet... Observera hur diskanten är vriden 90grader för maximal vertikal spridning.

/M
Snygga burkar va, tänk er de där i vardagsrummet... Observera hur diskanten är vriden 90grader för maximal vertikal spridning.

/M
- PAR-20

- Presentation: Allt i allo med dansbands-familj i ryggen.
Har varit med på de mesta från barndom. - Ort: Sundsvall
- Kontakt:
Vad gör jag efter att jag renoverat köket och fått alla skåpluckor över principen känns de som.Magnus Gustafsson skrev:Ang blocket och Herr B:
/M