mp3/media spelare för installation

Här kan du diskutera andra frågor rörande ljud & musik som inte passar in i någon av ovanstående kategorier.
Per Moneeo
PAR-20
PAR-20
Presentation: Arbetar som ljudtekniker i livesammanhang, komponerar och producerar musik för event, media och smakupplevelser. Kolla gärna in vår webb www.tasteofsound.se för mer info.
Kontakt:

mp3/media spelare för installation

Inlägg av Per Moneeo »

Jag är på jakt efter mp3/media spelare för installation, där man kan starta uppspelning med en kontaktslutning (från extern knapp, eller sensor). Det är extra intressant med spelare som har flera ljudutgångar och triggingångar.

Jag har koll på IDAL och mp3+ från ljusdesign, men vad finns det mer för alternativ på markanaden?

Användarvisningsbild
Jonas Wåhlström
PAR-30
PAR-30
Presentation: Gammal DJ som har varit verksam sedan 1987. jobbade heltid som ljud-ljustekniker och rigger 1998-2003. Spelar nu mest fester och bröllop även företagsevent som ljus- och ljudtekniker.
Uthyrning av ljud, ljusteknik och podier m.m.
Återförsäljare för Akg, Crown, Jbl, chauvet m.m.

Nås på mobil: 0708-164125
jonas@dxd.se
Kontakt:

Re: mp3/media spelare för installation

Inlägg av Jonas Wåhlström »

Jag var med och byggde Åre Continental Inn och då använde vi Soundweb en genial lösning på ljud frågan i alla rum relax solning bad m.m

Marcus Sandberg
PAR-64
PAR-64
Presentation: Kör lite Frilandsjobb när jag inte är i/på eller under tågen och skruvar eller rent av växlar runt på tågen.
Kontakt:

Inlägg av Marcus Sandberg »

Denon har två spelare som heter DN-V750 och DN-V755 skilnaden på de två är att 755:an har inbygd hårddisk. De är styrbara via nätvärk och de är både för video och audio. Men de är mycket dyrare än spelarna från IDAL.

Själv så använder jag spelarna från IDAL och för mej så funkar de bra.
http://www.ljudsystem.se" onclick="window.open(this.href);return false;

Användarvisningsbild
Gustaf Gagge
PAR-56
PAR-56
Presentation: Började med ljusteknik av en slump och jobbade extra med ljus och ljud under några år.
började på Dramatiska institutets (nuvarande Stockholms Dramatiska Högskola) Teater Teknik program.
fortsatte där jobba extra med ljus på flera teatrar runt om i stockholm.
Sedan jag gick ut har jag jobba proffisionellt med Ljus och video,
Några av de arbetsplatser jag jobbat på: Södrateatern, Dramaten, Stockholms Stadsteater, Teater Galeasen, SUTODA och Lumination of Sweden

Inlägg av Gustaf Gagge »

barix som elctrosound säljer kan kanske vara något.

Skriv svar